Το φιάσκο λειτουργίας του Κέντρου Διαχείρισης Οφειλών και Φορολογικών Εκκαθαρίσεων, στη Βουλή από τον Χάρη Μαμουλάκη

Το φιάσκο λειτουργίας του Κέντρου Διαχείρισης Οφειλών και Φορολογικών Εκκαθαρίσεων (ΚΕΦΟΔΕ) αναδεικνύει ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, καταθέτοντας Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, με την συνυπογραφή 10 ακόμη Βουλευτών.

«Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι καταγγελίες από συλλόγους εργαζομένων της ΑΑΔΕ, αναφορικά με τις διαδοχικές αποφάσεις υποχρεωτικών αποσπάσεων υπαλλήλων, προς ενίσχυση του ΚΕΦΟΔΕ. Η «προσωρινή» αυτή λύση τείνει να αποκτήσει διαρκή χαρακτήρα, καθώς μόνο κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους έχουν εκδοθεί τουλάχιστον τρεις σχετικές αποφάσεις» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Στη πραγματικότητα, πρόκειται για μια πρακτική διοικητικού αυταρχισμού που καταστρατηγεί κάθε έννοια εθελοντικότητας στις μετακινήσεις προσωπικού, και αποδυναμώνει κρίσιμες περιφερειακές φορολογικές δομές.».

Με την Ερώτηση επισημαίνεται η διαρκής ανάγκη για ενίσχυση του ΚΕΦΟΔΕ, όπου παρατηρούνται υπηρεσίες «μαμούθ» με υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων, η μετατροπή της γραφειοκρατίας σε ψηφιακή, η συσσώρευση χιλιάδων «λιμναζόντων» αιτημάτων, οι σοβαρές δυσχέρειες στην εξυπηρέτηση εκατομμυρίων φορολογουμένων και η δυσαρέσκεια του προσωπικού εξαιτίας των συνθηκών εργασίας. Στοιχεία που διαψεύδουν πανηγυρικά τις προσδοκίες της Αρχής.

Τονίζεται επίσης ότι η στελέχωση μιας νέας επιτελικής υπηρεσίας τέτοιου μεγέθους και αντικειμένου, δεν μπορεί να γίνεται σε βάρος της ισονομίας, των περιφερειακών υπηρεσιών και της επαγγελματικής αξιοπρέπειας των υπαλλήλων, ότι οι αποκεντρωμένες φορολογικές υπηρεσίες της περιφέρειας υφίστανται ήδη τεράστια συρρίκνωση με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς να αντιμετωπίζουν ήδη τις συνέπειες της, καθώς και ότι η αποδυνάμωση των περιφερειακών υπηρεσιών αγγίζει τα όρια μιας στρατηγικής υποβάθμισης της κρατικής παρουσίας στις τοπικές κοινωνίες, με κίνδυνο, την ιδιωτικοποίηση εν τέλει αρμοδιοτήτων του στενού πυρήνα του κράτους, όπως αυτών που άπτονται της φορολογικής Διοίκησης.

Για όλα τα παραπάνω, ζητούνται απαντήσεις στα ερωτήματα:

  1. Πόσοι υπάλληλοι ανταποκρίθηκαν στη με αριθμό ΔΔΑΑ Β 81865 ΕΞ 02/07/25 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, ώστε κρίθηκε τελικώς άγονη; Πως κρίνετε τις καταγγελίες των εργαζομένων ότι η ανωτέρω Πρόσκληση ήταν προσχηματική καθώς λόγω του πλήθους των θέσεων, εύλογα δεν θα μπορούσε να καλυφθεί και άρα εξ αρχής αναμενόταν σχεδόν με βεβαιότητα ότι θα χαρακτηριζόταν «άγονη» και οι αποσπάσεις θα ήταν μονόδρομος;
  2. Σε τι ποσοστό καλύπτονται σήμερα οι οργανικές θέσεις του ΚΕΦΟΔΕ; Σε περίπτωση που το ποσοστό αυτό αγγίζει τα όρια της πληρότητας και με δεδομένες τις συνεχείς ανακύπτουσες υπηρεσιακές ανάγκες και τις αναγκαστικές αποσπάσεις, υπάρχει πρόβλεψη για αύξηση του αριθμού των οργανικών θέσεων;
  3. Σύμφωνα με το αρ.6 παρ.7 της με αρ. ΔΔΑΔ Β1017632 ΕΞ 2025 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ αναφορικά με το Σύστημα Κινητικότητας των Υπαλλήλων της, ορίζεται ότι προϋπόθεση για να εξεταστεί από το οικείο Συμβούλιο Μεταθέσεων αίτηση μετάθεσης υπαλλήλου αποτελεί η πλήρωση του ορίου στελέχωσης της υπηρεσίας προέλευσης του, ήτοι το 65% των οργανικών της θέσεων. Παρά το γεγονός ότι οι αποσπάσεις έχουν προσωρινό χαρακτήρα, υπήρξε κάποια πρόβλεψη κατ’ αναλογική εφαρμογή του συγκεκριμένου κριτηρίου, προκειμένου να προστατευτούν οι υπηρεσίες που πάσχουν από έλλειψη προσωπικού;
  4. Στις υπηρεσίες που διαπιστώνεται ουσιαστικά αποδυνάμωση προσωπικού λόγω των αναγκαστικών αποσπάσεων και ιδίως σε αυτές της περιφέρειας, υπάρχει πρόβλεψη τροποποίησης της ετήσιας στοχοθεσίας τους;
  5. Δεδομένου ότι η ανάγκη για αποσπάσεις ανέκυψε λόγω του τεράστιου όγκου εκκρεμών υποθέσεων στο ΚΕΦΟΔΕ, πολλές εκ των οποίων είναι απαιτητικές στη διαχείρισή τους, καθώς και λαμβάνοντας υπόψη τη διαδικασία αξιολόγησης που εφαρμόζεται στους υπαλλήλους της ΑΑΔΕ και περιέχει εκτός από ποσοτική επίτευξη στόχων και ποιοτικά χαρακτηριστικά , πιστεύετε ότι οι αποσπασμένοι στο ΚΕΦΟΔΕ υπάλληλοι της επαρχίας, που θα παρέχουν εξ αποστάσεως εργασία, είναι εφικτό, αφενός να αξιολογηθούν χωρίς να αδικηθούν από έναν προϊστάμενο που δε γνωρίζουν δια ζώσης και αφετέρου να φέρουν επαρκώς σε πέρας αιτήματα που κατά περίπτωση δύναται να χρειαστούν επιπλέον πληροφόρηση από το φυσικό αρχείο συσχετιζόμενων τμημάτων φορολογίας; Ποια πρόβλεψη υπάρχει για αποφυγή τέτοιων φαινομένων;
  6. Πως κρίνετε την πορεία και την αποτελεσματικότητα της νεοσυσταθείσας υπηρεσίας ΚΕΦΟΔΕ μέχρι σήμερα;
  7. Πιστεύετε ότι οι δομικές αδυναμίες που φαίνεται να παρουσιάζει μετά από ένα τουλάχιστον χρόνο λειτουργίας, χρήζουν επανεξέτασης και επανασχεδιασμού;