Αυτός είναι ο νούμερο ένας λόγος που έρχεται κάποιος στην Ελλάδα

Η ενίσχυση του διαλόγου και της διασύνδεσης με τη νέα γενιά του ξενοδοχειακού επιχειρείν, ήταν ο στόχος του τρίτου Next Gen Round Tables της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, που πραγματοποιήθηκε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης των Χανίων.

Μεταξύ των παλαιότερων επιχειρηματιών και νεώτερων, συζητήθηκαν θέματα γύρω από τις σύγχρονες προκλήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου, καθώς και οι τρόποι ουσιαστικής συμμετοχής της νέας γενιάς τόσο στη διοίκηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων όσο και στη θεσμική εκπροσώπηση του κλάδου.
του κλάδου.

Η Αγάπη Σμπώκου, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, μιλώντας για την φετινή σεζόν, είπε πως ” αναμφισβήτητα φέτος ήταν μία χρονιά, όχι ιδιαίτερα εύκολη.

Το αποτέλεσμα διαγράφεται καλό από τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδας και όσο αφορά τις αφίξεις, αλλά και όσον αφορά τη μέση δαπάνη, το οποίο προφανώς χρήζει περαιτέρω ανάλυσης γιατί έχουμε ένα πολύ υψηλό δείκτη 12,5 % στα έσοδα.»

«Προφανώς,σημείωσε, υπάρχει προβληματισμός γιατί ήταν μία χρονιά, η οποία ήταν ιδιαίτερα last minute. Είχαμε μία πολύ μεγάλη πτώση στη ροή των κρατήσεων, τους μήνες της άνοιξης εξαιτίας της γεωπολιτικής κατάστασης, το οποίο όμως στη συνέχεια διορθώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Προφανώς τα προβλήματα είναι τα θέματα υποδομών, είναι το θέμα της ανταποδοτικότητας των τελών για την ξενοδοχεία που νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.»

Αναφερόμενη στο θέμα των εργαζόμενων στον τουρισμό, σημείωσε: «Για να πάμε και ακόμα πιο στρατηγικά νομίζω ότι το κύριο ζήτημα αυτή τη στιγμή είναι μία θετική δέσμευση της κοινωνίας υπέρ του παραγωγικού μοντέλου στο οποίο έχει αναπτυξιακό κεντρικό χαρακτήρα ο τουρισμός.

Αυτό αφορά και το πώς νέοι άνθρωποι συνεχίζουν να ασχολούνται με τον τουρισμό και μπαίνουν ακόμη πιο ενεργά μέσα στον τομέα μας, έχει να κάνει με το θέμα της εκπαίδευσης, έχει να κάνει με το θέμα της διαμονής, έχει να κάνει με το θέμα των μισθών, έχει να κάνει με το θέμα των υποδομών.»

Να παραμείνουμε αυθεντικοί

Υπογράμμισε επίσης πως, «είναι στο χέρι μας και είναι πολύ κρίσιμο, η εικόνα του τουρισμού να κρατήσει την αυθεντικότητά της και την ελληνικότητά της.
Είναι κάτι το οποίο είναι πρωταρχικό, όχι γιατί μόνο μας αρέσει και μας κάνει εθνικά περήφανους, που προφανώς είναι και ένας λόγος συσπείρωσης γύρω από τον τουρισμό, αλλά κυρίως γιατί η παγκόσμια έρευνα αναφέρει στο ότι ο νούμερο 1 λόγος που έρχεται κάποιος στην Ελλάδα, δεν είναι ο ήλιος και η θάλασσα όπως θα περίμενε κανείς, δεν είναι τα αρχαία, αλλά είναι η επαφή με τον Έλληνα.

Αυτό λοιπόν πρέπει όλοι μας να το διασφαλίσουμε.

Από κει και πέρα προφανώς είναι ένας τομέας ο οποίος αυτή τη στιγμή αποτελεί 25% του ΑΕΠ, είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας και ταυτοχρόνως είμαστε μία χώρα με σοβαρό δημογραφικό πρόβλημα.

Δεν θα σταματήσουμε την ανάπτυξη, οφείλουμε όμως να βάλουμε τους κανόνες εκείνους που θα επιτρέψουν και θα διαφυλάξουν την ελληνικότητα και την αυθεντικότητα της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας», κατέληξε η κ. Σμπώκου.

Πηγή: Με στοιχεία από το ΑΠΕ