εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης
Κατατέθηκε το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μεταφορών για την απόκτηση άδειας οδήγησης

Στη διαβούλευση βρίσκεται ήδη το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών για την απόκτηση άδειας οδήγησης, το οποίο έχει προκαλέσει πανελλαδικές αντιδράσεις, αλλά και «πάγωμα» των εξετάσεων.

Οι βασικές αλλαγές σχετίζονται με τον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων. Σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου, η διαδικασία εξέτασης θα ελέγχεται από ένα κέντρο που θα δημιουργηθεί στο Υπουργείο Μεταφορών, ενώ τα οχήματα θα έχουν κάμερες και μικρόφωνα με απευθείας σύνδεση στο Υπουργείο. Η όλη διαδικασία θα καταγράφεται με μέσα που θα παρέχουν ήχο και εικόνα, τόσο εντός του αυτοκινήτου, όσο και εκτός.  Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του Υπουργείου.

Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης κι εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιμασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.

Στο πρώτο στάδιο ο εξεταζόμενος θα είναι μαζί με τον εξεταστή και τον εκπαιδευτή, ενώ στο δεύτερο στάδιο ο υποψήφιος οδηγός θα είναι εντελώς μόνος του όπως και οι υποψήφιοι επί της εκπαιδευτικής μοτοσικλέτας. Ο εξεταστής θα επιλέγεται μέσα από ηλεκτρονική κλήρωση, ενώ στο σύνολό τους οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.

Μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών από την ψήφιση του Σχεδίου Νόμου θα πρέπει να έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα εκπαιδευτικά οχήματα κάμερες και μικρόφωνα.

Αντίστοιχα, αλλαγές υπάρχουν και σε σχέση με τη θεωρητική εξέταση, η οποία θα μεταδίδεται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται με κάμερες.  Οι υποψήφιοι οδηγοί, όπως αναφέρει, θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

Το νέο σχέδιο νόμου εισάγει και σύστημα για απόκτηση άδειας οδήγησης με συνοδό από τα 17, υπό προϋποθέσεις, ανάμεσα στις οποίες τα αυξημένα ασφάλιστρα, αλλά και να μην υπάρχει κανένας πόντος ποινής λόγω παράβασης τον τελευταίο χρόνο για το συνοδό των δεκαεπτάχρονων.

Το νέο σύστημα εξετάσεων περιλαμβάνει επίσης και πρόστιμα που αφορούν τόσο τον υποψήφιο οδηγό, όσο όμως και τον επιτηρητή θεωρητικής εξέτασης, τον εκπαιδευτή οδηγών, τη σχολή οδηγών, τον εξεταστή και τον αξιολογητή. Τα πρόστιμα αρχίζουν από τα 100 ευρώ και μπορούν να φθάσουν ως τις 6.000.