Η επικοινωνία είτε φυσική είτε μέσω τεχνολογίας είναι το αποτέλεσμα της διάδρασης στο κοινωνικό μας πλαίσιο σε καθημερινή βάση. Στους νέους ανθρώπους η ψηφιακή επικοινωνία (online) τείνει ν’ αντικαταστήσει τη δια ζώσης επικοινωνία σε ποσοστό 100%.

Η κάλυψη πίσω από μία οθόνη και ένα πληκτρολόγιο φέρει ταχύτητα στη μετάδοση της νέας πληροφορίας, κάλυψη του ατόμου κι ενδεχομένως εξαπάτηση. Τα νέα μέσα της ψηφιακής επικοινωνίας, όπως τα κινητά τηλέφωνα, τα ηλεκτρονικά gadgets και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα γνωστά socialmedia, έχουν φέρει νέες κοινωνικές δεξιότητες στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο κόσμο της αλληλεπιδρώσας κουλτούρας από το 1990 κι εντεύθεν με ρυθμούς άνευ προηγουμένου.

Οι νέες γενιές εφήβων πρώτα μαθαίνουνε την ψηφιοποιημένη εκδοχή ενός ηλεκτρονικού σύμπαντος και στη συνέχεια βγαίνουνε στον έξω κόσμο συχνά με αμηχανία και κυρίως αδεξιότητα.

Τα socialmediaγια το ευρύ κοινό (Facebook, Twitter, Instagram) και τα πιο  εξειδικευμένα για τους ακαδημαϊκούς (Academia, ResearchGate) εξυπηρετούν κατά βάση άλλες χρήσεις: το Facebookέγινε για προσωπική επικοινωνία, το Twitterγια επαγγελματική επικοινωνία αμιγώς όπως επίσης και το Instagramστη λογική του μία εικόνα ίσον χίλιες λέξεις, όπως επίσης οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες Academiaκαι ResearchGateαμφότερες λειτουργούνε ως ψηφιακές βιβλιοθήκες και κυρίως σαν κατάλογοι δημοσιευμένων έργων των επιστημόνων ανά τον πλανήτη.

Η πρόσβαση σε μία πλατφόρμα δικτύωσης παραμένει δωρεάν παγκοσμίως. Αυτό συμβαίνει για την προσέλκυση νέων πελατών είτε απλού κοινού είτε των επιστημόνων για διάχυση της δικής τους πληροφορίας, δηλαδή για αυτοδιαφήμιση. Στην Ελλάδα ωστόσο οι χρήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι συγκεχυμένες και αντιφατικές.

Λόγου χάρη, υπάρχουνε άνθρωποι που έχουν Facebook ως επαγγελματική ιστοσελίδα, ένα γεγονός που ούτε ο ίδιος ο δημιουργός του δεν μπορούσε ποτέ να φανταστεί ούτε όμως να προβλέψει. Ομοίως, το Instagram έγινε τόπος Fashion Influencing για αθλητές, δημοσιογράφους, παρουσιαστές, ηθοποιούς, μοντέλα και γενικά celebrities. Στόχος δεν είναι μόνο η δόξα αλλά και τα χρήματα.

Ο τρόπος διείσδυσης των μεγάλων εταιρειών ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών στις συνειδήσεις των ατόμων ως καταναλωτών θα υπαγορεύεται πάντα από την άρρητη διαφήμιση ως κύριο όργανο προώθησης των προϊόντων στις αγορές του πλανήτη έμμεσα.

Η απόφαση του αθλητή του τένις κ. Στέφανου Τσιτσιπά να αποτινάξει δραστικά τα socialmediaως timeconsumingαποτελεί μία άμεση διαφήμιση του ιδίου ως πρότυπου των αθλητών και όχι ως προϊόντος στον κόσμο του θεάματος.

Το να κοινοποιείς δημόσια την ιδιώτευση μέσα από τα ίδια τα socialmediaσυνιστά αντιστροφή του σφαγίου στο βωμό και δηλώνει υψηλό δείκτη ευφυΐας. Επειδή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα όρια ανάμεσα στο ιδιωτικό και το δημόσιο έχουνε πλήρως αντιστραφεί, η σωστή αναλογία του negotiumπρος το otiumτων Λατίνων είναι πλέον μη-αρνητική στο πρόσημό της.