Σεξισμός και στερεότυπα στα θέματα των Αρχαίων

Ωμό σεξισμό και αναχρονιστικά στερεότυπα διάλεξε να αναπαράγει το υπουργείο Παιδείας και η επιτροπή των θεμάτων στην εξέταση του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών. 

Πρώτα απ’ όλα με βάση το 5ο παράδειγμα με τη λέξη «φερέφωνο» η οποία είναι η απάντηση στο ερώτημα, αναπαράγεται η αναχρονιστική αντίληψη ότι είναι υποτιμητικό για έναν άνδρα να ακολουθεί αυτά που του λέει η γυναίκα του. 

Αν θέλουμε να σκάψουμε πιο βαθιά ακόμα και ο όρος «γυναίκα σου» υποδηλώνει ακριβώς μια σχέση κτητικότητας, η οποία στα μυαλά των γυναικοκτόνων λειτουργεί ως ένα από τα βασικά κίνητρα της πράξης τους (δεν «δικαιούται» μια γυναίκα να εγκαταλείψει την σχέση). 

Ακόμα όμως και το παράδειγμα «στις εκπτώσεις η κόρη μου συνήθως ψωνίζει πολλά φορέματα» μπορεί να περιγράφει μια «προσωπική προτίμηση ή συνήθεια της κόρης», αναπαράγει ευθέως το κυρίαρχο δυστυχώς στερεότυπο ότι η γυναίκα είναι καταναλώτρια μόδας και ρούχων. 

Η γλώσσα παράγει και προάγει κουλτούρα και συμπεριφορά και μοιάζει αδιανόητο να περνούν αντιλήψεις που διαχωρίζουν τα δύο φύλα με τέτοιο τρόπο, σε παιδιά που διεκδικούν μάλιστα την είσοδο τους σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.