Οι “κόντρες” στο Ηράκλειο που συνεχίζονται, τα διαδικτυακά ραντεβού και τα πρόστιμα

Το ραντεβού κλείστηκε και οι λάτρεις του σπορ συγκεντρώνονται νυχτερινές κυρίως ώρες στο σημείο όπου κανονίστηκε η εκκίνηση.

Η αδρεναλίνη στα ύψη, οι μηχανές μαρσάρουν και οι θεατές με κινητά στα χέρια απαθανατίζουν τις κόντρες μεταξύ των οχημάτων.

Τα ραντεβού μέσω Facebook και tiktok

Η νυχτερινή αυτή επικίνδυνη συνήθεια στα στέκια του Ηρακλείου διοργανώνεται διαδικτυακά.

Στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν δημιουργηθεί σελίδες για τις κόντρες του Ηρακλείου όπου ενημερώνουν το κοινό για το επόμενο ραντεβού τους.

Μιλώντας στο patris.gr ο προέδρος του Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α. (Σύλλογος Εθελοντών για την Πρόληψη Τροχαίων Ατυχημάτων), Γιάννης Λιονάκης, τονίζει ότι «η πολιτεία μπορεί να κάνει δύο πράγματα από τη μια με την αστυνόμευση και την επιτήρηση της κυκλοφορίας να τους πιάσει, αλλά αυτό είναι πολύ δύσκολο. Να φανταστείς στη Βουλιαγμένη στην Αθήνα τους κυνηγάει από το 1985 και δεν έχει βγάλει άκρη. Συχνά μεταναστεύουν και σήμερα είναι σ’ αυτό το δρόμο αύριο στον άλλον και αυτό είναι ζήτημα.

Το άλλο που μπορούν να κάνουν και που είναι πολύ σημαντικό είναι πολιτεία να φτιάξει υποδομές τέτοιες που θα μπορούν να βγάζουν την κάψα τους, να το πούμε έτσι, αλλά κυρίως θα μπορούσαν να εκπαιδευτούν στην οδήγηση από μικρά παιδιά. Σαν πάρκα και πιστές κυκλοφοριακής αγωγής. Μια τέτοια επένδυση θα είναι άμεσα ανταποδοτική αλλά κυρίως θα προωθεί τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και νομίζω αυτό είναι το πιο σημαντικό».

Τα στέκια

Όπως τόνισε και ο κ. Λιονάκης αλλά και πηγές από την ΕΛ.ΑΣ., τα στέκια αλλάζουν συνεχώς.

Το πιο πρόσφατο γεγονός έλαβε χώρα πριν από μία περίπου εβδομάδα στην Εθνική Οδό Ηρακλείου – Μοιρών.

Επίσης αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας γίνονται στον ΒΟΑΚ από την Παπαναστασίου έως Γάζι, στην παραλιακή λεωφόρο του Ηρακλείου καθώς επίσης και στο Σκαλάνι.

Οι αγώνες αφορούν αυτοκίνητα αλλά και μηχανές.

Οι συμμετέχοντες θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών που κινούνται στους συγκεκριμένους δρόμους, με την ΕΛ.ΑΣ. να κινητοποιείται για την αποτροπή τέτοιων αγώνων και την σύλληψη των διοργανωτών.

Έλεγχοι ΕΛ.ΑΣ.

Οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα που έχουν καταγραφεί φέτος, μέχρι στιγμής καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 23,7% σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι παραβάσεις για αντικανονικούς ελιγμούς αυξήθηκαν κατά 14.9%.

Τα μέτρα της τροχαίας Ηρακλείου και του Τμήματος τροχαίας ΒΟΑΚ έχουν εντατικοποιηθεί και αυστηροποιηθεί.

Σε καθημερινή σχεδόν βάση συνεργεία βρίσκονται επί ποδός για την αστυνόμευση τόσο στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά και μέσα στον ιστό της πόλης.

Οι αστυνομικοί ενημερώνονται από διερχόμενους οδηγούς για τη διοργάνωση αυτών των παράνομων αγώνων και σπεύδουν στην περιοχή που τους υποδεικνύουν. Για λόγους οδικής ασφάλειας, οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. δεν καταδιώκουν τα οχήματα αλλά στήνουν μπλόκα σε ασφαλή σημεία προκειμένου να τα ακινητοποιήσουν και να βεβαιωθούν τα πρόστιμα και οι συλλήψεις.

Οι παραβάτες διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα για επικίνδυνη οδήγηση με τις ποινές να φτάνουν σε αρκετά έτη φυλάκισης.