Με την έναρξη του σχολικού έτους βρεθήκαμε προ οδυνηρών εκπλήξεων βλέποντας τα μικρά παιδιά του προνηπίου, του νηπίου και του δημοτικού σχολείου να υποχρεώνονται στη χρήση μάσκας. Δηλαδή να εφαρμόζεται ένα μέτρο σε άτομα που δεν έχουν καμία δυνατότητα σκέψης, κρίσης, επιλογής και αυτοάμυνας.
Προκειμένου να πάρουμε μια λογική εξήγηση ανατρέξαμε στις δηλώσεις του καθηγητή λοιμωξεολογίας, κου Ν. Σύψα της 2/09/20, τα βασικά σημεία των οποίων παραθέτουμε.
1)… τα παιδιά ιδίως του δημοτικού είναι η ασφαλέστερη ηλικιακή ομάδα, μολύνονται πολύ πιο δύσκολα και διασπείρουν τον ιό στους ενήλικες πολύ λίγο…
2) … για το νηπιαγωγείο και για το δημοτικό, θεωρούμε ότι η μάσκα θα είναι και ένα μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας… πιστεύω ότι σε ένα, δύο τρείς μήνες θα γίνει μία ρουτίνα ακόμη και για τα μικρά παιδάκια…
Σχετικά με τις απόψεις Σύψα και της επιτροπής λοιμωξεολόγων, διαπιστώνουμε σειρά αντιφάσεων. Ενώ ομολογείται ότι τα παιδιά είναι η ασφαλέστερη ηλικιακή ομάδα που δεν αποτελεί κίνδυνο μετάδοσης του ιού, επιβλήθηκε σε αυτά η χρήση της μάσκας.
Όμως η εκπαίδευση σε κάτι δε σημαίνει και την υποχρεωτική εφαρμογή. Η δασκάλα θα μπορούσε να διδάξει στα παιδιά, τη χρήση της μάσκας, του αντισηπτικού, του σωστού τρόπου πλυσίματος των χεριών, την τήρηση των αποστάσεων κλπ, όχι όμως να επιβληθεί και η εφαρμογή της. Διδάσκουμε στα παιδιά τον κίνδυνο από τη φωτιά, από το ηλεκτρικό ρεύμα, από την πτώση κλπ, όμως κανείς δε διανοείται να εφαρμόσει στα παιδιά αυτή τη γνώση, ώστε να <εκπαιδευτούν> στο έγκαυμα στην ηλεκτροπληξία ή στον τραυματισμό… Εφαρμόζουμε κάτι όταν αυτό μας ωφελεί και όχι όταν αυτό μας βλάπτει.
Η εφαρμογή της μάσκας βέβαια δεν προκαλεί βλάβη άμεσα ορατή, όπως στα παραπάνω παραδείγματα, τι θα συμβεί όμως σε βάθος χρόνου;
Πρέπει να απαντηθούν τα επόμενα ερωτήματα:
1) Δημιουργείται κάποια βλάβη στη σωματική υγεία του παιδιού;
2) Πως επηρεάζεται η ψυχολογία του;
3) Ποια η αποτελεσματικότητα και σκοπιμότητα του μέτρου;
4) Μήπως παραβιάζονται ηθικά ή άλλα ανθρώπινα δικαιώματα;
– Είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθεί βλάβη σε βάθος χρόνου επειδή με τη μάσκα κατακρατείται μέρος της εκπνοής το οποίο ακολούθως και επανεισπνέεται, χωρίς να υπολογίζονται οι επιπτώσεις από την ύγρανσή της κλπ. Η μειωμένη ποιότητα του εισπνεόμενου αέρα, γίνεται αντιληπτή και σε μας τους μεγαλύτερους, όταν περπατώντας πχ σε ανηφορικό δρόμο και ειδικά το καλοκαίρι, αναγκαζόμαστε να κατεβάσουμε τη μάσκα και να πάρουμε μερικές βαθιές εισπνοές καθαρού αέρα πριν συνεχίσουμε.
-Η βλάβη στον τρυφερό ψυχισμό του μικρού παιδιού μπορεί να είναι ανυπολόγιστη. Τα επιχειρήματα που ακούμε ότι επιστρατεύονται για να πεισθεί ένα παιδί να χρησιμοποιήσει τη μάσκα, στηρίζονται κυρίως στο φόβο από ένα μολυσματικό εχθρό που μπορεί να βλάψει το ίδιο και μέσω αυτού τα αγαπημένα του πρόσωπα. Ο φόβος αυτός θα ριζώσει βαθιά στην ψυχή του και παράλληλα θα του δημιουργήσει ενοχές, με ανυπολόγιστες συνέπειες μιας ψυχικής αναπηρίας. Εδώ αξίζει να θυμηθούμε την ιστορία του αετού. Ο αετός είχε πιαστεί στη φωλιά σαν μικρό αετόπουλο. Ακολούθως το έδεσαν με αλυσίδα από το πόδι. Εκείνο έκανε προσπάθειες να απελευθερωθεί αλλά μάταια, έτσι παραιτήθηκε και συμβιβάστηκε.
Κάποτε του έβγαλαν την αλυσίδα. Αλλά ο μεγάλος πια αυτός αετός δεν πέταξε ποτέ πια..!
