Η ταξιδιωτική τάση του 2026: Λαχτάρα για ηρεμία, άνεση και σιωπή
Ανάγκη για ηρεμία και χαλάρωση

Οι αριθμολόγοι, οι συμπεριφοριστές, οι ταξιδιωτικές εταιρείες και οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, συγκεντρώνουν δεδομένα τους τελευταίους μήνες, για να αξιολογήσουν προς τα πού οδεύει η ταξιδιωτική βιομηχανία.

Μια τάση αναμένεται να κυριαρχήσει του χρόνου, σύμφωνα με το BBC: είναι οι «σιωπές».

Αυτό το κίνημα εστιάζει σε προορισμούς και εμπειρίες που επικεντρώνονται στην άνεση, τη σιωπή και την εύρεση ενός τρόπου διαφυγής από το επιδεινούμενο άγχος της σύγχρονης ζωής.

Η αναζήτηση ηρεμίας -ακόμα και των στιγμών σιωπής- σηματοδοτεί μια αλλαγή στον λόγο που ταξιδεύουν οι άνθρωποι, πού πηγαίνουν και πώς θα χαλαρώσουν.

Αθόρυβη λειτουργία: Ενεργοποιημένη

Είτε πρόκειται για να αγκαλιάσουν τους χαλαρωτικούς ήχους των κυμάτων του ωκεανού, να απολαύσουν μια φωτιά που τρίζει, ή να απολαύσουν τη γαλήνη ενός σπα, οι ταξιδιώτες λαχταρούν για στιγμές ηρεμίας ως απόδραση από την πολυάσχολη καθημερινότητά τους.

Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Hilton, το νούμερο ένα κίνητρο των ερωτηθέντων για ταξίδια αναψυχής το 2026 είναι «η ξεκούραση και η επαναφόρτιση» (56%). Οι κορυφαίες επιθυμίες περιλαμβάνουν επίσης τον χρόνο που περνούν στη φύση (37%), τη βελτίωση της ψυχικής υγείας (36%) και την περιποίηση του εαυτού τους με «χρόνο για τον εαυτό τους» (20%).

Οι ταξιδιώτες παγκοσμίως, αναζητούν ξεκούραστους προορισμούς διακοπών.

Και μαζί και μόνοι

Για ορισμένους, τα μοναχικά ταξίδια είναι η απόλυτη λύση για την εξασφάλιση της ησυχίας. Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις ταξιδιώτες (26%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μόνοι τους το 2026 και το σαράντα οκτώ τοις εκατό των ταξιδιωτών, αναφέρουν ότι προσθέτουν ημέρες μοναχικού ταξιδιού στα δρομολόγιά τους, πριν ή μετά τα οικογενειακά τους ταξίδια του 2026.

Ακόμα και σε ομαδικά ταξίδια, το 28% των ταξιδιωτών, σχεδιάζουν να αναζητήσουν πιο ήσυχες στιγμές μόνοι τους, είτε αυτό σημαίνει να δειπνήσουν μόνοι τους σε ένα εστιατόριο ξενοδοχείου, να απολαύσουν ένα κοκτέιλ για έναν στο λόμπι μπαρ είτε να κάνουν μια βόλτα στην τοπική γειτονιά.

Ενώ ορισμένοι μοναχικοί ταξιδιώτες αναζητούν ηρεμία και χαλάρωση σε ένα ξενοδοχείο, άλλοι ενδιαφέρονται για καταφύγια που τους επιτρέπουν να είναι μόνοι τους – μαζί.

Το διάβασμα συμπεριλήφθηκε επίσης στις τρεις πιο αναμενόμενες δραστηριότητες αναψυχής για τους Αμερικανούς ταξιδιώτες (68%), μαζί με την ακρόαση μουσικής ή podcast (79%) και τη χαλάρωση δίπλα στην πισίνα ή την παραλία (78%).

Οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο καθηλωτικές εμπειρίες που θρέφουν το μυαλό, το σώμα και το πνεύμα.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, εξέφρασαν αυξημένο ενδιαφέρον για κατασκηνώσεις βύθισης στη φύση (67%), ακολουθούμενες από πνευματικές κατασκηνώσεις (60%) και διαλογισμό/σιωπηλές κατασκηνώσεις (56%).

Solo ταξίδια

Τα τελευταία χρόνια, οι γυναίκες έχουν αναλάβει ηγετικό ρόλο στη διάδοση της ανεξάρτητης γοητείας των σόλο ταξιδιών. Τώρα, διεθνώς, περισσότεροι άνδρες αναφέρουν την επιθυμία να κάνουν σόλο αποδράσεις.

Για να καλύψουν τις ανάγκες των μοναχικών ταξιδιωτών, ένας αυξανόμενος αριθμός εστιατορίων Hilton έχει ήδη δημιουργήσει νέες εμπειρίες και επιλογές που βοηθούν τους μοναχικούς ταξιδιώτες να αισθάνονται πιο άνετα και ενταγμένοι.

Μετά την άφιξή τους, το 65% των ταξιδιωτών λένε ότι οι χαιρετισμοί των ξενοδοχείων ή η επικοινωνία μέσω μηνυμάτων είναι πολύτιμη και το 27% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί τα τηλέφωνά του για να επικοινωνεί με τα ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια της διαμονής του περισσότερο από ποτέ.

Η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω κινητού τηλεφώνου εντός του καταλύματος είναι ήδη διαθέσιμη σε σχεδόν όλα τα ξενοδοχεία Hilton σε όλο τον κόσμο.

Οι ταξιδιώτες στρέφονται επίσης σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για να ξεκινήσουν τον σχεδιασμό του δρομολογίου τους. Ένα σημαντικό 61% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι βρίσκει τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης πολύτιμα, κατά τον σχεδιασμό του ταξιδιού τους.

Πληροφορίες από την ΑΙ και ανθρώπινη πινελιά

Μόλις βρεθούν στο κατάλυμα, πολλοί εξακολουθούν να στρέφονται στους ντόπιους για καθοδήγηση. Μάλιστα, οι θυρωροί του Hilton στο Λονδίνο ανέφεραν πρόσφατα ότι τους ζητείται όλο και περισσότερο να επικυρώνουν ή να βελτιώνουν τις ιδέες ταξιδιών που προτείνουν οι επισκέπτες μέσω τεχνητής νοημοσύνης.

Με δεκαετίες εμπειρίας, τοπικές διασυνδέσεις και πληροφορίες, συνεχίζουν να προσθέτουν μια ουσιαστική ανθρώπινη πινελιά με την προσωπική τους εμπειρία.

Το εξήντα έξι τοις εκατό όσων ταξιδεύουν με τα παιδιά ή τα εγγόνια τους θα επιλέξουν διακοπές που απαιτούν ελάχιστο προγραμματισμό, όπως θέρετρα all-inclusive, κρουαζιέρες και ομαδικές εκδρομές τον επόμενο χρόνο.