Oι αλληλοκατηγορίες ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για τις ευθύνες που δεν προχώρησε ο ΒΟΑΚ αλλά και οι φόβοι του κ. Αρναουτάκη για περαιτέρω χρονική καθυστέρηση υλοποίησης του έργου, ισχύουν απόλυτα.

Το 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ δια του κ. Σπίρτζη ανέτρεψε τον προηγούμενο σχεδιασμό στον οποίο  είχαμε  καταλήξει μετά από χρόνια και βάσει  του οποίου είχαν ολοκληρωθεί ή δημοπρατηθεί 65 χιλιόμετρα  και από τότε  (2015) δεν δημοπράτησε κανένα νέο τμήμα του ΒΟΑΚ, ενώ αντίθετα ακύρωσε δημοπρατημένα τμήματα, όπως το Πάνορμο-Εξάντη.

Ροκάνισε 4,5 χρόνια ‘’αναζητώντας’’ δήθεν νέα χάραξη και νέο σύστημα δημοπράτησης, αφαίρεσε 700 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα  των οδικών υποδομών για να τα προσφέρει ως «δώρο»  στους παραχωρησιούχους των  μεγάλων οδικών αξόνων με διόδια και τελικά ανέθεσε ορισμένες μελέτες αλλά πάνω στην υφιστάμενη χάραξη.

Το 2019 η Ν.Δ. δια του κ. Καραμανλή έρχεται να ανατρέψει ακόμη και τις  υποτυπώδεις ενέργειες που προχώρησαν από τον κ. Σπίρτζη το προηγούμενο διάστημα, για να αναζητήσει και αυτή κάποια νέα συστήματα δημοπράτησης του έργου. Ο κίνδυνος λοιπόν νέων μεγάλων καθυστερήσεων είναι υπαρκτός.

Το Κίνημα Αλλαγής αξιολογώντας με  σοβαρότητα τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί κατά καιρούς, τα λάθη, τις παραλείψεις αλλά και τις δυνατότητες και όλα τα ενδεχόμενα για να προχωρήσει επιτέλους απρόσκοπτα το έργο του ΒΟΑΚ, και συνυπολογίζοντας την ευθύνη που έχει όλο το πολιτικό σύστημα  κατέληξε στην πρόταση που διατύπωσε η  Πρόεδρος Φώφη Γεννηματά στο Ηράκλειο τον περασμένο Μάιο:

“Να αποδοθεί  το σύνολο των αρμοδιότητων για τη μελέτη, κατασκευή και συντήρηση του ΒΟΑΚ και ολόκληρου του οδικού δικτύου Κρήτης στην Περιφέρεια Κρήτης  και  να μεταφερθεί η  αντίστοιχη  υπηρεσία (ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ) με όλα τα απαραίτητα στελέχη και η δυνατότητα πρόσβασης στους πόρους ΠΔΕ και ΕΣΠΑ”.

Η πρόταση αυτή που κατά τη γνώμη μας είναι ώριμη έχει καταστεί μονόδρομος για τη δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, που θα παρέχει ασφάλεια  και απαιτεί νομοθετική ρύθμιση για να υλοποιηθεί, με την  Περιφέρεια Κρήτης να αναλαμβάνει πλέον  την αρμοδιότητα και να αποφασίσει το βέλτιστο σύστημα υλοποίησης του έργου και τον τρόπο σύμπραξης Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Καλούμε  Ν.Δ. και Σύριζα, αντί να ερίζουν ανάμεσα στις αρμοδιότητες του κεντρικού Υπουργείου και του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, ας αποδεχθούν την πρότασή μας  να αναλάβει την αρμοδιότητα η Περιφέρεια Κρήτης  για να μην δημιουργηθούν νέα αδιέξοδα και αντιπαλότητες  που θα είναι εις βάρος της προοπτικής για την κατασκευή του έργου.

 

*Ο Βασίλης Κεγκέρογλου είναι γραμματέας Κ.Ο. Κίνημα Αλλαγής