Πολλά ειπώθηκαν για την επιτροπή διερεύνησης των αιτίων του τραγικού δυστυχήματος. Την είπαν κατ’ αρχάς «υπερκομματική». Και από μόνος του ο όρος είναι προβληματικός. Υπεράνω κομμάτων, αλλά διορισμένη από ένα κόμμα, γίνεται; Σαφώς όχι, εκτός αν είναι «υπεράνω» μεν αλλά, ως ευκόλως εννοούμενο παραλείπεται, «…των άλλων κομμάτων»!
Κάτι ειπώθηκε από την κυβέρνηση και για «διακομματική», που κατέληξε δικομματική, επειδή μόνο το ΠΑΣΟΚ έβαλε(;) δικό του, το ΚΚΕ πρότεινε συνδικαλιστή που απερρίφθη μετ΄επαίνων (λες και δεν ξέρουν οι συνάδελφοι των εμπλεκομένων τη δουλειά τους), και ο ΣΥΡΙΖΑ (που δηλώνει πως δεν του ζητήθηκε καν να προτείνει), αντιπρότεινε πραγματικά διακομματική ψηφισμένη από τη Βουλή. Και πάλι τι σόι τριμελής διακομματική με τόσα κόμματα;
Αλλά ας έρθουμε και στο αντικείμενο και την από αυτό επιβαλλόμενη σύνθεση της επιτροπής.
Χρειάζονται οι καθηγητές και οι γκουρού της σιδηροδρομικής τεχνογνωσίας για να καταγράψουν τα γεγονότα από την εκκίνηση των συρμών από τον προηγούμενο για το καθένα σταθμό, μέχρι τη σύγκρουση;
Τι θα πει θα εξετάσει σε βάθος χρόνου;
Η ίδια η επιτροπή τι «μήκος» χρόνου θα έχει για να ολοκληρώσει το έργο της; Πάμε κι όπου βγει; ΄Οποτε κρίνει ο παντεπόπτης Γεραπετρίτης;
Θα αρχίσει ας πούμε από τις συμβάσεις από το 2004 και θα εξετάσει (;) τους εμπλεκόμενους, τις καθυστερήσεις και τις ελλείψεις κάθε σταδίου και τον κάθε φορέα, υπάλληλο, πολιτικό που υπέγραψε κάθε χαρτί;
Μα αυτό δεν είναι δουλειά της δικαιοσύνης;
Θέλουν να την προκαταλάβουν και να την κατευθύνουν, όπως ο πρωθυπουργός που απεφάνθη (επιπολαιότητα ή σκοπιμότητα διαλέξτε), για την «κύρια» αιτία; Νομίζω, ότι το έργο μιας τέτοιας επιτροπής εξαντλείται στο να συλλέξει ταχύτατα όλα τα στοιχεία καταγεγραμμένα σε ήδη υφιστάμενα μέσα και κατατιθέμενα προφορικά από όλους τους εργαζόμενους στους δύο σταθμούς στη μοιραία βάρδια, από καθαρίστρια έως σταθμάρχη και από τους τυχόν αυτόπτες και αυτήκοους πολίτες.
Ένα προανακριτικό, αν χρησιμοποιώ σωστά τον όρο, έργο για να μην ξεφύγει κανένα πραγματικό γεγονός, χρήσιμο στη δικαστική διερεύνηση.
*Ο Κώστας Κασαπάκης είναι γεωπόνος