Με αφορμή το τραγικό γεγονός που συνέβη χθες στο λιμάνι του Πειραιά, όπου το αντίτιμο ενός εισιτηρίου κόστισε μια ανθρώπινη ζωή, η εισαγγελική εντολή για επιστροφή του πλοίου στον λιμένα απόπλου  ήτο καταρχήν δεδομένη.

Αυτονόητη δε και η σύλληψη του πλοιάρχου και των λοιπών υπευθύνων μελών του πληρώματος.

Με τον ν. 1045/1980  τέθηκε σε ισχύ η εις Λονδίνον υπογραφείσα, διεθνής σύμβαση περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, εν έτει 1974.  Η Δ.Σ SOLAS (Safety of life at sea)  αποτελεί Ευαγγέλιο για τις ξένες ναυτιλίες. Μόνον η δική μας ατιμά την υπογραφή της.

O νόμος ορίζει ότι ΠΡΙΝ τον απόπλου, άπασες οι θύρες του πλοίου πρέπει να είναι κλειστές. Ακριβώς για να αποφεύγονται «ατυχήματα».

Παρόμοιο περιστατικό συνέβη το 2007 στα Χανιά, όταν κατά την εκφόρτωση πλοίου, όχημα που βρισκόταν στην άκρη του καταπέλτη, περιμένοντας να προχωρήσουν τα μπροστινά του οχήματα, έπεσε στη θάλασσα επειδή, λόγω λανθασμένου χειρισμού, το βαπόρι κινήθηκε προς τα εμπρός, με αποτέλεσμα να σπάσουν οι κάβοι και ο καταπέλτης να βρίσκεται στον αέρα.

Ο οδηγός του οχήματος επέζησε, πηδώντας τελευταία στιγμή από το αυτοκίνητό του στη θάλασσα.

Τουλάχιστον εκείνος είχε πληρώσει εισιτήριο… Ευελπιστώ η ελληνική Δικαιοσύνη να μην ακολουθήσει το παράδειγμα της ελληνικής ναυτιλίας. Αιδώς Αργείοι! Ή μήπως αχρείοι;

*Η Δήμητρα Τζώρτζη είναι φοιτήτρια Νομικής