Χιόνι λιωμένο απ’ την καρδιά

ΣΤΑ ΒΑΘΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

DEAD OF WINTER

Σκην.: Μπράιαν Κερκ

Πρωτ.: Έμα Τόμσον, Τζούντι Γκριρ, Μαρκ Μεντσάκα

Μια ηλικιωμένη γυναίκα ταξιδεύει οδικώς σε μια απομακρυσμένη ορεινή τοποθεσία, για να σκορπίσει τις στάχτες του συζύγου της, σύμφωνα με την τελευταία του επιθυμία. Εκεί γίνεται μάρτυρας της απαγωγής ενός έφηβου κοριτσιού κι αποφασίζει να το βοηθήσει να ελευθερωθεί.

Ταινία δράσης με πρωταγωνίστρια μια γυναίκα μεγάλης ηλικίας- όχι ακριβώς το πρότυπο ήρωα του είδους, αλλά γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο αποτελεί μια ευπρόσδεκτη παραλλαγή που ευτυχώς εκτελείται με πεισματική αληθοφάνεια, σε μια ιστορία για την αγάπη, την αλληλεγγύη και το σθένος για ζωή.

Η απίθανη Τόμσον φτιάχνει τον ρόλο της με αξιαγάπητο δυναμισμό, μια γλυκιά νοικοκυρά του βουνού με την καλωσυνάτη προφορά της Μινεσότας, ταυτόχρονα όμως πολυμήχανη, θαρραλέα κι ανυποχώρητη μπροστά στα συνεχή εμπόδια της πλοκής. Βοηθάει επίσης το γεγονός ότι έχει απέναντί της μια αδίστακτη Τζούντι Γκριρ, που δε νικιέται εύκολα κι αποτελεί μια διαρκή πρόκληση για την ηρωίδα. Η τελευταία τροφοδοτεί την επιμονή της από την αγάπη της για τον χαμένο της σύντροφο, καθώς τα φλάσμπακ στη σχέση τους μοιάζουν να υπονοούν ότι διοχετεύει στην κατάσταση τη θλίψη της για την απώλειά του, αλλά και τη γονικότητα που δεν είχαν την ευκαιρία να βιώσουν μαζί. Η πλοκή φροντίζει να καλλιεργήσει πολύ τρυφερά το αισθηματικό παρελθόν της Μπαρμπ, όπου η αληθινή κόρη της Τόμσον, Γκάια Γουάιζ, την υποδύεται σε νεαρή ηλικία. Η αγάπη ανάμεσα σ’ εκείνη και τον Καρλ ζυμώνεται σταδιακά μέσα από χαρές και λύπες, με αποτέλεσμα η σκηνή της κλιμάκωσης να λειτουργεί πειστικά και λυτρωτικά.

ROOFMAN

Σκην.: Ντέρεκ Σίανφρανς

Πρωτ.: Τσάνινγκ Τέιτουμ, Κίρστεν Ντανστ, Λακίθ Στάνφιλντ

Αποφασισμένος να παράσχει στα παιδιά του όλες τις ανέσεις που δε μπορούσε μέχρι τώρα, ώστε ν’ αποδείξει στην πρώην γυναίκα του ότι είναι άξιος πατέρας, ο Τζέφρι Μάντσεστερ ξεκινάει να ληστεύει εστιατόρια McDonald’s παραβιάζοντάς τα από την οροφή- τακτική που του αποδίδει το παρατσούκλι Roofman. Κάποια στιγμή όμως συλλαμβάνεται, αργότερα δραπετεύει κι αποφασίζει να κρυφτεί σ’ ένα κατάστημα παιχνιδιών, όπου ερωτεύεται μία από τις υπαλλήλους.

Κομεντί εγκλήματος βασισμένη στην αληθινή ιστορία του Μάντσεστερ. O Σίανφρανς τη χειρίζεται με ώριμη ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και στο αίσθημα, φροντίζοντας να θεμελιώσει γερά τη συναισθηματική και ψυχολογική πλευρά των χαρακτήρων του. Μόνη μου αντίρρηση στον τρόπο που ξετυλίγει την παραμονή του Τζέφρι στο παιχνιδάδικο. Δεδομένου του μεγάλου διαστήματος για το οποίο κρύβεται εκεί κι ότι τον βλέπουμε κάποια στιγμή ακόμα και να καταστρέφει τις κούκλες σε κάποιο ράφι, μοιάζει παράδοξο ότι η μόνη έλλειψη που αντιλαμβάνεται το προσωπικό είναι μερικά σακουλάκια καραμέλες μετά από καιρό.

TRON: ARES

Σκην.: Γιόακιμ Ρόνινγκ

Πρωτ.: Τζάρεντ Λέτο, Γκρέτα Λη, Έβαν Πίτερς, Τζίλιαν Άντερσον, Τζεφ Μπρίτζες

Ο μοχθηρός ιδιοκτήτης μιας εταιρείας ψηφιακής τεχνολογίας εφευρίσκει τον Άρη, ένα πρόγραμμα που μεταφέρεται στον πραγματικό κόσμο προσωποποιημένο, με σκοπό να κλέψει τα σχέδια μιας ανταγωνιστικής εταιρείας, η οποία αποσκοπεί στη βελτίωση της ανθρώπινης ζωής.

Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας που συνεχίζει τα «Tron» (Στίβεν Λισμπέργκερ, 1982) και «Tron: Legacy» (Τζόζεφ Κοζίνσκι, 2010).

Αντιστρέφοντας αυτή τη φορά την κατεύθυνση της πλοκής, δεν εισχωρούν οι άνθρωποι μέσα στα προγράμματα, αλλά τα προγράμματα βγαίνουν ενσαρκωμένα στον ανθρώπινο κόσμο. Ο μινιμαλιστικός φουτουρισμός στον σχεδιασμό της παραγωγής από τον Ντάρεν Γκίλφορντ, που είχε επιμεληθεί και το δεύτερο μέρος του 2010, παραμένει εντυπωσιακός. Μαζί με τα οπτικοακουστικά εφέ και τη ντοπαρισμένη υπόκρουση των Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος αποτελούν τα ουσιαστικά θέλγητρα της ταινίας, επισκιάζοντας τον Τζάρεντ Λέτο και το υπόλοιπο καστ οι οποίοι διεκπεραιώνουν επαρκώς.