Με τα “Μήλα” του Χρήστου Νίκου μια ταινία πιο επίκαιρη από ποτέ, θα εκπροσωπηθεί η Ελλάδα στις διαδικασίες της 93ης διοργάνωσης των Οσκαρ, διεκδικώντας το βραβείο Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.
Η Επιτροπή του Υπουργείου Πολιτισμού επέλεξε κατά πλειοψηφία τη συγκεκριμένη ταινία «για την καλή φωτογραφία, την οικουμενικότητα και την επικαιρότητα του θέματος που τη διακρίνει».
Τα Μήλα, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Νίκου, που αφηγείται το χρονικό μιας αναπάντεχης επιδημίας όταν οι άνθρωποι μιας πόλης εμφανίζουν ξαφνική αμνησία.
Υπόθεση
Μια αναπάντεχη επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Άρη, έναν άνδρα γύρω στα 40 (Άρης Σερβετάλης) να ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του.
Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Αρης βγάζει μια φωτογραφία polaroid ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις θα συναντήσει την Άννα (Σοφία Γεωργοβασίλη), μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα.
Ο Χρήστος Νίκου αφηγείται μια γοητευτικά αλλόκοτη, πρωτότυπη ιστορία με ήρωα έναν άνδρα που πάσχει από απώλεια μνήμης σε μια πόλη που ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει αρχίσει να ξεχνά.
Ισορροπώντας ανάμεσα στην σάτιρα και στη ρομαντική διάθεση ενός δυστοπικού παραμυθιού, τα «Μήλα» εξερευνούν την έννοια της ταυτότητας και της πραγματικότητας. Μήπως τελικά είμαστε όλα όσα δεν μπορούμε να ξεχάσουμε;
Συνεργάτης του Γιώργου Λάνθιμου
Ο Χρήστος Νίκου αφού δεν σπούδασε κινηματογράφο, ξεκίνησε να δουλεύει σε ελληνικές ταινίες ως βοηθός σκηνοθέτη. Πρώτη εξ αυτών ήταν ο Κυνόδοντας, του Γιώργου Λάνθιμου.
Έπειτα ακολούθησαν επτά μεταξύ των οποίων και το Πριν τα Μεσάνυχτα (Before Midnight) του Richard Linklater. Κάπου ενδιάμεσα έγραψε και σκηνοθέτησε την μοναδική του μικρού μήκους ταινία, KM.
Πριν λίγο καιρό ολοκλήρωσε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του. Μια ταινία που ξεκινάει το διεθνές ταξίδι της ως ταινία έναρξης του Οrizzonti στο φεστιβάλ Βενετίας.
Ταυτόχρονα, η ταινία του έδωσε την ευκαιρία να υπογράψει με την CAA, ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία της Αμερικής, και να εκπροσωπείται από τον μάνατζερ Jerome Duboz, ο οποίος εκπροσωπεί ανάμεσα σε άλλους, σκηνοθέτες όπως ο Μπονγκ Τζουν-χο (Παράσιτα). Επόμενο βήμα του η πρώτη αγγλόφωνη ταινία που βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης σε συνεργασία με την CAA.