Τα ταξίδια μακροζωίας είναι η νέα μεγάλη τάση στα ταξίδια για το 2026, μετά τα ταξίδια ευεξίας, ενώ μία ακόμη, ενδιαφέρουσα ταξιδιωτική τάση, που θα απασχολήσει τη νέα χρονιά, είναι τα ταξίδια νοσταλγίας, σύμφωνα με ειδικούς και εμπειρογνώμονες του κλάδου, που μίλησαν στο πρόσφατο Luxury Summit, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της IMM LUX 2025, στο Λας Βέγκας.
Ένα άρθρο του National Geographic που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο προσπάθησε να συνοψίσει αυτό το νέο είδος ταξιδιού, σημειώνοντας ότι “αυτή η ανερχόμενη τάση έχει οδηγήσει τους ανθρώπους να εξερευνήσουν τρόπους για να παρατείνουν τη διάρκεια της ζωής τους”, προσθέτοντας ότι: “Τα ταξίδια μακροζωίας είναι μια από τις μεγαλύτερες τάσεις της χρονιάς, καθώς οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ενθουσιάζονται όλο και περισσότερο με την ιδέα μιας μεγαλύτερης και πληρέστερης ζωής. Πολλοί ξοδεύουν σημαντικά ποσά, επενδύοντας σε υπερσύγχρονες εξετάσεις και θεραπείες βιολογικής ανανέωσης”.
Αυτή η προσέγγιση στα ταξίδια μπορεί, επίσης, να περιλαμβάνει την κράτηση σε ένα καταφύγιο υγείας, σε μία από τις θρυλικές Blue Zones του πλανήτη (μέρη όπου οι άνθρωποι ζουν κατά μέσο όρο μέχρι τα 100), για να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής των Blue Zones.
Το Esquire παρουσίασε τη δική του άποψη για αυτή την ταξιδιωτική εξέλιξη με τον τίτλο ενός άρθρου που διακήρυττε: “Καλώς ήρθατε στην εποχή των ταξιδιών μακροζωίας”. Σύμφωνα με το περιοδικό, αυτός ο τύπος ταξιδιού είναι “μια νέα παγκόσμια τάση στα ταξίδια που «σαρώνει» τον πλανήτη. Μπορεί ακόμη και να σας βοηθήσει να βρείτε τον δρόμο για μια πιο υγιή ζωή μέχρι τα 100 χρόνια”.
Είναι σημαντικό ότι το άρθρο του Esquire συνεχίζει, εξηγώντας ότι οι ταξιδιωτικές εμπειρίες μακροζωίας “ξεπερνούν τα παραδοσιακά θέματα ευεξίας” και ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία “αναδιαμορφώνεται για να εξυπηρετήσει μια νέα γενιά ενεργών, συνειδητοποιημένων σε θέματα υγείας ταξιδιωτών όλων των ηλικιών”.
Η νοσταλγία σημείο αναφοράς για τους ταξιδιώτες
Αν και τα ταξίδια μακροζωίας είναι, πιθανώς, η πιο πολυσυζητημένη ταξιδιωτική τάση για το 2026, δεν ήταν η μόνη. Μια άλλη ενδιαφέρουσα τάση που διαφαίνεται για το νέο έτος είναι η επέκταση των ταξιδιών νοσταλγίας, ενός τύπου ταξιδιού, που περιλαμβάνει ταξιδιώτες, που αναζητούν προορισμούς και εμπειρίες συνδεδεμένες με τις αναμνήσεις, την πολιτιστική κληρονομιά ή το παρελθόν τους.
Σύμφωνα με τον Chris Davidson, μέλος της ομάδας ταξιδιωτικής πληροφόρησης της παγκόσμιας ταξιδιωτικής εταιρίας μάρκετινγκ MMGY, το δημογραφικό προφίλ των ταξιδιωτών που προσελκύονται από αυτό το είδος διαφοροποιείται. “Έχουμε κάνει όλο και περισσότερες έρευνες για τη νοσταλγία και τη δύναμη της νοσταλγίας. Θα περίμενε κανείς ότι η νοσταλγία θα ήταν πιο έντονη στη γενιά των Baby Boomers ή πιθανώς στη Γενιά Χ σήμερα. Ωστόσο, παρατηρούμε ότι είναι ελκυστική και για τις νεότερες γενιές”, εξήγησε ο κ. Davidson.
“Ίσως έχει να κάνει με την περίοδο πριν και μετά τον Covid. Είναι πραγματικά ενδιαφέρον. [Οι ταξιδιώτες] αναζητούν μια πιο απλή εποχή και έναν πιο απλό κόσμο. Ίσως έναν πιο ειρηνικό κόσμο”, συνέχισε ο κ. Davidson.
Από την πλευρά της η κα. Kate Wik, διευθύντρια μάρκετινγκ της Las Vegas Convention and Visitors Authority (LVCVA), ανέφερε ότι “η νοσταλγία είναι μια τάση που παρατηρήθηκε πρόσφατα και στην Sin City. Αυτή η πραγματικότητα αποκαλύφθηκε όταν η πόλη ξεκίνησε πρόσφατα μια νέα καμπάνια που βασίζεται στην εμβληματική πινακίδα «Fabulous Las Vegas», η οποία είναι 65 ετών”.
“Αυτό που διαπιστώσαμε μέσω της έρευνας και των δοκιμών είναι ότι ακόμη και οι νεότερες ηλικιακές ομάδες, που ταξιδεύουν στο Λας Βέγκας, ταυτίζονται με τις παλιές, εμβληματικές εικόνες του Λας Βέγκας. Τα νέον, τα φώτα. Υπάρχει μια έλξη, υπάρχει κάτι εκεί που είναι τόσο ελκυστικό”, εξήγησε η κα. Wik.
Πηγή: money-tourism.gr