ΚΩΔΙΚΟΣ ΚΟΛΙΜΠΡΙ - THE HUMMINGBIRD PROJECT

Μία από τις πιο γεμάτες κινηματογραφικές εβδομάδες της χρονιάς.

ΚΩΔΙΚΟΣ ΚΟΛΙΜΠΡΙ

THE HUMMINGBIRD PROJECT

ΚΩΔΙΚΟΣ ΚΟΛΙΜΠΡΙ THE HUMMINGBIRD  PROJECT

Σκην.: Κιμ Νγκουγιέν.

Πρωτ.: Τζέσι Άιζενμπεργκ, Αλεξάντερ Σκάρσγκορ, Σάλμα Χάγιεκ.

Στις Η.Π.Α. του 2011 δύο προγραμματιστές αποφασίζουν να φτιάξουν μια γραμμή οπτικών ινών από το Κάνσας ως τη Νέα Υόρκη, που θα τους επιτρέψει να έχουν γρηγορότερη πρόσβαση σε χρηματιστηριακές πληροφορίες κατά 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ταχύτητα που αυτομάτως θα τους καταστήσει πλουσιότερους κατά εκατοντάδες εκατομμυρίων.

 

Τεχνολογικό δράμα στο ύφος του «The Social Network» (Ντέιβιντ Φίντσερ, 2010), με το οποίο δε μοιράζονται μόνο τον Άιζενμπεργκ, αλλά και τον γρήγορο ρυθμό, τους αστραπιαίους έξυπνους διαλόγους και το ζωηρό μοντάζ.

Μια ταινία για την αδυσώπητη πλευρά του καπιταλισμού, της απληστίας και του αδίστακτου ανταγωνισμού, όπου το πηγαίο αλλά πλέον συνηθισμένο νευρώδες υποκριτικό ύφος του Άιζενμπεργκ επισκιάζεται από μία από τις εντυπωσιακότερες μεταμορφώσεις στην καριέρα του Σκάρσγκορ, ως ιδιόρρυθμου ιδιοφυούς Άντον.

 

ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

INSTANT FAMILY

Σκην.: Σων Άντερς.

Πρωτ.: Μαρκ Γουόλμπεργκ, Ρόουζ Μπερν, Ιζαμπέλα Μονέρ.

Ένα άτεκνο ζευγάρι επιλέγει να υιοθετήσει μια έφηβη με τα δύο μικρότερα αδέρφια της, με τα οποία θα πρέπει πρώτα να περάσουν το επίπονο αλλά απαραίτητο στάδιο της αναδοχής, όπου δοκιμάζεται η θέλησή τους να γίνουν γονείς.    Οικογενειακή κωμωδία που υπερασπίζεται την τεκνοθεσία ως μορφή γονικότητας ισάξια με τη βιολογική, μέσα από μια φροντισμένη, ευαίσθητη κι αστεία ιστορία, χάρη στον έμπειρο στην κωμωδία σκηνοθέτη και σεναριογράφο Άντερς, καθώς επίσης τους μικρούς και μεγάλους πρωταγωνιστές, που χάρη με χιουμοριστικό συγχρονισμό κι απολαυστική χημεία εναλλάσσουν δεξιοτεχνικά τους συναισθηματικούς τόνους του σεναρίου.

ΝΤΑΜΠΟ

DUMBO

Σκην.: Τιμ Μπάρτον

Πρωτ.: Ντάνι ΝτεΒίτο, Κόλιν Φάρελ, Εύα Γκριν, Μάικλ Κίτον, Άλαν Άρκιν

Στο τσίρκο του Μαξ Μέντιτσι γεννιέται ένας μικρός ελέφαντας με υπερμεγέθη αυτιά που του επιτρέπουν να πετάει. Όταν ο αδίστακτος επιχειρηματίας θεαμάτων Βάντεβιρ προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την ικανότητα του ελέφαντα, ο Μέντιτσι κι όλοι του οι συνεργάτες θα κάνουν ό,τι μπορούν για να σώσουν τον μικρό αλλά και τη μητέρα του, την οποία ο Βάντεβιρ σκοπεύει να θανατώσει. Δράμα φαντασίας που αποτελεί ριμέικ ζωντανής δράσης της ομώνυμης ταινίας κινουμένων σχεδίων του 1941, σκηνοθετημένης από τους Μπεν Σάρπστιν, Νόρμαν Φέργκιουσον, Γουίλφρεντ Τζάκσον, Μπιλ Ρόμπερτς, Τζακ Κίνυ και Σάμιουελ Άρμστρονγκ. Η πρώτη ταινία βασιζόταν με τη σειρά της στο ομώνυμο βιβλίο των Έλεν Άμπερσον και Χάρολντ Περλ. Μετά από την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» («Alice in Wonderland», 2010), ο Μπάρτον διεκπεραιώνει εντυπωσιακά ακόμη ένα παραμύθι της Disney, με θεαματικά πολύχρωμο σχεδιασμό παραγωγής, εύστοχο κάστινγκ, αληθοφανή ψηφιακά εφέ και ρητορική ευαισθησίας προς τα ζώα και το περιβάλλον.

