Ξεκίνησαν οι εκπτώσεις και οι προσφορές

Στον χορό των προσφορών και των εκπτώσεων κινούνται τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα στο Ηράκλειο, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις τεράστιες πιέσεις της αγοράς.
Η αρνητική, παρά τις τεράστιες προσπάθειες, εικόνα της αγοράς και η δυσκολία της να αντεπεξέλθει στα συσσωρευμένα προβλήματα καταστούν επιβεβλημένη τη διενέργεια προσφορών και μειώσεων τιμών, αφού φαίνεται πως δεν υπάρχει άλλος λόγος προσέλκυσης της αγοράς.

Ενώ ήδη οι μεγαλύτεροι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας έχουν ανακοινώσει την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στις 14 Ιανουαρίου, οι περισσότερες επιχειρήσεις της πόλης διαφημίζουν μειωμένες τιμές και προσφορές, ελπίζοντας πως θα καταφέρουν να αναχαιτίσουν το πολύ αρνητικό κλίμα.

Με δεδομένη την ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση στην αγορά ωστόσο, οι καταναλωτές οφείλουν να είναι αρκετά προσεκτικοί, αφού κρίνεται απαραίτητο να προχωρούν σε σοβαρό έλεγχο προκειμένου να είναι βέβαιοι για την αξιοπιστία των εκπτώσεων.

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Αναφέρεται επίσης, ότι στο πλαίσιο των εκπτώσεων θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού.

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Χαμηλότερα οι τζίροι

Ακόμα χαμηλότερος σε σχέση με την περυσινή χρονιά ήταν ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για μία στις δυο επιχειρήσεις, με βάση τη σύγκριση των στοιχείων 2017 και 2018.

Οι μειώσεις ήταν της τάξεως του 18 – 24 % σύμφωνα με την επίσημη έρευνα της ΕΣΕΕ, με τον κλάδο ένδυσης και υπόδησης να πλήττεται περισσότερο απ’ οποιοδήποτε άλλο κλάδο.

Καλύτερη περίοδος για την αγορά ήταν η περίοδος των Χριστουγέννων , οπότε  και πολλοί καταναλωτές έλαβαν το κοινωνικό μέρισμα. Πολύ μεγάλη ήταν η πτώση των τζίρων μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αποτελεί το γεγονός ότι από το σύνολο των εμπορευμάτων που προσφέρουν οι εμπορικές επιχειρήσεις τα πιο φθηνά φαίνεται να κινήθηκαν περισσότερο σε αντίθεση με τα πιο ακριβά.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το εύρημα του τρόπου κάλυψης των αναγκών σε προσωπικό.

Η πλειοψηφία, το 74,5% αναγκάστηκε να καλύψει το ίδιο το διευρυμένο ωράριο και 22,3% επέλεξαν να διευρύνουν το ωράριο των μισθωτών τους.

Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι ενώ από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, το 15% είχε πτώση έως και 10%, ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις (45%) είχαν μείωση από 11% – 20%.