η «Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη,

Ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, η «Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, ανεβαίνει αύριο και μεθαύριο στο κηποθέατρο «Νίκος Καζαντζάκης» με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Οι παραστάσεις υλοποιούνται από την Περιφέρεια Κρήτης με τη στήριξη του Δήμου Ηρακλείου, ενώ είναι προγραμματισμένο να αρχίσουν στις 9.00 το βράδυ.

Όπως συμβαίνει σε όλες τις εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο, οι προσκλήσεις διανέμονται από το ταμείο του Κηποθεάτρου δύο ημέρες πριν από την εκδήλωση κατά τις ώρες 10.00 – 2.00 το πρωί και 6.00 – 8.00 το απόγευμα, καθημερινά. Αυστηρά δίνονται έως δύο προσκλήσεις ανά άτομο.

Η παράσταση, πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία, παρουσιάζεται σε νέα επεξεργασία από τον σκηνοθέτη Θέμη Μουμουλίδη, με την Ιωάννα Παππά στο ρόλο της Αντιγόνης, τον Γιώργο Χρυσοστόμου στο ρόλο του Κρέοντα και μια ομάδα σημαντικών νέων ηθοποιών.

Σε σχέση με την υπόθεση του κλασικού έργου, η Θήβα όπου βασίλευε η γενιά των Λαβδακιδών, βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης.

Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούονται για τη διαδοχή. Και, ενώ ο Ετεοκλής μένει να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσηκώνει στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη.

Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.

Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας, που έχει αναλάβει τώρα την εξουσία ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα, διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης, ως προδότης της πατρίδας του, και ορίζει ποινή θανάτου εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη της διαταγής του.

Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης, και αψηφώντας τον κίνδυνο επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της.

Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (αρσενικού & θηλυκού, παλαιού & νέου, ιδιωτικού & κοινωνικού, δίκαιου &νόμιμου, ύπαρξης & θνητότητας, ανθρώπινου & θείου).

Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται και καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, ο Κρέων βαδίζει ήδη στον δρόμο που οδηγεί προς την καταστροφή του.

Υπενθυμίζεται ότι η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική για κάθε θεατή, τόσο κατά την είσοδο και έξοδο του, όσο όμως και καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.