«-Άντε αμαξά, σύρε να πάμε εκεί όπου άνθισε η βασιλεία, εκεί όπου τα στέμματα πλήθυναν και έγραψαν ιστορία…!»
Θυμάμαι όταν ήμουνα παιδί, μου έλεγαν ότι οι βασιλείς δεν είναι μόνο στα παραμύθια, αλλά ζούσαν και στην Αθήνα σε ωραία παλάτια. Φορούσαν μεταξωτά με διαμάντια και μαργαριτάρια ακριβά. Είχαν σερβίτσια χρυσά και υπηρέτες ντουζίνες…!
«’Η Αυτού Εξοχότης ο βασιλεύς των Ελλήνων’’…..! Άνοιγες τότε το ραδιόφωνο ή την ασπρόμαυρη τηλεόραση και άκουγες να ανακοινώνουν την καθημερινότητα των γαλαζοαίματων. Ο κόσμος σαν απλός θεατής ενός θεσμού που έγραψε τη δική του ιστορία, με τα μελανά και τα πορφυρά γεγονότα τα οποία σημάδεψαν τις ζωές μας, κάποια στιγμή αντέδρασε εξοργισμένος και έδωσε ένα τέλος σε υποδούλωση και δυνάστευση.
Έκπτωτοι βασιλείς, χωρίς τα μεγαλοπρεπή τους στέμματα, σκόρπισαν στους πέντε ανέμους βάζοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τίτλους και παράσημα, μεγαλεία και τιμές.
Ο Ελληνικός λαός είχε αποφασίσει να δώσει τέλος στη βασιλεία. Ζήτω η Δημοκρατία!
Προσωπικά με λύπησε η εικόνα του πρώην βασιλιά Κωνσταντίνου να κλαίει με λυγμούς στην ΤV σε μια Ολυμπιακή εκδήλωση.
Ταπείνωση ή θλίψη ; Ανθρώπινος πόνος μεταμέλειας ή ανθρώπινων μικτών συναισθημάτων ;
Αξιοπρεπής και απλός, σαν να ζητούσε άφεση αμαρτιών. Ας τον συγχωρήσει, είπα, ο Θεός για τα λάθη του.
-Στρίψε αμαξά μου, να εκεί στο ξωκκλήσι με τους βασιλικούς τάφους.
– Στάσου εδώ. Ο σταυρός είναι φρέσκος και επάνω γράφει Κ13 [ Κωνσταντίνος 13ος].
– Εδώ θέλω να ακουμπίσω το δικό μου στεφάνι με τα δάκρυα της Πατρίδας μου επάνω. Δάκρυα πόνου και δυστυχίας ενός λαού τον οποίο ο Φασισμός και η Χούντα μόλυνε για αρκετούς χρόνους.
Σαν φόρο τιμής λοιπόν το εναποθέτω σε εκείνον που με τον θάνατό του σφραγίστηκε πλέον για πάντα το αραχνιασμένο βασίλειο της παλιάς Ελλάδας.
Από μια Δημοκρατική Ελληνίδα ο χαιρετισμός, που υποκλίνεται μόνο στον Θεό!
* Η Ειρήνη Γιατράκη είναι μορφολόγος – ζωγράφος, μέλος του συλλόγου λογοτεχνών, συγγραφέων- εικαστικών ΚΡΗΤΩΝ ΛΟΓΟΣ, μέλος της επιτροπής αξιολόγησης της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας, μέλος του Ομίλου της UNESCO Λόγου, Τέχνης και Επιστημών.