Κινηματογραφή: Αντίστροφη πραγματικότητα

532

Κινηματογραφή

Η νέα χρονιά ξεκινάει ήρεμα, αλλά όχι τελείως αδιάφορα.

ΚΑΤΗΓΟΡΩ…!

J’ ACCUSE

Σκην.: Ρόμαν Πολάνσκι.

Πρωτ.: Ζαν Ντιζαρντέν, Λουί Γκαρέλ, Εμμανουέλ Σενιέ.

ΚΑΤΗΓΟΡΩ…! J’ ACCUSE

Τον Δεκέμβρη του 1894 ο εβραϊκής καταγωγής αξιωματικός του γαλλικού στρατού Άλφρεντ Ντράιφους καταδικάζεται άδικα για προδοσία.

Ο συνταγματάρχης Πικάρ, ο οποίος διορίζεται προϊστάμενος στην υπηρεσία πληροφοριών του στρατού, συμπτωματικά ανακαλύπτει στοιχεία που αποδεικνύουν την κακοδικία, την οποία όμως οι ανώτεροί του προσπαθούν ν’ αποκρύψουν προκειμένου να μην πληγεί το γόητρο του στρατού κι οι δικές τους θέσεις.

Ιστορικό δράμα που αφηγείται τα πραγματικά γεγονότα βασισμένο στο μυθιστόρημα «An Officer and a Spy» του βρετανού Ρόμπερτ Χάρις, το οποίο εκδόθηκε το 2013.

Ωστόσο, η ονομασία της ταινίας προέρχεται από την ομότιτλη επιστολή που δημοσιεύτηκε στις 13 Ιανουαρίου 1898 στην εφημερίδα L’ Aurore, με την οποία ο συγγραφέας Εμίλ Ζολά υπερασπίστηκε τον Ντρέιφους, καταγγέλλοντας τη δικαιοσύνη και την κυβέρνηση για αντισημιτισμό. Η ταινία κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και το βραβείο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο περυσινό φεστιβάλ Βενετίας.

Ο Πολάνσκι προσφέρει μια αιχμηρή, καταγγελτική, ψύχραιμη, στιβαρή κι  αυτοαναφορική απεικόνιση της ιστορίας, η οποία ωστόσο στερείται έντονες  κορυφώσεις που θα χρησίμευαν ως στιγμές εκτόνωσης της σχολαστικής συσσώρευσης των γεγονότων.

 

JUMANJI: Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΠΙΣΤΑ

JUMANJI: THE NEXT LEVEL

Σκην.: Τζέικ Κάσνταν.

Πρωτ.: Ντουέιν Τζόνσον, Κέβιν Χαρτ, Τζακ Μπλακ, Ντάνι ΝτεΒίτο, Ντάνι Γκλόβερ.

Όταν ο Σπένσερ ξαναμπαίνει στο βίντεο-γκέιμ Jumanji για ν’ αντιμετωπίσει την ανασφάλειά του, οι φίλοι του ακολουθούν τα ίχνη του για να τον βοηθήσουν να επιβιώσει.

Τρίτη προσθήκη στη σειρά περιπετειών φαντασίας, μετά από τα «Τζουμάντζι» («Jumanji», Τζο Τζόνστον, 1995) και «Jumanji: Καλώς ήρθατε στη ζούγκλα» («Jumanji: Welcome to the Jungle», Τζέικ Κάσνταν, 2017), η οποία επαναλαμβάνει τη συνταγή με αρκετή ζωηράδα και πλούσιο θέαμα, ώστε ν’ αποτελεί ιδανική διασκέδαση -κυρίως, αν όχι αποκλειστικά- για το παιδικό/ οικογενειακό κοινό.

…ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Σκην.: Γιάννης Παπαδάκος.

Πρωτ.: Γιάννης Τσιμιτσέλης, Κατερίνα Γερονικολού, Όλγα Δαμάνη.

Ο Πέτρος είναι ένας νεαρός σεφ που ερωτεύεται την ενδυματολόγο Ζωή, αλλά ο άστατος και μοναχικός χαρακτήρας του δεν του επιτρέπει να δεσμευτεί όπως της αξίζει.  Αισθηματικό δράμα που αποτελεί ριμέικ του τουρκικού «Πάντα μόνος» («Issiz Adam», Τσαγκάν Ιρμάκ, 2008). Επίσης, μετά από δύο από τα «The Bachelor» (2017 και 2018) πρόκειται για την τρίτη συνεργασία μεταξύ του σκηνοθέτη Παπαδάκου και του Τσιμιτσέλη, ο οποίος επίσης επιμελείται τη σεναριακή διασκευή.

Εξαιρουμένης της Δαμάνη που είναι γλυκύτατη κι ίσως ακόμη και συγκινητική ως μητέρα, όλο το υπόλοιπο εγχείρημα είναι όσο ευτελές προδιαθέτει το ιστορικό των  δύο παραπάνω συντελεστών του: κοινότοποι μελοδραματισμοί, ακούσια αστείες ερωτικές σκηνές, πρόχειρη σκηνοθεσία (που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων “παπακαλιατικές” μιμήσεις κι άκομψη τοποθέτηση προϊόντων με διακριτικότητα βίντεο-κλιπ), απλοϊκούς κι ακατέργαστους διαλόγους μαζί με συντηρητική έμφυλη ρητορική.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει