Με φρέσκια, σύγχρονη οπτική ταυτότητα (δια χειρός we design), 55 εκατομμύρια σε έσοδα (έναντι σχεδόν 23 εκατ. το 2020 εν μέσω πανδημίας και 137,5 εκατ. το 2019 που υπήρξε χρονιά με ρεκόρ επισκεψιμότητας στη χώρα), περισσότερους από 400 νέους κωδικούς στα καταστήματά του σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και διπλάσιες ενεργές συμβάσεις στα αναψυκτήρια (28 το 2021 έναντι 14 το 2019) κλείνει η χρονιά για τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού.
Μέσα στις γιορτές, μάλιστα, αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του και το ηλεκτρονικό κατάστημά του με εορταστικά είδη.
Η υπουργός επέμεινε στην προτεραιότητα και στην έμφαση που δίνει το ΥΠΠΟΑ στην ενδυνάμωση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του ΟΔΑΠ και στην συμπερίληψή του στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αναφέροντας ότι «στο πρόγραμμα Ελλάδα 2.0 έχει συμπεριληφθεί η αναβάθμιση συνολικά του ΟΔΑΠ, με περισσότερα από 30.000.000 ευρώ.
Τα έργα που περιλαμβάνονται αφορούν στην αναβάθμιση της εμπορικής πολιτικής και στη δημιουργία νέων πωλητηρίων, στη δημιουργία νέων σύγχρονων εργαστηρίων παραγωγής αντιγράφων, στη μετεξέλιξη της ιστορικής μοντελοθήκης του ΤΑΠ σε μουσείο αντιγράφων ανάδειξης συνολικά του ελληνικού πολιτισμού, στην ίδρυση του ΙΕΚ, στον εφοδιασμό του ΟΔΑΠ με ποσότητες πωλητέων που να ικανοποιούν την αυξημένη ζήτηση σε ορίζοντα πενταετίας».
Πωλητήρια
Από το πρόγραμμα «Ελλάδα 2-0», δηλαδή τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν εξασφαλιστεί περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ για τη γενικότερη αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της εμπορικής πολιτικής του ΟΔΑΠ.
Έτσι, έως το 2025 σχεδιάζεται να δημιουργηθούν 12 πωλητήρια σε μνημεία που είτε δεν διαθέτουν τέτοια υποδομή είτε κρίθηκε αναγκαίο να χωροθετηθεί καλύτερα και να αναβαθμιστεί – μεταξύ άλλων στην Ακρόπολη της Αθήνας, στην αρχαία Ολυμπία, στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, στο νέο αρχαιολογικό μουσείο Χανίων, στην αρχαία Μεσσήνη, στην Επίδαυρο, στην Ελευσίνα, στον Κεραμεικό, στη Σπιναλόγκα, στη Νικόπολη.
Κομβικής σημασίας, πάντως, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορεί παρά να είναι η λειτουργία του e-shop, που ευελπιστούν να «ανέβει» (στη διεύθυνση hhstore.gr) μέσα στις γιορτές κατ’ αρχάς με τα εορταστικά τους είδη: μια καλαίσθητη και λειτουργική ατζέντα με σχέδια που αναδεικνύουν μέσα από σύγχρονη και διασκεδαστική ματιά θησαυρούς των μουσείων μας και δύο γούρια για το 2022 με θέματα εμπνευσμένα από την υγεία και την επιστήμη.
Δημόσιο ΙΕΚ
Στη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός των εργαστηρίων παραγωγής αντιγράφων, που σχεδιάζεται να στεγαστούν σε νέο χώρο 5.000 τ.μ. στην Αθήνα, στον οποίο θα εκτίθενται στο κοινό και τα εκμαγεία των πιστών αντιγράφων των αρχαίων έργων.
Στο ίδιο κτήριο από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει και δημόσιο ΙΕΚ, διετούς φοίτησης, για καλλιτέχνες εκμαγείς που θα διδαχθούν τον τρόπο και την παράδοση της παραγωγής πιστών αντιγράφων αρχαίων αντικειμένων.