«Ένα παιδί, ένας δάσκαλος, ένα βιβλίο και ένα στυλό μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο», είπε κάποτε η Μαλάλα Γιουσαφζάι, μαχόμενη για το δικαίωμα στην εκπαίδευση στη χώρα της, η Πακιστανή ακτιβίστρια.

Προφανώς και αναφερόταν στη χώρα της και στον αποκλεισμό των κοριτσιών από τη μάθηση, αγνοώντας το τι συμβαίνει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με τα χιλιάδες κενά που δημιουργούνται κάθε χρόνο και την ελληνική πολιτεία που δεν θέλει να τα καλύψει, για οικονομικούς λόγους.

Μαθητές που κάνουν μάθημα σε κοντέινερ, άλλοι πάλι που θα δουν εκπαιδευτικούς μετά από πολλές ημέρες ή και εβδομάδες από τη στιγμή που θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, και τόσα άλλα προβλήματα που δείχνουν τις προθέσεις εκείνων που αποφασίζουν για το πώς οραματίζονται την ελληνική εκπαίδευση.

Το Υπουργείο δια στόματος υπουργού, έκανε λόγο για μια σύνθετη άσκηση. Μια άσκηση που παραμένει σύνθετη για πολλά χρόνια και οι υπεύθυνοι που τοποθετήθηκαν για να δίνουν λύσεις, ακόμα δεν μπορούν να βρουν την απάντηση στο σύνθετο αυτό θέμα. Μετεξεταστέοι λοιπόν, αφού δεν είναι ικανοί να δώσουν τις απαντήσεις που ζητά η ελληνική οικογένεια και οι ανάγκες που δημιουργούνται χρόνο με το χρόνο.

Στο Ηράκλειο, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του τοπικού αλλά και του αθηναϊκού Τύπου, παρά το νέο κύμα διορισμών και την πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, τα κενά σε δασκάλους και καθηγητές παραμένουν σημαντικά, σύμφωνα με τοπικούς συνδικαλιστές.

Τα υψηλά ενοίκια και το κόστος ζωής δυσχεραίνουν τη διαμονή των εκπαιδευτικών που έρχονται από άλλες περιοχές της Ελλάδας, ενώ η σχολική στέγη εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο «αγκάθι» για τις σχολικές μονάδες της πόλης.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας «Δ. Θεοτοκόπουλος», Γιώργος Μακράκης, υπογραμμίζει ότι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών αφορούν όχι μόνο νηπιαγωγούς και δασκάλους, αλλά και ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Παρά τους πανελλαδικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, τα κενά παραμένουν σημαντικά: σε πανελλαδικό επίπεδο υπήρχαν 40.000 κενά, ενώ στην α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών καλύφθηκαν 22.000 θέσεις, αναφέρει στο alfavita.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Ζαχαρίας Ρηγάκης, επιβεβαιώνει ότι τα κενά στο Ηράκλειο αγγίζουν περίπου 300 θέσεις: 120 στη Γενική Αγωγή και 180 στην Ειδική Αγωγή. Στον κλάδο των φιλολόγων παραμένουν 25 κενές θέσεις, με αποτέλεσμα τα σχολεία να ξεκινούν τη χρονιά με ελλείψεις σε βασικά μαθήματα.

Ο κ. Ρηγάκης χαρακτηρίζει «τραγωδία» τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές και οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι συχνά σοκάρονται με τις τιμές των ενοικίων, τονίζει μεταξύ άλλων.