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΤΡΕΛΟΣ

THE PROFESSOR AND THE MADMAN

Σκην.: Φαρχάντ Σαφίνια.

Πρωτ.: Μελ Γκίμπσον, Σων Πεν, Νάταλι Ντόρμερ.

Στα τέλη του 19ου αιώνα το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης αναθέτει στον αυτοδίδακτο γλωσσολόγο Τζέιμς Μάρεϊ να συντάξει το πληρέστερο ως τότε λεξικό της αγγλικής γλώσσας. Στο δύσκολο εγχείρημά του θα τον βοηθήσει ο ψυχικά ασθενής αμερικανός στρατιωτικός γιατρός Γουίλιαμ Μάινορ, αποδελτιώνοντας γι’ αυτόν χιλιάδες λέξεις μέσα απ’ το δωμάτιο του ψυχιατρείου.

Βιογραφικό δράμα που αφηγείται τα αληθινά γεγονότα όπως αποτυπώθηκαν στο βιβλίο «The Surgeon of Crowthorne: A Tale of Murder, Madness and the Love of Words» του 75χρονου βρετανού Σάιμον Γουίντσεστερ, που εκδόθηκε το 1998.    Το πρόσφορο θέμα και το σπουδαίο καστ δεν αξιοποιούνται σε κάτι παραπάνω από μια φορτωμένη και τελικά άνιση, επίπεδη κι αδέξια αφήγηση. Οι ήρεμες στιγμές του Πεν είναι πειστικότερες από τις εξάρσεις του, που μοιάζουν επιφανειακές κι επιτηδευμένες. Ο χαρακτήρας του Γκίμπσον είναι μάλλον αδιάφορος ως μόνιμα καλοπροαίρετος εργάτης της λεξικογραφίας, κι αφού όλα τα εμπόδια που του βάζει το σενάριο ξεπερνιούνται εύκολα και γρήγορα. Επίσης, κρίνοντας από το εύρος της αλλά κι από το πόσο καθοριστική ήταν για τη φιλία των δύο αντρών, η πλοκή αφιερώνει μάλλον λιγότερο χρόνο απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς στην έρευνα του Μάινορ για τη συμβολή του στη σύνταξη του λεξικού. Αντιθέτως, ίσως η πιο ενδιαφέρουσα υπο-πλοκή αφορά τη σχέση του με την Ιλάιζα, χάρη στην ερμηνεία της Ντόρμερ, εξαιρετικά ισορροπημένη ανάμεσα στην οργή, την κατανόηση και τελικά την αγάπη.

Η ΤΡΥΠΑ

THE HOLE IN THE GROUND

Σκην.: Λη Κρόνιν.

Πρωτ.: Σόνα Κέρσλεϊκ, Τζέιμς Κουίν Μάρκι.

Μια νεαρή μητέρα με τον μικρό της γιο μετακομίζουν σ’ ένα σπίτι στο δάσος. Εκεί η κοπέλα αρχίζει να παρατηρεί περίεργες αλλαγές στη συμπεριφορά του αγοριού, ώσπου συνειδητοποιεί ότι έχει καταληφθεί από ένα πνεύμα.   Ταινία τρόμου μόνο στην πρόθεση και καθόλου στο αποτέλεσμα. Άνευρη κι ασυνάρτητη, αφήνει ανεκμετάλλευτες τις ελάχιστες ευκαιρίες γι’ αγωνία και τρόμο που δημιουργεί, ενώ το σενάριο υπονομεύεται από τον διαρκή παραλογισμό του. Ανάμεσα στα άφθονα παραδείγματα, η Σάρα γιατί δε μιλάει σε κανέναν για την τρύπα και γιατί της μοιάζει απόλυτα λογική κίνηση να βουτήξει μέσα της; Κι αφού τα φριχτά πλάσματα έχουν μέχρι και τη δύναμη ν’ ανασταίνονται, γιατί αυτή τα ξεφορτώνεται μ’ ένα απλό χτύπημα στο χέρι;