Όταν κάνετε check-in σε ένα ξενοδοχείο, τα φρεσκοσιδερωμένα σεντόνια και το αστραφτερό μπάνιο μπορεί να σας δώσουν μια ψευδή αίσθηση καθαριότητας. Ωστόσο, οι έμπειροι ταξιδιώτες και οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου γνωρίζουν ότι μερικά από τα πιο βρώμικα μέρη σε ένα ξενοδοχείο είναι συχνά κρυμμένα σε κοινή θέα.
Μεταξύ των υψηλών ποσοστών ανανέωσης προσωπικού και του περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων, συχνά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να καθαριστεί σε βάθος κάθε δωμάτιο κάθε μέρα. Η Enza Laterrenia, υπεύθυνη οροφοκομίας στο Canne Bianche Lifestyle & Hotel, εξηγεί στο Τravel+Leisure ότι υπό κανονικές συνθήκες, ένα δωμάτιο καθαρίζεται σε περίπου 30 λεπτά.
Η Maria Diego, σύμβουλος του Travel + Leisure A-List και αυτοαποκαλούμενη μικροβιοφοβική, λέει ότι πάντα αναλαμβάνει δράση αμέσως μόλις φτάνει στο δωμάτιό της. «Έχοντας εργαστεί σε ξενοδοχεία, το πρώτο πράγμα που πετάω σε μια μακρινή γωνία του δωματίου είναι τα διακοσμητικά μαξιλάρια και οποιοδήποτε διακοσμητικό κάλυμμα που βρίσκεται στο κάτω μέρος του κρεβατιού», λέει. «Αυτά δεν πλένονται ποτέ».
Για την ταξιδιωτική σύμβουλο και προπονήτρια Rani Cheema, τα τηλέφωνα των ξενοδοχειακών δωματίων είναι τα πιο ανθυγιεινά αντικείμενα. «Αν υπάρχει πραγματικό τηλέφωνο και πρέπει να το σηκώσω, αηδιάζω με το ακουστικό», λέει η Cheema.
Από την άποψη της καθαριότητας, τα χαλιά είναι ένα άλλο αντικείμενο που προκαλεί ανησυχία. «Τείνουν να συγκρατούν σκόνη και βακτήρια, γεγονός που τα καθιστά ένα από τα πιο απαιτητικά αντικείμενα για απολύμανση», λέει η Laterrenia.
Η Cheema, ωστόσο, σημειώνει ότι πολλά ξενοδοχεία υψηλής κατηγορίας προσαρμόζονται. «Υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία πέντε αστέρων που δεν έχουν πλέον χαλιά, οπότε έχουν ξύλινα πατώματα ή ένα χαλί, και αυτό είναι όλο», λέει.
Μερικές από τις πιο παραμελημένες επιφάνειες είναι αυτές που είναι κρυμμένες. «Είμαι επίσης επιφυλακτική με τα μπαρ μέσα σε συρτάρια ή ντουλάπια, οτιδήποτε μπορεί να παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα ή να χειριστεί από τους επισκέπτες χωρίς να το γνωρίζουν οι ομάδες καθαρισμού», λέει η Diergo.
Η Laterrenia αποκαλύπτει ότι ορισμένες περιοχές συχνά παραβλέπονται κατά τη διάρκεια των τυπικών καθαρισμών των ξενοδοχείων. «Τα δύσκολα προσβάσιμα σημεία, όπως τα ψηλά ταβάνια, οι πολυέλαιοι, οι ανεμιστήρες οροφής, οι κουρτινόξυλα και οι κεφαλές ντους, συχνά παραμελούνται».
Έτσι, την επόμενη φορά που θα κάνετε check-in σε ένα ξενοδοχείο, πετάξτε τα διακοσμητικά μαξιλάρια και τα καλύμματα κρεβατιού στην άκρη, σκουπίστε τις επιφάνειες που αγγίζονται συχνά και να είστε επιλεκτικοί στη χρήση της μπανιέρας. Αν έχετε αμφιβολίες, δεν βλάπτει να κάνετε μια γρήγορη καθαριότητα μόνοι σας.
Πηγή: money-tourism.gr