Ο άνθρωπος είναι πνευματικό όν και για την υποδούλωσή του δε χρειάζεται αλυσίδα. Αρκεί ο φόβος, οι ενοχές… και μια μάσκα…
-Η αποτελεσματικότητα του μέτρου για τα ίδια τα παιδιά είναι ασήμαντη, αφού αυτά αποτελούν την ασφαλέστερη ηλικιακή ομάδα. Όμως η χρήση της μάσκας από το παιδί, δεν προστατεύει σε καμία περίπτωση ούτε τα ευπαθή άτομα, με τα οποία ενδεχομένως συγκατοικεί. Ένα παιδί που θα είναι φορέας, επιμολύνεται διαρκώς.
Κάθε τόσο θα βγάζει την ενοχλητική μάσκα και ασυναίσθητα θα φέρνει το χέρι στο πρόσωπο του. Μετά θα ακουμπά παντού… Συνεπώς την προστασία ενός ηλικιωμένου, την εξασφαλίζει η τήρηση των μέτρων ασφαλείας μόνο από τον ίδιο. Ποια η σκοπιμότητα λοιπόν του μέτρου…; Μήπως μια γενιά που θα σέρνεται πειθήνια από φόβο, αντί να πετά ελεύθερη…; Ποιες είναι οι ευθύνες μας αν επιτρέψουμε τη διατήρηση του σατανικού αυτού μέτρου;
-Η επιβολή της μάσκας σε ανήλικα παιδιά παραβιάζει οπωσδήποτε τα ανθρώπινα δικαιώματα και τον ηθικό νόμο Το ανήλικο παιδί δε διαθέτει ακόμη την ικανότητα της σκέψης, της κρίσης ή τη δυνατότητα της επιλογής. Συνεπώς η επιβολή της μάσκας με τη χρήση του φόβου και των ενοχών, συνιστά οπωσδήποτε παραβίαση των δικαιωμάτων του ανήλικου παιδιού.
Η μέριμνα, φροντίδα και κηδεμονία από τους γονείς δεν καταργεί επουδενί τα ατομικά δικαιώματα ενός παιδιού, τα οποία εν προκειμένω έχουν βιαστεί και καταπατηθεί βάναυσα δια μέσω του εκφοβισμού, των ενοχών και της μάσκας. Η βλάβη από ηθικής πλευράς είναι μεγάλη και απορούμε πως η Εκκλησία σιωπά. Το ζήτημα δεν είναι τόσο νομικό όσο ηθικό. Η Ιερά Σύνοδος οφείλει να πάρει άμεσα θέση.
Βλέπουμε όμως και ενήλικες να φορούν συστηματικά τη μάσκα, που σημαίνει ότι όχι μόνο φοβούνται και πιστεύουν στην αναγκαιότητά της, αλλά βρίσκονται ήδη σε πανικό. Είναι όμως τόσο μεγάλος ο κίνδυνος, στο βαθμό που προβάλλεται;
Τα ΜΜΕ μας βομβαρδίζουν με τους αριθμούς, των κρουσμάτων, και των θανάτων.
-Τα κρούσματα όμως δεν είναι κάτι ανησυχητικό για τον υγιή πληθυσμό, αφού έτσι γίνεται ο φυσικός του εμβολιασμός. Θα λέγαμε ότι είναι και επιθυμητός αφού η πλειονότητα είναι ασυμπτωματικοί ή με ελαφρά συμπτώματα.
–Ο αριθμός των θανάτων όμως είναι αυτός που μας ανησυχεί. Αφορά κυρίως τις ευπαθείς ομάδες, με σοβαρό υποκείμενο νόσημα και άρα θα πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας κυρίως σε αυτόν. Ως μοντέλο θα εξετάσουμε τους Δήμους Ηρακλείου, Μαλεβιζίου και Χερσονήσου, ως επαρκές πληθυσμιακό δείγμα που υπερβαίνει τις 230.000.
Από την αρχή της λεγόμενης πανδημίας μέχρι και σήμερα, δηλαδή για 6 μήνες, δεν έχει καταγραφεί κανείς θάνατος από τον ιό… Οι τρείς θάνατοι που έχουν ανακοινωθεί δεν αφορούν Κρητικούς. Οι τάφοι τους βρίσκονται στο τετράγωνο 20 του Νέου Δημοτικού Κοιμητηρίου. Προτείνω σε κάθε Ηρακλειώτη, να επισκευθεί το τετράγωνο 20, για πιστοποίηση των ανωτέρω. Από όλα τα παραπάνω, φαίνεται ότι:
-Δεν έχει καταγραφεί κανείς θάνατος τοπικά από τον ιό.
-Τα κρούσματα είναι επιθυμητά για το φυσιολογικό εμβολιασμό του υγιούς πληθυσμού
-Ο υγιής πληθυσμός πρέπει να αποβάλει κάθε φόβο για κρούσμα ή θάνατο από τον ιό.
-Τα όποια ενδεδειγμένα μέτρα πρέπει να επικεντρώνονται πλέον μόνο σε αυτούς που έχουν υποκείμενα νοσήματα.
-Από τα παραπάνω φαίνεται ότι στο εξής για τα όποια μέτρα, θα πρέπει να έχουν λόγο και οι Δήμοι και η Εκκλησία, με κύριο κριτήριο τους βεβαιωμένους θανάτους από τον ιό, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τον ηθικό νόμο. Η επιτροπή των λοιμωξεολόγων δεν επαρκεί.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1) Η επιβολή της μάσκας στα παιδιά πρέπει να ανασταλεί άμεσα.
2) Η μάσκα να είναι προαιρετική για τους υγιείς και υποχρεωτική για τις ευπαθείς ομάδες.
Γιώργος Θεοδωράκης