Νότια της πρωτεύουσας της χώρας την Αθήνα και σε απόσταση 339 χιλιομέτρων βρίσκεται ένα ελληνικό νησί, το οποίο ονομάζεται Κρήτη, έχει έκταση 8.336 km2, πληθυσμό 635.000 μόνιμους κατοίκους και δέχεται ετησίως περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια τουρίστες, ενώ παράγει και εξάγει τεράστιες ποσότητες πρώιμων κηπευτικών και όχι μόνο.
Η Κρήτη λοιπόν αν και προσφέρει αναλογικά στον κρατικό προϋπολογισμό πολύ περισσότερα από όλες τις άλλες περιφέρειες της χώρας, δεν έχει την ίδια αντιμετώπιση από την κεντρική εξουσία. Έτσι λοιπόν ενώ σε όλη την ηπειρωτική χώρα έχουν κατασκευαστεί δρόμοι διεθνών προδιαγραφών από τον Βορρά μέχρι τον Νότο και από την Ανατολή μέχρι τη Δύση, οι οποίοι εξυπηρετούν με ασφάλεια τους κατοίκους των περιοχών τους και όχι μόνο, στην Κρήτη υπάρχει ένας Βόρειος Οδικός Άξονας (ΒΟΑΚ), ο οποίος έχει κατασκευαστεί με προδιαγραφές της δεκαετίας του 1950 και δεν είναι μόνο ξεπερασμένος, αλλά είναι και πάρα πολύ επικίνδυνος, με αποτέλεσμα να θρηνούμε κάθε χρόνο στην άσφαλτο δεκάδες ανθρώπινες ζωές και η Κρήτη να κατέχει την πρώτη θέση σε ολόκληρη τη χώρα στα τροχαία ατυχήματα.
Για να δείξουμε λοιπόν, τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ του οδικού δικτύου της Κρήτης και των άλλων περιοχών της ηπειρωτικής χώρας, αναφέρομε μόνο ότι η απόσταση του δρόμου από Άγιο Νικόλαο Λασιθίου μέχρι Χανιά (κοινός δρόμος) είναι 199,8 χιλιόμετρα και ο χρόνος διαδρομής με αυτοκίνητο είναι 3 ώρες και 25 λεπτά, ενώ η απόσταση του δρόμου Αθήνα – Καλαμάτα είναι 238 χιλιόμετρα (διεθνής-σύγχρονος δρόμος) και ο χρόνος διαδρομής επίσης με αυτοκίνητο είναι 2 ώρες και 30 λεπτά. Η σύγκριση λοιπόν αυτή απόστασης και χρόνου διαδρομής τα λέει όλα.
Τελευταία όμως ενώ είχε δρομολογηθεί η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και μάλιστα είχε προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό και είχαν υποβληθεί ακόμη και αιτήσεις ενδιαφέροντος από μεγάλες εταιρείες και κοινοπραξίες για την κατασκευή αυτού του σημαντικού έργου για ολόκληρη την Κρήτη, ο νέος υπουργός υποδομών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε πως ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα για τον ΒΟΑΚ δεν θα ληφθεί υπόψη, διότι έχει δημοπρατηθεί απλώς μια ιδέα με κάτι σκίτσα και ότι θα γίνει νέος σχεδιασμός για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου.
Η νέα απόφαση λοιπόν του αρμοδίου Υπουργού υποδομών για την εξ αρχής μελέτη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης δημιουργεί την εντύπωση στον κρητικό λαό ότι η κατασκευή του, παρά τις υποσχέσεις και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την πραγματοποίησή του το συντομότερο δυνατό, παραπέμπεται για το μέλλον με πιθανότητα ακόμη και τη ματαίωσή του, γι’ αυτό οφείλει ο αρμόδιος υπουργός, αν ακυρώσει ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, να βάλει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μελέτης και κατασκευής του ΒΟΑΚ, το οποίο και θα τηρηθεί, διαφορετικά θα είναι απλώς μια μετεκλογική υπόσχεση.
Επειδή όμως το κράτος αποτελεί μια συνέχεια, που είναι σαν ένα ποτάμι, που το νερό του δεν γυρίζει ποτέ προς τα πίσω, αλλά προχωρεί, μέχρι να φτάσει στον τελικό του προορισμό, έτσι και στην πολιτική ό,τι χτίζει ο ένας πρέπει να έρχεται ο επόμενος, να το συνεχίζει και όχι να ακυρώνει ό,τι θετικό έχει γίνει, διαφορετικά, όπως λέει και ο σοφός λαός μας, όποιος χαλά και χτίζει, όφκαιρος δεν καθίζει.
Τον λαό της Κρήτης όμως δεν τον ενδιαφουν, για τα πολιτικά παιγνίδια που μπορεί να παίζονται, για το ποιος θα ωφεληθεί ή θα ζημιωθεί πολιτικά περισσότερο ή λιγότερο, αλλά θέλει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) να εκτελεστεί, γιατί δεν αντέχει να θρηνεί και άλλα ανθρώπινα θύματα στην άσφαλτο.
Τέλος ο λαός της Κρήτης δεν ζητά από την Πολιτεία ελεημοσύνη, αλλά ζητά δικαιοσύνη – ίση μεταχείριση, την οποία και δικαιούται.
*Ο Ιωάννης Ξηρουχάκης είναι πρώην δ/ντής ΕΛΤΑ