«Εάν έρθει ένας μηχανικός και μου ζητήσει δουλειά αυτή τη στιγμή θα του βρω σε μία ημέρα. Αυτό δεν συνέβαινε πριν από μερικά χρόνια, αλλά σήμερα συμβαίνει κατά κόρον». Με τη φράση αυτή ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός περιέγραφε πρόσφατα μια από τις σημαντικές προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί τα επόμενα χρόνια ο κατασκευαστικός κλάδος, την έλλειψη προσωπικού σε μια περίοδο κατά την οποία έχει γιγαντωθεί ο όγκος των προς εκτέλεση έργων. Ο κ. Στασινός αναφέρθηκε στο εν λόγω ζήτημα, στο πλαίσιο συζήτησης κατά τη διάρκεια του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών ITC 2022.
Και όμως ναι! Το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο των πέντε εταιρειών της ανώτατης τάξης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Μυτιληναίος, Αβαξ και Intrakat προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ (μαζί με τις προς υπογραφή συμβάσεις), έχοντας υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, το μέγεθος αυτό αναμένεται να προσεγγίσει τα 15 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2023, καθώς αναμένεται να προχωρήσουν κι άλλοι διαγωνισμοί έργων ΣΔΙΤ, σιδηροδρομικά και συμβάσεις παραχώρησης. Επί της ουσίας, οι κατασκευές επιστρέφουν στο σημείο που βρίσκονταν στα μέσα της δεκαετίας του 2000, τη στιγμή που σήμερα στον κλάδο απασχολούνται 200.000 άνθρωποι λιγότεροι από τότε.