«Ανεβαίνουν» τα σόλο ταξίδια αποκλειστικά για γυναίκες
Unsplash

Οι γυναίκες αποτελούν εδώ και χρόνια την πλειονότητα των ατόμων που λαμβάνουν αποφάσεις για ταξίδια, καθώς σύμφωνα με τα υφιστάμενα στοιχεία, το 80% των ατόμων που σχεδιάζουν ταξίδια, τόσο για τον εαυτό τους, όσο και για την οικογένειά τους ή την παρέα τους είναι γυναίκες.

Μια πρόσφατη έκθεση της Τράπεζας της Αμερικής, την οποία δημοσιεύει το money-tourism.gr αναφέρει ότι το 64% των ανθρώπων που ταξιδεύουν είναι επίσης γυναίκες, πιθανότατα επειδή οι γυναίκες τείνουν να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές εμπειρίες, έναντι των υλικών αγαθών σε μεγαλύτερο ποσοστό από τους άνδρες, γεγονός που τις ωθεί να ταξιδεύουν πιο συχνά.

Όλο και περισσότερες γυναίκες επιλέγουν το solo travelling, ένα είδος δημιουργικής, ενδυναμωτικής ενδοσκόπησης, χάρη στις επιλογές, αλλά και τις έξυπνες συμβουλές και την έμπνευση για ασφαλή, σόλο ταξίδια, που παρέχονται μέσω των social media.

Μια έκθεση της JourneyWoman διαπίστωσε ότι το 61% των γυναικών άνω των 50 ετών προτιμούν να ταξιδεύουν μόνες τους. Η αγορά των γυναικών ηλικίας 50 ετών και άνω αναμένεται να αυξηθεί στις ΗΠΑ και τον Καναδά από 245 δισεκατομμύρια δολάρια σε 519 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2035 -και αυτό αφορά μόνο δύο γενιές γυναικών ταξιδιωτών.

Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε μια αυξανόμενη νέα τάση, που πραγματικά “απογειώθηκε” τα πρώιμα μετα-πανδημικά χρόνια, τις ταξιδιωτικές εμπειρίες μόνο για γυναίκες.

Οι τουριστικοί πράκτορες, αλλά και εταιρίες κρουαζιέρας αρχίζουν να προσφέρουν όλο και περισσότερουες επιλογές στις γυναίκες να ταξιδεύουν παρέα με άλλες γυναίκες.

“Η άνοδος των ταξιδιών μόνο για γυναίκες είναι μία από τις πιο συναρπαστικές αλλαγές που βλέπουμε στον κλάδο, αντικατοπτρίζοντας την αυξανόμενη επιθυμία για αυτοπεποίθηση, επικοινωνία και συναναστροφή μεταξύ των γυναικών ταξιδιωτών”, δήλωσε η Melissa DaSilva, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της TTC Tour Brands. Και πρόσθεσε: “Οι γυναίκες διαμορφώνουν το μέλλον των ταξιδιών, παίρνουν περισσότερες αποφάσεις για τα ταξίδια, ταξιδεύουν πιο συχνά και επιλέγουν όλο και συχνότερα σόλο περιπέτειες”.

Γιατί οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μόνο για γυναίκες αποκτούν τόσο μεγάλη δημοτικότητα;

Υπάρχουν αμέτρητοι λόγοι για τους οποίους οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μόνο για γυναίκες αυξάνονται, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Πρώτον, οι γυναίκες είναι οι μεγαλύτεροι καταναλωτές ταξιδιών, οπότε είναι κατανοητό πώς θα υπάρξουν ειδικά σχεδιασμένες εμπειρίες μόνο γι’ αυτές. Όπως η Disney Cruise Line και τα Nickelodeon Hotels & Resorts σχεδιάζονται με γνώμονα τα παιδιά, έτσι και οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μόνο για γυναίκες συχνά δημιουργούνται από και για γυναίκες και διευθύνονται επίσης από γυναίκες.

Δεύτερον, η μετα-πανδημική άνοδος των σόλο ταξιδιών, που προήλθε από την επιθυμία των ανθρώπων να εξερευνήσουν τον κόσμο χωρίς να περιμένουν την οικογένεια ή τους φίλους τους, οδήγησε σε μια αυξημένη επιθυμία για σύνδεση μεταξύ των γυναικών, ακόμη και όταν ταξιδεύουν μόνες τους.

“Το 53% των γυναικών στις ΗΠΑ είναι ανύπαντρες και οι περισσότερες γυναίκες που ταξιδεύουν σόλο είναι άνω των 45 ετών και οι περισσότερες από αυτές είναι ανύπαντρες”, εξήγησε η ιδρύτρια του Girls’ Guide to the World, Doni Belau. “Αυτό που νομίζω ότι συνέβη στις περισσότερες γυναίκες μετά την πανδημία είναι ότι μας ξύπνησε ο φευγαλέος χρόνος που έχουμε στον πλανήτη και πολλές από εμάς ορκίστηκαν να τον αξιοποιήσουν σωστά. Αυτό ήταν ένα κυριολεκτικό κάλεσμα αφύπνισης. Έτσι, μετά από 1-2 χρόνια εγκλωβισμένοι, ανίκανοι να ταξιδέψουμε, ξαφνικά μόλις απελευθερωθήκαμε, όλοι εκμεταλλευτήκαμε αυτή τη νέα ελευθερία και ξεκινήσαμε να ζήσουμε πραγματικά το τελευταίο μισό ή το τελευταίο τρίτο της ζωής μας κάνοντας αυτό που πραγματικά θέλαμε να κάνουμε, αφού περάσαμε τα πρώτα δύο τρίτα αφιερωμένα στη δουλειά και τις οικογενειακές υποχρεώσεις”, συμπλήρωσε.

Πολλές γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες τους αναζητούν τη διασύνδεση ενώ ταξιδεύουν, καθιστώντας τις εκδρομές μόνο για γυναίκες μια δημοφιλή εναλλακτική λύση για να ταξιδέψουν εντελώς μόνες τους.

To EF Go Ahead Tours άρχισε πρόσφατα να προσφέρει μια επιλογή εκδρομών για γυναίκες και διεξήγαγε μια έρευνα σχετικά με τις τάσεις των γυναικών στα ταξίδια, διαπιστώνοντας ότι το 86% των γυναικών ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν με ομάδες μόνο για γυναίκες. Κι ενώ σχεδόν οι μισές από τις γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα ένιωθαν άβολα να συμμετάσχουν σε μια περιπετειώδη δραστηριότητα μόνες τους, το 61% ένιωθαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σε ένα ομαδικό περιβάλλον, αποδεικνύοντας τη δύναμη της ενδυνάμωσης της κοινότητας.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες που προσφέρουν ταξιδιωτικές εμπειρίες μόνο για γυναίκες υπόσχονται σύνδεση και ασφάλεια και συχνά ενθαρρύνουν τις γυναίκες να αναζητήσουν εμπειρίες που δεν θα απολάμβαναν μόνες τους, όπως η επίσκεψη σε έναν συνεταιρισμό γυναικών ή η συμμετοχή σε περιπετειώδεις δραστηριότητες όπως η ορειβασία.

Πηγή: money-tourism.gr