Συνεχίζεται η καθοδική πορεία των πωλήσεων της Tesla στις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης, παρά τη διάθεση της ανανεωμένης έκδοσης του δημοφιλούς SUV Model Y. Τα στοιχεία για τον Απρίλιο δείχνουν σημαντικές απώλειες σε ολόκληρη την ήπειρο, ακόμα και σε χώρες-προπύργια για την εταιρεία.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, καταγράφηκαν μόλις 512 νέες ταξινομήσεις Tesla, μειωμένες κατά 62% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων. Η εικόνα ήταν ακόμη χειρότερη σε Δανία, Ολλανδία και Σουηδία, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά τουλάχιστον δύο τρίτα.
Η Tesla είδε πτώση πωλήσεων σε οκτώ από τις δέκα μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών της Ευρώπης, παρά το λανσάρισμα του ανανεωμένου Model Y. Οι διακοπές στην παραγωγή, εξαιτίας της αναβάθμισης γραμμών συναρμολόγησης σε εργοστάσια ανά τον κόσμο, περιλαμβανομένου και εκείνου στη Γερμανία, συνέβαλαν στην αποδυνάμωση των επιδόσεων. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ήταν το χειρότερο από το 2022 για την Tesla.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η συνεχιζόμενη πτώση δημιουργεί ερωτήματα για τον ρόλο της δημόσιας εικόνας του Έλον Μασκ, ο οποίος έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην Ευρώπη με τη στήριξή του στον Ντόναλντ Τραμπ και τις συμβουλευτικές του σχέσεις με μια διοίκηση που επιδιώκει εμπορικές συγκρούσεις και αναθεώρηση διεθνών συμμαχιών, όπως το NATO.
Η μετοχή της Tesla υποχώρησε έως και 2% πριν το άνοιγμα των αγορών, με τη συνολική πτώση από το ιστορικό υψηλό του Δεκεμβρίου να φτάνει πλέον το 42%.
Παρά το γεγονός ότι η Βρετανία ήταν από τις λίγες αγορές όπου η Tesla σημείωσε άνοδο το πρώτο τρίμηνο (+6%), η επίδοση αυτή υπολείπεται κατά πολύ της συνολικής αύξησης 43% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά EV στην ΕΕ, η Tesla είδε πτώση 46%, την ώρα που η υπόλοιπη αγορά κατέγραψε άνοδο 53% μόνο τον Απρίλιο.
Ακόμη και στη Νορβηγία, όπου το Model Y βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων για τον μήνα, η ομοσπονδία οδικής κυκλοφορίας προειδοποίησε ότι οι συνολικές πωλήσεις της Tesla βρίσκονται «πολύ κάτω από τα συνηθισμένα επίπεδα».
«Πολλοί καταναλωτές θεωρούν πλέον ότι άλλες μάρκες προσφέρουν εξίσου ενδιαφέροντα μοντέλα, στην ίδια περίπου τιμή», δήλωσε ο διευθυντής της νορβηγικής οδικής ομοσπονδίας, Øyvind Solberg Thorsen.