Η Επιτροπή Κυκλοφορίας προτείνει κυκλοφοριακές αλλαγές στην περιοχή του Αρχαιολογικού Μουσείου.

Η πεζοδρόμηση της οδού Ιδομενέως και τμήματος της οδού Ξανθουδίδου που παρείχαν μέχρι τώρα τη δυνατότητα  εισόδου από την Πλατεία Ελευθερίας και εξόδου σ’ αυτήν με περικύκλωση ενός μόνο οικοδομικού τετραγώνου του  Κέντρου (Πλατεία Ελευθερίας Ιδομενέως Μεραμβέλου Ξανθουδίδου Πλ. Ελευθερίας) θα επιβαρύνει καίρια την κυκλοφορία.

Η Ιδομενέως είναι ένας δρόμος με πλατιά πεζοδρόμια.

Δεν διευκολύνει την διαμπερή κυκλοφορία.

Εξυπηρετεί και τους επαγγελματίες και τους κατοίκους.

Γιατί να αλλάξει;

Με την πρόταση της επιτροπής κυκλοφορίας, οι οδηγοί οι κινούμενοι εντός της περιοχής Βόρεια και Δυτικά του

Αρχαιολογικού Μουσείου θα πρέπει να κινηθούν αποκλειστικά από την οδό Μποφόρ στο ανατολικό τμήμα της οδού Μεραμβέλου, να την διασχίσουν φτάνοντας μέχρι τη συμβολή της με την οδό Ευρώπης, να εισέλθουν σε αυτήν και να κινηθούν στην οδό Κορωναίου, να τη διασχίσουν και μετά μέσω της οδού Σαπφούς, και της οδού Επιμενίδου και να φτάσουν στην οδό Μποφόρ.

Δηλαδή θα υποχρεούνται να διανύουν πολλαπλάσια χιλιομετρικά απόσταση σε σχέση με την τωρινή και μάλιστα να κινηθούν σε στενούς και με κλειστές στροφές δρόμους.

Επί πλέον οι οδηγοί θα συναντούν στην δαιδαλώδη πορεία τους οχήματα τροφοδοσίας που όλη την μέρα σταματούν στα καταστήματα της περιοχής για φορτοεκφορτώσεις.

Η απλή παρακολούθηση, ακόμη και από μη ειδικό -τις περισσότερες ώρες της ημέρας- της κίνησης ειδικά στην οδό Κορωναίου, καταδεικνύει ότι είναι διαρκώς βεβαρημένη με οχήματα που κινούνται «σημειωτόν» και με την πρόσθετη κυκλοφορία και των οχημάτων που η πρόταση οδηγεί υποχρεωτικά σ αυτή προς αυτήν θα καταστήσει την κυ κλοφορία χάος.

Περαιτέρω η εισήγηση περιέχει δύο εναλλακτικές προτάσεις για την κίνηση στην οδό 25ης Αυγούστου, η πρώτη των  οποίων οδηγεί τα οχήματα από την οδό Επιμενίδου στην οδό Πατρός Αντωνίου που είναι στενότατη και με δύο  απότομες στροφές, από εκεί δε πάλι στην οδό Κορωναίου και στην Σαπφούς που ήδη είναι βεβαρημένες και με την πρόσθετη επιβάρυνση θα δημιουργήσει μέγιστα προβλήματα στην κυκλοφοριακή κίνηση.

Η 2η εναλλακτική πρόταση είναι συζητήσιμη γιατί τουλάχιστον οδηγεί τα οχήματα εκτός του ασφυκτικού κυκλοφοριακού κλοιού της περιοχής με βορειοδυτική κατεύθυνση ανακουφίζοντας την κίνηση μοιράζοντάς την με  αυτήν της ανατολικής κατεύθυνσης.

Για όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ληφθούν ιδιαίτερα υπ’ όψη ότι πρόκειται για μία από τις πλέον πυ κνοκατοικημένες περιοχές όπου λειτουργούν Δημόσιες Υπηρεσίες, Καταστήματα πάσης φύσεως, Τράπεζες, Ξενοδοχεία, Γραφεία, οικίες και η όποια πρόταση οφείλει να έχει ως κεντρικό πυρήνα την ανακούφιση και ότι την επιβάρυνση και αυτή δεν μπορεί να γίνει με υποχρεωτική όδευση των οχημάτων μέσα στους στενούς δρόμους της περιοχής αλλά έξω από αυτούς.

Δυστυχώς όμως οι προτάσεις δείχνουν να μην έχουν γίνει κατανοητές οι συνθήκες κυκλοφοριακής κίνησης της  περιοχής.

Η πρόταση της Επιτροπής αγνοεί επίσης την πρόσβαση στα ιδιωτικά παρκινγκ που υπάρχουν στην περιοχή και που καλύπτουν μεγάλο μέρος των αναγκών στάθμευσης.

Ενόψει των ανωτέρω φρονούμε ότι η αλλαγή της υπάρχουσας κατάστασης θα επιφέρει καταστροφικά αποτελέσματα της κυκλοφορίας και γι’ αυτό ζητούμε να μην υπάρξει καμία τροποποίησή της.