Το 1894 ο Ρώσσελ μηχανικός είχε έλθει στη Κρήτη κατόπιν εντολής της Τουρκικής Διοίκησης να συντάξει τον απαιτούμενο τοπογραφικό χάρτη και τη σιδηροδρομική γραμμή που θα εξυπηρετούσε την Κρήτη. Ο Ρώσσελ συνοδευόμενος από τον Έβερτ μηχανικό της εταιρείας με έδρα το Παρίσι και τους εκπροσώπους της Κρητικής διοίκησης Νικόλαο Σταυράκη και Μιχαήλ Σαββάκη περιόδευσαν τα μέρη που είχε χαραχθεί η σιδηροδρομική γραμμή.
Η περιοδεία αυτή έληξε, οι Σταυράκης και Σαββάκης επανήλθαν στα Χανιά, ο Ρώσσελ μεταβαίνει στη Κωνσταντινούπολη να διαπραγματευθεί με την Κυβέρνηση περί του σιδηροδρόμου και ο Έβερτ στο Παρίσι να υποβάλει στην εταιρεία τα αποτελέσματα της μελέτης.
Ο Έβερτ βρήκε ακριβή πάντα τα υπό του Ρώσσελ προταθέντα πλην ολίγων τροποποιήσεων στη διεύθυνση της γραμμής και οι δύο μηχανικοί έμειναν καθ’ ολοκληρίν σύμφωνοι. Τοιουτοτρόπως το επόμενο έτος 1895 είχαμε και επίσημα τη προς διάνοιξη γραμμή.
Στην Επίσημη Εφημερίδα της Κρήτης (Ιούλιος 1895) αναγράφεται η μέλλουσα να κατασκευασθεί σιδηροδρομική γραμμή.
Η διαδρομή της γραμμής αυτής είναι η παρακάτω που παρουσιάζωμε στην εικόνα από την επίσημη εφημερίδα της Κρητηκής Διοίκησης του 1895.