Η ΜΥΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: Στον θαυμαστό κόσμο  της επιστήμης

1,794

Ένα σημαντικό ξεναγό στον θαυμαστό κόσμο της επιστήμης βρήκαν οι μαθητές  στα πρόσωπα των μελών της ομάδας του Εργαστηρίου Διδακτικής Θετικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας «Science in the City».

Μαθητές από όλη την Ελλάδα επιλέγουν να περάσουν δημιουργικά, ίσως και λίγο συναρπαστικά, τη δεύτερη καραντίνα. Παρόλο που το μεσημέρι παρακολουθούν εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τους δασκάλους των σχολείων τους, αφιερώνουν και πρωινές ώρες μπροστά στον υπολογιστή για να συμμετάσχουν στα  διαδικτυακά εργαστηριακά σεμινάρια Φυσικών Επιστημών για μαθητές Δημοτικού (τάξεις Δ’, Ε’ και Στ΄).

Από τα εγκαίνια του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας «Science in the City»Τα μαθήματα ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα, ακολουθείται ένα πρόγραμμα διάρκειας δύο βδομάδων και αναλόγως τις υγειονομικές συνθήκες θα συνεχίσουν τα σεμινάρια. Καθημερινά, δίνουν διαδικτυακό «παρών» περισσότεροι από 60 μαθητές όχι μόνο από την Κρήτη αλλά από διάφορες περιοχές της χώρας, όπως Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Αλεξανδρούπολη, Λέσβο, Κέα και Ρόδο.

«Το γεγονός ότι έχουμε τόσες συμμετοχές εκτός Κρήτης μας εξέπληξε ευχάριστα», αναφέρει στην «Π» ο διευθυντής του Εργαστηρίου, καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. Δημήτρης Σταύρου.

Από τα εγκαίνια του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας «Science in the City»Το Κέντρο «Science in the City» βρίσκεται στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου, εγκαινιάστηκε στις αρχές του περασμένου Μαρτίου, λίγο πριν την καραντίνα, και η πανδημία άλλαξε τα σχέδια των ανθρώπων του.

Ο χώρος φιλοξενεί διερευνητικές δραστηριότητες σχετικά με έννοιες και φαινόμενα των φυσικών επιστημών αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, όπως τάμπλετ, κινητά, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, διαδραστικό πίνακα, εκπαιδευτική ρομποτική κ.ά.

Οι δραστηριότητες αυτές, οι οποίες έχουν αναπτυχθεί από προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες του ΕΔΘΕ του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης στο πλαίσιο ερευνητικών εργασιών, απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε μαθητές και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης, οι οποίοι στόχος είναι να επισκέπτονται το χώρο σε προκαθορισμένες μέρες και ώρες κάθε εβδομάδα.

Από τα εγκαίνια του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας «Science in the City»

Λόγω πανδημίας, οι επισκέψεις δεν ξεκίνησαν ποτέ, τώρα οι δραστηριότητες έρχονται στο… σπίτι του κάθε μαθητή διαδικτυακά.

Στα σεμινάρια, τον πρώτο λόγο έχουν οι μαθητές, εκείνοι πραγματοποιούν τα πειράματα, προσεγγίζουν τις έννοιες, ενώ η αλληλεπίδραση με τους διδάσκοντες είναι συνεχής.

Η ομάδα του Εργαστηρίου κατάφερε, στο μέτρο του δυνατού, να μεταφέρει ό,τι προοριζόταν για δια ζώσης επικοινωνία με τα παιδιά, στο διαδίκτυο, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εργαλεία.

Προσαρμόζονται, φυσικά, στις προσλαμβάνουσες των παιδιών, σύμμαχοί τους είναι ήρωες, όπως ο Scooby Doo.

Από τα εγκαίνια του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας «Science in the City»

Σε επόμενο στάδιο, τα μέλη του Εργαστηρίου θέλουν να προχωρήσουν σε θέματα που δεν περιλαμβάνονται στην ύλη του σχολείου, όπως είναι η νανοτεχνολογία, το διάστημα και η κλιματική αλλαγή.

Στο σεμινάριο μπορεί να συμμετάσχει όποιο παιδί θέλει, ανεξάρτητα από το αν έχει παρακολουθήσει τα προηγούμενα.

Η παρακολούθηση είναι δωρεάν

Για τη συμμετοχή του στο εργαστηριακό σεμινάριο χρειάζεται να ακολουθήσει κανείς τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://bbbedc5.edc.uoc.gr/b/nik-wyq-jv2-vcy

Από τα εγκαίνια του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας «Science in the City»Προτείνεται ο φυλλομετρητής Mozilla Firefox ή Google Chrome και θα μεταφερθεί σε περιβάλλον, όπου θα αναγράφεται «Έχετε προσκληθεί να συμμετάσχετε: ΣΕΜΙΝΑΡΙΑΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ».

Θα ζητηθεί να βάλει κανείς το ονοματεπώνυμό του.

Μετά το πάτημα του πλήκτρου «Συμμετοχή», ένας υπεύθυνος του σεμιναρίου θα τον αποδεχθεί και θα συνδεθεί στο περιβάλλον, όπου θα γίνονται τα σεμιναριακά εργαστήρια.

Να σημειωθεί ότι δεν χρειάζεται να έχει κανείς εγκατεστημένο στον υπολογιστή του, οποιοδήποτε πρόγραμμα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τα σεμιναριακά εργαστήρια υλοποιούνται από μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες του ΕΔΘΕ/ΠΤΔΕ και περιλαμβάνουν διαπραγμάτευση ενοτήτων των Φυσικών Επιστημών μέσα από e-book όπως αυτά έχουν αναπτυχθεί από φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου).

Για περισσότερες πληροφορίες μπορεί να επικοινωνεί κανείς στο: [email protected]

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει