Ειδική ανεξάρτητη υπηρεσία που θα απασχολεί 40 άτομα προερχόμενα από μετατάξεις και νέες προσλήψεις , συστήνει η κυβέρνηση για να τρέξει» το γιγαντιαίο πρόγραμμα συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης,η οποία .
και προβλέπει διορισμό διοικητή, bonus για οριζόμενους στόχους, ενώ ο επικεφαλής υπογράφει συμβόλαιο απόδοσης με τον Υπουργό Οικονομικών.
Στόχος είναι να μη χαθεί η μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα να αξιοποιηθούν πόροι 32 δισ. ευρώ μέχρι τον Μάρτιο του 2027. Ο διοικητής και επικεφαλής της προσπάθειας, ο οποίος θα εποπτεύεται από το υπουργείο Οικονομικών, θα είναι τεχνοκράτης προερχόμενος από τον ιδιωτικό τομέα.
Πρόκειται για την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης, τη διαδικασία σύστασης της οποίας καθορίζει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.
Η ειδική υπηρεσία έχει ως σκοπό τον συντονισμό της σύνταξης του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης, το οποίο θα υποβληθεί προς έγκριση στα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την παρακολούθηση και τον συντονισμό της υλοποίησης των προγραμμάτων και έργων τα οποία θα χρηματοδοτηθούν με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης που θα διατεθούν στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρεται στη σχετική τροπολογία, οι αρμοδιότητες της νέας επιτροπής είναι οι εξής:
- Θα υποστηρίζει και θα συντονίζει την προετοιμασία και υποβολή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Θα παρακολουθεί και θα αξιολογεί τις διαδικασίες υλοποίησης των προγραμμάτων και έργων στην Ελλάδα που θα χρηματοδοτηθούν από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και παρέχει κατευθύνσεις προς τους αρμόδιους φορείς για την εφαρμογή, απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών αυτών.
- Θα επεξεργάζεται και θα εισηγείται στον υπουργό Οικονομικών και στα αρμόδια συλλογικά κυβερνητικά όργανα τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που ανακύπτουν κατά την εκτέλεση των έργων και προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
- Θα επεξεργάζεται και θα εισηγείται στον υπουργό Οικονομικών και στα αρμόδια συλλογικά κυβερνητικά όργανα αναθεωρήσεις και τροποποιήσεις του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης.
- Θα συντάσσει εκθέσεις υλοποίησης των προγραμμάτων και έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και αναφορές για την επίτευξη των οροσήμων και στόχων του προς τον υπουργό Οικονομικών, τα αρμόδια συλλογικά κυβερνητικά όργανα και τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Θα διευκολύνει την επικοινωνία για θέματα του Ταμείου Ανάκαμψης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων σε κάθε πρόγραμμα και έργο φορέων.
Η ειδική υπηρεσία έχει διάρκεια ζωής μέχρι και το τέλος Μαρτίου του 2027, ημερομηνία κατά την οποία η χώρα θα πρέπει να έχει κατορθώσει να αντλήσει και να αξιοποιήσει τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, συνολικού ύψους 32 δισ. ευρώ. Μετά, το Ταμείο καταργείται αυτοδικαίως.
Της ειδικής υπηρεσίας θα προΐσταται διοικητής, ο οποίος θα διορίζεται με κοινή απόφαση του πρωθυπουργού και του υπουργείου Οικονομικών. Η θητεία του θα είναι τριετής, ενώ θα μπορεί να ανανεωθεί μέχρι την ημερομηνία κατάργησης της ειδικής υπηρεσίας.
Η ειδική υπηρεσία θα αποτελείται από συνολικά τρεις διευθύνσεις και επτά τμήματα, πέραν του γραφείου του διοικητή. Συνολικά θα προβλέπονται 40 θέσεις προσωπικού (29 θέσεις ΠΕ, τέσσερις θέσεις ΤΕ και πέντε θέσεις ΔΕ). Και οι θέσεις εργασίας θα καταργηθούν στο τέλος Μαρτίου του 2027.
To κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό
Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ο διοικητής θα λαμβάνει τις αποδοχές του γενικού γραμματέα (4.631 ευρώ). Επίσης, με την ανάληψη των καθηκόντων του, υπογράφει συμβόλαιο απόδοσης με τον υπουργό Οικονομικών, το οποίο καθορίζει ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους και στο οποίο προβλέπεται πρόσθετη ετήσια ειδική ανταμοιβή (μπόνους) σε περίπτωση επίτευξης των οριζόμενων στόχων.
Όλες οι παραπάνω συνιστώμενες θέσεις καταργούνται την 31η Μαρτίου 2027.
