Ασαφείς παραμένουν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συγκρούστηκε σήμερα το πρωί το ναυλωμένο από τον αμερικανικό στρατό δεξαμενόπλοιο «Stena Immaculate» με το φορτηγό πλοίο «Solong» στη Βόρεια Θάλασσα, στα ανοιχτά της βορειοανατολικής Αγγλίας.
Οπως έχει γίνει γνωστό, το υπό αμερικανική σημαία «Stena Immaculate», που διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία Crowley, ήταν εν μέρει φορτωμένο, κατά τη στιγμή της σύγκρουσης. Σε ανακοίνωσή της η Crowley τόνισε ότι από τη σύγκρουση προκλήθηκε ρήγμα στη δεξαμενή φορτίου στο «Stena Immaculate» με αποτέλεσμα τη διαρροή ποσότητας καύσιμου αεριωθούμενων –καύσιμο τύπου κηροζίνης JET A-1.
Το φορτηγό πλοίο «Solong» μεταφέρει, μεταξύ άλλων, 15 εμπορευματοκιβώτια κυανιούχου νατρίου, σύμφωνα με έκθεση του παρόχου ναυτιλιακών δεδομένων Lloyd’s List Intelligence. Είναι άγνωστο, αν ποσότητα αυτής της τοξικής ουσίας έχει καταλήξει στη θάλασσα. Ενα από τα 14 μέλη του πληρώματος του πλοίου συνεχίζει να αγνοείται. Το «Solong» ανήκει στη γερμανική εταιρεία Reederei Köpping και ταξίδευε υπό πορτογαλική σημαία.
Εκπρόσωπος της βρετανικής κυβέρνησης ανέφερε ότι η αιτία της σύγκρουσης συνεχίζει να βρίσκεται υπό εξέταση και χαρακτήρισε την κατάσταση «εξαιρετικά ανησυχητική».
Συγκεκριμένα, ερωτηθείς αν υπάρχουν θεωρίες σχετικά με το τι συνέβη και τα δύο πλοία συγκρούστηκαν, ο εκπρόσωπος δήλωσε: «Απ’ ό,τι καταλαβαίνω, οι λεπτομέρειες εξακολουθούν να μελετώνται, οπότε δεν θέλω να κάνω εικασίες επ’ αυτού». Ο Οργανισμός Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων έχει αναπτύξει ομάδα για τη διενέργεια προκαταρκτικής αξιολόγησης, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.
Αυτόματος πιλότος και ομίχλη
Νωρίτερα, ο διευθύνων σύμβουλος του κοντινού λιμανιού του Γκρίμπσι, Μάρτιν Μπόιερς, δήλωσε πως ο αυτόματος πιλότος θα μπορούσε να έχει οδηγήσει στη σύγκρουση.
«Το ένα από τα δύο πλοία είχε ρίξει άγκυρα και το άλλο βρισκόταν σε πορεία. Εχουν αυτόματο πιλότο, και υποψιάζομαι ότι αυτό ήταν το πρόβλημα. Αν έχει τεθεί σε λειτουργά ο αυτόματος πιλότος και δεν υπάρχει κανείς στη γέφυρα, πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί, τότε το πλοίο θα κινούνταν σε ευθεία. Ο αυτόματος πιλότος απλώς δίνει μια πορεία, δεν παρεκκλίνει, δεν στρίβει. Απλά πηγαίνει ευθεία για εκατοντάδες μίλια. Είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι συνέβη ή γιατί συνέβη», δήλωσε και πρόσθεσε πως σε αυτή την περίπτωση θα σήμαινε συναγερμός στη γέφυρα, γεγονός που εγείρει ακόμη περισσότερα ερωτήματα σχετικά με το πώς συνέβη η σύγκρουση.
Είναι πάντως εξαιρετικά ασυνήθιστο για μεγάλα πλοία να συγκρούονται υπό το φως της ημέρας, αλλά στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή θα μπορούσε να υφίσταται πρόβλημα ορατότητας. Η μετεωρολογική υπηρεσία είχε ανακοινώσει νωρίτερα ότι θα υπάρχει στην περιοχή «ομίχλη και χαμηλή νέφωση».
Τι έγινε με τα ραντάρ και την κόρνα;
Ο Ντέιβιντ ΜακΦάρλαν, διευθυντής της Marine Risk and Safety Consultants, δήλωσε ότι στα πλοία υπάρχουν διάφορα συστήματα προειδοποίησης, όπως ραντάρ και κόρνα, που αποσκοπούν στην πρόληψη τέτοιων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα πλοίο είναι ορατό στο ραντάρ ενός άλλου από απόσταση 24 μιλίων. Ωστόσο, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας αν το πλοίο δεν φτάσει τουλάχιστον σε απόσταση τεσσάρων μιλίων, ανάλογα βέβαια και την ταχύτητα.
«Αν το άλλο πλοίο δεν απαντούσε στον ασύρματο, τα πλοία έχουν ένα σύστημα προειδοποίησης της τελευταίας στιγμής, την κόρνα του πλοίου, η οποία μπορεί να ακουστεί μίλια μακριά», είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: kathimerini.gr
Με πληροφορίες από SkyNews, Guardian