Μπαίνουν στις… ράγες οι συζητήσεις για το τραμ με την «Αττικό Μετρό»

ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ Η ΛΟΤΖΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ

3.335

Την επανεκκίνηση του φιλόδοξου κυκλοφοριακού σχεδιασμού που αφορά στη δημιουργία τραμ στο Ηράκλειο δρομολογεί η δημοτική Αρχή, που σχεδιάζει να επαναφέρει το όλο θέμα με νέα παρέμβασή της προς την «Αττικό Μετρό».

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο συνδέεται άρρηκτα με τη δημοτική περίοδο του κ. Κ. Ασλάνη, το οποίο έχει ανασύρει και ενσωματώσει στο σχεδιασμό της η Λότζια και στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη γίνει προχωρημένες συζητήσεις με την «Αττικό Μετρό».

Ωστόσο την προεκλογική περίοδο που προηγήθηκε κάπου χάθηκε ο βηματισμός σε σχέση με την εξέλιξη του έργου, το οποίο σχεδιάζει τώρα να επαναφέρει στο προσκήνιο η δημοτική Αρχή, με σκοπό να επιταχύνει την υλοποίησή του. Ειδικότερα όπως εξηγεί με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος Ηρακλείου κ. Γιάννης Αναστασάκης, «πρόκειται να σταλεί άμεσα μια επιστολή στην «Αττικό Μετρό» από τα στελέχη της οποίας θα ζητάμε να γίνει μια τεχνική συνάντηση, με σκοπό να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα του σχεδιασμού μας.

Θεωρούμε δεδομένο ότι υπάρχει θετικό κλίμα και διάθεση υποστήριξης του Δήμου Ηρακλείου στο εγχείρημά του από όλες τις συζητήσεις που έχουν προηγηθεί και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να δρομολογήσουμε τα επόμενα στάδια του σχεδιασμού».

Όπως είναι γνωστό ο σχεδιασμός της Λότζια για τη δημιουργία τραμ πατάει επάνω στον αρχικό σχεδιασμό του έργου όπως αυτός σχεδιάστηκε και χαράχθηκε από την πρώην δημοτική Αρχή του κ. Κ. Ασλάνη και η βασική του φιλοσοφία είναι να  ενώσει το ανατολικό με το δυτικό κομμάτι της πόλης.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Γ. Αναστασάκη, «σχεδιάζουμε ένα τραμ το οποίο θα κινείται στη γραμμή  αεροδρόμιο-Παγκρήτιο με δέκα επτά στάσεις μετεπιβίβασης. Αντίστοιχα θα δημιουργηθεί και μια δεύτερη γραμμή που θα καλύπτει την απόσταση παλιά πόλη – Κνωσός.

Θα μπορούσε σε αυτό το σχεδιασμό να προστεθεί και ένας περιμετρικός δακτύλιος μιας γραμμής που θα καλύπτει την κίνηση Καμίνια- Μασταμπάς- Πόρο».

Ο αντιδήμαρχος αναφερόμενος στις προοπτικές του υλοποίησης του έργου σχολίασε: «Θέλουμε να  πάμε σε κάτι πολύ πιο γρήγορο στην υλοποίηση και όχι σε κάτι φαραωνικό. Να είναι αρκούντος μεγάλο για να υλοποιηθεί και να εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες της πόλης και αρκούντος μικρό για να είναι το κόστος διαχειρίσιμο».

Αντιδημάρχος τεχνικών έργων κ. Γ. Αναστασάκης
Ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων κ. Γιάννης Αναστασάκης

Ο κ. Αναστασάκης σημειώνει ότι υπάρχουν δύο ευτυχείς συγκυρίες. Αφενός ότι είναι σε εξέλιξη η αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης και αφετέρου ότι ο σχεδιασμός αυτός μπορεί άριστα να κουμπώσει με το ΣΟΑΠ που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο  ίδιος τονίζει ότι «το Ηράκλειο, ως αστικό κέντρο μεγάλου μεγέθους σε επίπεδο χώρας, μητροπολιτικού χαρακτήρα σε επίπεδο Κρήτης και πλέον και πρώτος πόλος σε αφίξεις τουριστών στην Ελλάδα, αντιμετωπίζει μια σειρά ζητημάτων που αφορούν σε έλλειψη συνδυασμένου πολεοδομικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού, στη λήψη αποσπασματικού χαρακτήρα μέτρων κατά το κρίσιμο διάστημα επέκτασης της πόλης, σε ελλειμματικές υποδομές για τον πεζό και τον ποδηλάτη, στην απουσία χάραξης ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη δημόσια συγκοινωνία και πλήθος άλλων ζητημάτων σχετικών με τις μεταφορές.

Η υφιστάμενη κατάσταση του συγκοινωνιακού μοντέλου της πόλης συσχετίζεται άμεσα με τα χρόνια ζητήματα της πολεοδομικής ανάπτυξης και κυκλοφοριακής αταξίας στην πόλη, η οποία εδραίωσε το ρόλο του Ι.Χ. και των άλλων μηχανοκίνητων ιδιωτικών οχημάτων προκαλώντας μια ανάπτυξη του συστήματος μεταφορών προσανατολισμένη αυστηρά στην ιδιωτική μετακίνηση, τη χρήση των επιβατικών Ι.Χ. αυτοκινήτων και μηχανοκίνητων δίκυκλων.

Αναγνωρίζοντας τα παραπάνω, ο Δήμος Ηρακλείου έχει εκκινήσει τις διαδικασίες ανάθεσης για την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), ενώ έχει αναπτύξει προκαταρκτική στρατηγική για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, η οποία υλοποιείται με συστηματικό τρόπο. Παράλληλα είναι σε διαδικασία αναθεώρησης της Κυκλοφοριακής Μελέτης Παλιάς Πόλης.

Στο παραπάνω πλαίσιο ο Δήμος Ηρακλείου εξετάζει το ενδεχόμενο ανάπτυξης δικτύου σταθερής τροχιάς, δηλαδή τράμ, τις δυνατότητες και την τεχνικο-οικονομική βιωσιμότητα ενός τέτοιου έργου υποδομής στην πόλη».

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει