καλάθι του νοικοκυριού

Οι κλάδοι της ενέργειας και των μεταφορών, πρωτίστως, αλλά και των ταχυδρομείων, βρέθηκαν στο επίκεντρο των καταγγελιών και αναφορών των καταναλωτών στον Συνήγορο του Καταναλωτή για το 2022, όπως προκύπτει από την έκθεση πεπραγμένων που έδωσε στη δημοσιότητα η Ανεξάρτητη Αρχή.

Ειδικότερα, το 2022, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε κατά 17,2% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το 2021 (13.374 έναντι 11.407). Η εν λόγω αύξηση αποδίδεται στην εκτόξευση του αριθμού αναφορών σε επιμέρους κλάδους της αγοράς και, ιδίως, στους κλάδους της ενέργειας (αύξηση κατά σχεδόν 150% σε σχέση με το 2021) και των μεταφορών (αύξηση κατά σχεδόν 96% σε σχέση με το 2021).

Αντίστοιχα, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δέχθηκε 515 αναφορές, αριθμός ελαφρά αυξημένος σε σχέση με το 2021. Αθροιστικά, ο αριθμός των αναφορών που δέχθηκε η Αρχή μέσα στο 2022 και αφορούσαν σε αιτήματα φιλικής επίλυσης εγχώριων και διασυνοριακών καταναλωτικών διαφορών (συμπεριλαμβανομένων των αναφορών που υποβλήθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή) διαμορφώθηκε σε 13.889.