Προηγουμένως άγνωστα έργα για εκκλησιαστικό όργανο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ παρουσιάστηκαν και εκτελέστηκαν στη Γερμανία για πρώτη φορά μετά από 320 χρόνια.
Ο Γερμανός υπουργός Πολιτισμού, Βόλφραμ Βάιμερ, χαρακτήρισε την ανακάλυψη των δύο κομματιών ως «μεγάλη στιγμή για τον κόσμο της μουσικής».
Τα έργα τράβηξαν πρώτη φορά την προσοχή του ερευνητή του Μπαχ Πίτερ Βόλνι το 1992, όταν καταλόγιζε χειρόγραφα του συνθέτη στη Βασιλική Βιβλιοθήκη του Βελγίου στις Βρυξέλλες.
Οι δύο συνθέσεις για όργανο – η Σακόν σε Ρε ελάσσονα BWV 1178 και η Σακόν σε Σολ ελάσσονα BWV 1179 – ήταν αχρονολόγητες και χωρίς υπογραφή. Ο Βόλνι εργάστηκε για 30 χρόνια προκειμένου να επιβεβαιώσει την ταυτότητά τους.
Τα έργα εκτελέστηκαν στην εκκλησία του Αγίου Θωμά στη Λειψία, όπου ο Μπαχ είναι θαμμένος και όπου εργάστηκε ως καντόρας για 27 χρόνια.
Τα δύο κομμάτια ερμηνεύτηκαν από τον Ολλανδό οργανίστα Τον Κούπμαν, ο οποίος δήλωσε περήφανος που τα παρουσίασε για πρώτη φορά έπειτα από τρεις αιώνες.
Ο ίδιος είπε ότι πρόκειται για έργα «πολύ υψηλής ποιότητας» και ότι θα αποτελέσουν «εξαιρετικό απόκτημα για τους οργανίστες σήμερα, καθώς είναι κατάλληλα και για μικρότερα όργανα».
Πιστεύεται πως συντέθηκαν νωρίς στην καριέρα του Μπαχ, όταν εργαζόταν ως δάσκαλος οργάνου στην πόλη Άρνσταντ της Θουριγγίας.
Ο Βόλνι, πλέον διευθυντής του Αρχείου Μπαχ στη Λειψία, δήλωσε ότι τα κομμάτια διαθέτουν πολλές μοναδικές χαρακτηριστικές λεπτομέρειες του συνθέτη:
«Υφολογικά, περιέχουν στοιχεία που συναντώνται στα έργα του Μπαχ αυτής της περιόδου, αλλά όχι σε κανενός άλλου συνθέτη».
Πιστεύεται ότι καταγράφηκαν το 1705 από έναν μαθητή του Μπαχ, τον Σάλομον Γκύντερ Γιον.
Κατά την παρουσίασή τους, ο Βόλνι είπε ότι είναι «99,99% βέβαιος ότι ο Μπαχ είχε γράψει τα δύο κομμάτια» και πλέον έχουν προστεθεί στον επίσημο κατάλογο των έργων του.
