Απαγωγές σε άτοπο

WEAPONS

Σκην.: Ζακ Κρέγκερ

Πρωτ.: Τζούλια Γκάρνερ, Τζος Μπρόλιν, Άλντεν Έρενραϊχ, Κάρι Κρίστοφερ

Όταν δεκαεφτά παιδιά από την ίδια τάξη ενός δημοτικού σχολείου εξαφανίζονται, η δασκάλα τους κι ένας από τους γονείς αναλαμβάνουν να ερευνήσουν τι συνέβη.

Ταινία τρόμου με την οποία ο Κρέγκερ ακολουθεί το πολύ καλό ομοειδές «Barbarian» (2022). Ευφάνταστη ιδέα, εξαιρετικές ερμηνείες, αλληγορικό θεματικό εύρος, μυστηριώδης απόκοσμη ατμόσφαιρα φτιάχνουν μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες της χρονιάς, που στο τέλος μοιάζει ν’ αποκλιμακώνεται πιο προβλέψιμα απ’ ό,τι προδιαθέτει το μεγαλεπήβολο χτίσιμο των προσδοκιών της, αποφεύγοντας παράλληλα να διασαφηνίσει αρκετά από τα σεναριακά ερωτήματα που γεννά με τόλμη.

ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΜΕ;

MATERIALISTS

Σκην.: Σελίν Σονγκ

Πρωτ.: Ντακότα Τζόνσον, Κρις Έβανς, Πέντρο Πασκάλ

Στη σημερινή Νέα Υόρκη μια επιτυχημένη υπάλληλος γραφείου γνωριμιών καλείται να επιλέξει ανάμεσα σ’ έναν φαινομενικά ιδανικό άντρα, όμορφο, πλούσιο, ψηλό και γοητευτικό, και στον πρώην της που μετά από μια δεκαετία ακόμα πασχίζει να πετύχει ως ηθοποιός, ζει με συγκατοίκους κι αλλάζει ευκαιριακές δουλειές.

Ρομαντική κομεντί που αποτελεί τη δεύτερη ταινία της κορεατοκαναδής Σελίν Σονγκ, μετά τις εξαιρετικές «Περασμένες ζωές» («Past Lives», 2023), ξανά σε δικό της σενάριο.

Εδώ η σκηνοθέτρια αφήνει πίσω τον μελαγχολικό πραγματισμό των «Ζωών» κι επιχειρεί να παίξει με τις συμβάσεις της ρομαντικής κομεντί, τις οποίες απλώς ανακατεύει πολύ ελαφριά πριν τις αποκαταστήσει τελικά. Ακόμα κι αυτή η διαδικασία όμως, στα χέρια της εκτελείται με έμμεσο και διακριτικό σχολιασμό, μέσα από τους ρυθμούς της στους διαλόγους και την κίνηση των ηθοποιών ως το μοντάζ, αλλά και τη δραματική υποπλοκή του σεναρίου. Όλα μαζί συνθέτουν ένα γλυκόπικρο υπόστρωμα, που υφολογικά τουλάχιστον γλιτώνει την ιστορία από τις γλυκανάλατες εξάρσεις της χολιγουντιανής τυπολογίας του είδους, πριν τελικά υποχωρήσει συμβιβαστικά αλλά αξιοπρεπώς στην πιο ιδιότυπη από τις συμβάσεις του, το happy end.

Ο ΤΙΜΩΡΟΣ

SHE RIDES SHOTGUN

Σκην.: Νικ Ρόουλαντ

Πρωτ.: Τάρον Έγκερτον, Άνα Σοφία Χέγκερ

Ένας καταζητούμενος πατέρας προσπαθεί να προστατεύσει τη μικρή κόρη του από τη νεοναζιστική συμμορία που την έχει επικηρύξει για να τον εκδικηθεί.

Δράμα εγκλήματος βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζόρνταν Χάρπερ που εκδόθηκε το 2017. Συμβατικό, αλλά φτιαγμένο με συνέπεια, φροντίδα και καλές ερμηνείες, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον χαρακτήρα της μικρής Πόλι.

ΦΕΡ’ ΤΗΝ ΠΙΣΩ

BRING HER BACK

Σκην.: Ντάνι Φιλίππου, Μάικλ Φιλίππου

Πρωτ.: Σάλι Χώκινς, Μπίλι Μπάρατ

Μετά τον θάνατο του πατέρα τους, δύο ετεροθαλή έφηβα αδέρφια ανατίθενται στην κηδεμονία μιας ψυχοθεραπεύτριας, η οποία όμως κρύβει ένα φρικιαστικό μυστικό.

Ταινία τρόμου που αποτελεί τη δεύτερη σκηνοθεσία των ελληνοαυστραλών αδερφών Φιλίππου μετά το πολύ καλό «Μίλα μου» («Talk To Me», 2022). Γεμάτη ιδέες, καλές ερμηνείες, αποκρουστικά τρομακτική, η ταινία παρόλαυτά μοιάζει παραφουσκωμένη και φλύαρη, δημιουργώντας αμφιθυμία για το τελικό αποτέλεσμα.

ΤΟ ΝΗΣΙ

EDEN

Σκην.: Ρον Χάουαρντ

Πρωτ.: Τζουντ Λο, Άνα ντε Άρμας, Βανέσα Κέρμπι, Ντάνιελ Μπρουλ, Σίντνεϊ Σουίνι

Στις αρχές της δεκαετίας του 1930 οι πρώτοι ευρωπαίοι άποικοι της νήσου Φλοριάνα στα νησιά Γκαλάπαγκος μάχονται για την επιβίωση με τη φύση αλλά και μεταξύ τους.

Ιστορικό δράμα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, ο θεματικός πλούτος του οποίου δυστυχώς χαραμίζεται από τη σκηνοθετική ανισότητα με την οποία τον αντιμετωπίζει ο ως συνήθως άνοστος Χάουαρντ. Δεν είναι δηλαδή ότι το σενάριο δεν προσφέρει ερείσματα, ως μια μικρογραφία της δημιουργίας ‘πολιτισμού’ και τις αφορμές που αυτή δίνει για να ξετυλιχτεί ο ανθρώπινος χαρακτήρας, από την ιδιοτέλεια και τη δίψα για εξουσία, ως την εκμετάλλευση της φύσης και την αποικιοκρατία. Απλώς ο σκηνοθέτης δεν καταφέρνει να τα αξιοποιήσει για να συνθέσει κάτι περισσότερο από ένα σύνολο κοινότοπο, προβλέψιμο κι ερμηνευτικά στερεοτυπικό.

THE HOME

Σκην.: Τζέιμς ΝτεΜόνακο

Πρωτ.: Πιτ Ντέιβιντσον, Τζον Γκλόβερ, Μπρους Άλτμαν

Προκειμένου να εκτελέσει ποινή κοινωνικής υπηρεσίας, ένας νεαρός στέλνεται σ’ ένα γηροκομείο ως επιστάτης κι ανακαλύπτει ότι το μέρος κρύβει σκοτεινά μυστικά.

Πρόχειρη και προβλέψιμη ταινία τρόμου, που χάνει την ευκαιρία να αξιοποιήσει ουσιαστικότερα τις εμφανείς δραματικές ικανότητες του πρωταγωνιστή Πιτ Ντέιβιντσον, αναγνωρισμένου κωμικού και διακεκριμένου πρώην μέλους