Αξιότιμη Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία N. Κεραμέως,
τούτες τις ώρες της ανησυχίας και της υπομονής η σκέψη όλων μας είναι στους οικείους (συγγενείς και φίλους) και σε όσους δίνουν τη μάχη με τον «αόρατο εχθρό». Πρώτοι στον αγώνα αυτό τάσσονται οι υγειονομικοί και πολύ σωστά η κυβέρνηση τονίζει ότι πρέπει να τους στηρίξουμε με τις πράξεις μας. Εξάλλου είναι υποχρέωση, για εμάς τους πολίτες ως μια πράξη αλληλεγγύης προς αυτούς και το σύνολο, και για την κυβέρνηση ως μια βασική υποχρέωση, κι όχι επιλογή.
Γνωρίζοντας το πολύτιμο του χρόνου σας έρχομαι να εξηγήσω τον σκοπό της επιστολής μου, που δεν είναι άλλος, από μια παράκληση που δεν θα στοιχίσει ούτε ένα ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό αλλά, που είμαι σίγουρος, ότι θα έχει τεράστια αξία, όχι αγοραία αλλά συμβολική και θεσμική και γι’ αυτό ουσιαστική.
Σας παρακαλώ λοιπόν, να συντάξετε μια ανακοίνωση προς αποκατάσταση της αλήθειας, για τη συζήτηση που δημιουργήθηκε αναφορικά με την τηλεκπαίδευση. Μια δήλωση που θα αναφέρει την πραγματικότητα και μόνο, δηλαδή:
1) ότι δεν έγινε ούτε μία ώρα γενικευμένης εκπαίδευσης στις πλατφόρμες, που έχουν ήδη πληρώσει οι έλληνες φορολογούμενοι,
2) ότι το μεγαλύτερο μέρος των ενημερωτικών οδηγιών γι’ αυτές τις ψηφιακές υπηρεσίες, έχουν εκπονηθεί αφιλοκερδώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και όχι από κρατικούς φορείς,
3) ότι πράγματι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο υπολειτουργεί και τελικά δεν μπορεί να προσφέρει αξιόπιστες λύσεις στον μαθητή και τον εκπαιδευτικό,
4) ότι πολλοί από τους μαθητές δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα μέσα για να την παρακολουθήσουν και ότι απλά ταλαιπωρείτε τους διευθυντές όταν τους ζητάτε να στείλουν αιτήματα για Η/Υ και μετά εκδίδετε οδηγία ότι μπορούν να δανείζουν -εκ των ενόντων- στους μαθητές laptops. (Να τα βρουν πού;)
5) Και τέλος, ότι αφήνει έξω τις πιο ευαίσθητες ομάδες, πχ τους μαθητές των Ειδικών Σχολείων ή τους εκπαιδευόμενους στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, δομές εκπαίδευσης που έχουν χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ και έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως για κομματική προπαγάνδα αλλά ακόμα υπολειτουργούν. Και αν θέλετε, προσθέστε και ένα σχόλιο, που ελπίζω να έχετε πάντα στο μυαλό σας, ότι δηλαδή η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει κατ’ ελάχιστο την εκπαιδευτική διαδικασία στη σχολική τάξη ακόμα και όταν γίνεται σε ιδανικές συνθήκες.
Και τέλος να ζητήσετε –όπως το απαιτεί η ηθική τάξη- να δημοσιοποιηθεί στους πολίτες από όλους εκείνους τους δημοσιογραφικούς «αστέρες», που βιάστηκαν να κατακρίνουν τους εκπαιδευτικούς για τεμπελιά ή ολιγωρία. Γιατί θα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να μάθουν οι κύριοι αυτοί (διαβάζω για τους κκ Βερύκιο, Τέλογλου και Χασαπόπουλο!) ότι το σωστό σχόλιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλείας τους και ότι απαιτεί νου και πρέπει να στηρίζεται στην έρευνα και όχι στην … τσέπη τους.
Τέλος, θα ήθελα να σας μεταφέρω την ειλικρινή μου συμπαράσταση για την αντίπραξη που επιχειρεί ο πολύς κος Αδωνίς Γεωργιάδης. Γιατί πληροφορούμαι ότι ο υπουργός Ανάπτυξης και Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, προσφέρει ψηφιακά μαθήματα αρχαίων ελληνικών και μάλιστα σε τιμή ευκαιρίας! Αν θέλετε την ταπεινή συμβουλή μου, προτείνω ευθεία αντιπαράθεση με ισοδύναμα «όπλα». Εκείνος πουλάει εκδούλευση στο …έθνος με 5 ευρώ; Βάλτε και εσείς, κατά τις ώρες μετάδοσης των «μαθημάτων» του, μια παράσταση τσίρκου, στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση, που τώρα (μόνο) ευαρεστηθήκατε να οργανώσετε.
Έτσι … για την τάξη των πραγμάτων!
Με θερμές ευχές για υγεία
και γρήγορη απαλλαγή από ό,τι μας καθηλώνει !
Ο Γρηγόρης Εμμ. Βοσκάκης είναι φιλόλογος και εκπαιδευτικός