Τι θέλουν οι νέοι από την επόμενη δουλειά τους;

Η Gen Z, οι νέοι που γεννήθηκαν από το 1997 και μετά, μπαίνουν δυναμικά στην αγορά εργασίας και φέρνουν μαζί τους μια νέα αντίληψη για τη δουλειά. Αυτή είναι η πρώτη γενιά που μεγάλωσε με το Ίντερνετ και την τεχνολογία να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Μια γενιά που είναι ψηφιακή από τη φύση της και βλέπει τη δουλειά διαφορετικά. Ας δούμε λοιπόν τι θέλουν να βρουν στη δουλειά τους και πώς διαμορφώνουν τις προτεραιότητές τους.

Για τη Gen Z, η τηλεργασία δεν είναι απλά μια λύση ανάγκης – είναι η κανονικότητα. Θέλουν να δουλεύουν από το σπίτι, από το καφέ, από το πάρκο, ή από το αγαπημένο τους coworking space. Αν η δουλειά τους τους “κλείνει” σε ένα γραφείο 9-5, είναι πολύ πιθανό να μην την αντέξουν. Η ευελιξία στο πού και πότε δουλεύουν είναι για αυτούς αδιαπραγμάτευτη.

Θέλουν να κάνουν κάτι με νόημα

Η Gen Z δεν αρκείται απλά σε μια δουλειά που της φέρνει λεφτά. Κάτι που να συνδέεται με τα πιστεύω τους και να κάνει διαφορά στον κόσμο. Αν η δουλειά τους δεν έχει σκοπό ή δεν τους δίνει την αίσθηση ότι συμβάλλουν σε κάτι μεγαλύτερο, δεν θα διστάσουν να τη φήσουν πίσω και να αναζητήσουν κάτι που να έχει περισσότερο νόημα για αυτούς.

Αυτή η γενιά δεν είναι διατεθειμένη να μείνει στάσιμη. Θέλουν να αναγνωρίζονται για τις προσπάθειές τους και να βλέπουν ότι η δουλειά τους έχει αντίκρισμα. Δεν αρκούνται μόνο σε μισθό ή σε σταθερότητα. Θέλουν να μαθαίνουν συνεχώς και να αναπτύσσονται σε όλα τα επίπεδα, τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά. Θέλουν να αισθάνονται ότι έχουν τη δυνατότητα να ξεπερνούν τα όριά τους και να γίνονται καλύτεροι κάθε μέρα.

Η Gen Z δεν μπορεί να δουλέψει χωρίς την τεχνολογία

Η χρήση ψηφιακών εργαλείων για συνεργασία, επικοινωνία και παραγωγικότητα είναι για αυτήν δεδομένη. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι το παιχνίδι τους, και θέλουν να δουλεύουν σε περιβάλλοντα που χρησιμοποιούν τα πιο καινοτόμα εργαλεία για να διευκολύνουν την καθημερινότητά τους και να ενισχύουν την αποδοτικότητα.

Δεν θέλουν να θυσιάζουν την προσωπική τους ζωή για τη δουλειά

Η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι το κλειδί για τη Gen Z. Θέλουν να έχουν χρόνο για να ξεκουράζονται, να είναι με τους φίλους και την οικογένεια, και να κάνουν πράγματα που τους ενθουσιάζουν. Θέλουν ευχάριστο περιβάλλον δουλειάς, που δεν τους πιέζει αλλά τους εκπληρώνει.

Αυτή η γενιά είναι πολύ ευαισθητοποιημένη με την κοινωνική ευθύνη. Δεν αρκούνται μόνο στο να δουλεύουν σε μια εταιρεία που πληρώνει καλά. Θέλουν να ξέρουν ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται σέβεται τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές αξίες. Αν η εταιρεία τους προάγει τη βιωσιμότητα, την ισότητα και την ηθική συμπεριφορά, είναι πολύ πιθανό να παραμείνουν. Αλλά αν βλέπουν ότι όλα γίνονται για το κέρδος, θα ψάξουν κάτι άλλο.