Από πότε το αυτονόητο αποτελεί είδηση;

Η καθαριότητα των δημόσιων χώρων περιλαμβάνεται στο καθηκοντολόγιο των δήμων. Προκαλεί εντύπωση και μειδιάματα όταν ο ίδιος ο δήμος ανακοινώνει ως «είδηση» ότι γίνονται επιχειρήσεις καθαριότητας και ότι «συνεχίζονται» κιόλας.

Προκαλεί δε αλγεινή (επιεικώς) εντύπωση η κοινοποίηση τέτοιας δραστηριότητας όταν η πόλη υποφέρει στο ζήτημα της καθαριότητας και οι δημότες και οι επισκέπτες οριακά έχουν ανάγει σε… τοπόσημο του Ηρακλείου τους ξέχειλους κάδους σκουπιδιών.

Είναι κατανοητή ως ένα βαθμό η ανάγκη της δημοτικής αρχής, αλλά και κάθε αρχής να θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις όταν νιώθει ότι είναι στριμωγμένη από διάφορες εξελίξεις.

Αλλά εδώ υπάρχει ένα κρίσιμο σημείο που αξίζει να επισημανθεί. Όταν συζητάμε για ενέργειες που είναι στα καθήκοντά σου ως αρχή, είναι αν μη τι άλλο «περίεργο» μήνυμα να διαφημίζεις ότι τα εκτελείς και αυτό γιατί είναι σαν να δίνεις το σήμα στους δημότες ότι ο πήχης είναι πολύ χαμηλά.

Αν μη τι άλλο, στη θεωρία τουλάχιστον, η οποιαδήποτε εκλεγμένη αρχή οφείλει να δίνει όραμα μέσω του παραδείγματος στους πολίτες. Αν διαφημίζεις τα αυτονόητα τι είδους σήμα δίνεις;