τοπική αγορά στο κέντρο του Ηρακλείου

Νέα ήθη και νέες συνήθειες φαίνεται πως έχουν διδάξει στους καταναλωτές τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας, καθώς πλέον οι επιλογές και οι στρατηγικές τους έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά.

Σε αυτό το γεγονός αποδίδεται εν πολλοίς και η περιορισμένη σχετικά κίνηση των τελευταίων ημερών στα εμπορικά καταστήματα.

Παρά το γεγονός πως τις τελευταίες ημέρες, λόγω και των πολύ καλών καιρικών συνθηκών παρατηρήθηκε μια αρκετά μεγάλη αύξηση κίνησης στο κέντρο της πόλης, το οποίο αποτελεί κι ένα από τα πιο στολισμένα σημεία, δεν παρατηρήθηκε μια αντίστοιχη κατανάλωση που να ευνοεί κάπως έστω την τοπική αγορά.

Οι περισσότερε αγορές καταγράφηκαν σε μεγάλα καταστήματα και πολυεθνικές εταιρείες, όπου κατά κύριο λόγο πηγαίνουν άτομα νεαρής ηλικίας, χρησιμοποιώντας περισσότερο μέρος από το «χαρτζιλίκι» τους για περιορισμένες αγορές και λιγότερο για να καλύψουν πραγματικές ανάγκες.

Την ίδια ώρα ωστόσο καταγράφηκε μια αξιοσημείωτη άνοδος στην κίνηση των περιφερειακών καταστημάτων, τα οποία πλέον αρχίζουν και κερδίζουν ολοένα και περισσότερους φανατικούς καταναλωτές, που συνειδητά επιλέγουν τα προϊόντα και την άνεση της γειτονιάς τους από τα προβλήματα και την ταλαιπωρία του κέντρου.

Αυτό συμβαίνει διότι  πλέον το κέντρο θεωρείται από το μέσο καταναλωτή ως μία «δύσκολη επιλογή» αφού αφενός δεν έχει διαθέσιμους ελεύθερους χώρους στάθμευσης ενώ αφετέρου συνεπάγεται πολύ μεγάλη ταλαιπωρία μέσα σε αρκετό κόσμο.

Έτσι παρατηρείται μια έντονη στροφή προς τα φυσικά μαγαζιά εκτός των τειχών, τα οποία έχουν μεγάλη ποικιλία κατά κανόνα, ανταγωνιστικές τιμές και πολύ καλές ποιότητες, οπότε δεν στερούνται πια πλεονεκτημάτων που θεωρούνταν προνόμιο των καταστημάτων του κέντρου.

Εκτός αυτού, οι περισσότεροι νονοί και γονείς δεν μπαίνουν καν στη διαδικασία επίσκεψης με τα παιδιά τους σε ένα κατάστημα παιχνιδιών, που περιλαμβάνει παραδοσιακά μεγάλη ταλαιπωρία, άγχος και συνήθως … γκρίνια λόγω απαιτήσεων σε δώρα της τελευταίας στιγμής.

Νονοί και γονείς καταφεύγουν πλέον κατά κύριο λόγο σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες αγορών, είτε για παιχνίδια είτε για ρούχα και παπούτσια προς τα βαπτιστήρια, τα παιδιά και τα συγγενικά πρόσωπα.

Όπως τονίζεται άλλωστε, οι τιμές στα επώνυμα είδη είναι παντού ίδιες, όμως μέσα από μια ηλεκτρονική αγορά κερδίζεις επιπλέον την παράδοση στο σπίτι σε συσκευασία δώρου μάλιστα, χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση.

Υπ’ αυτή την έννοια οι καταναλωτές θεωρούν ότι κερδίζουν πολύτιμο χρόνο, χρήμα και είναι σίγουροι πως όταν θα επιλέξουν την ηλεκτρονική αγορά δεν θα βρεθούν προ… εκπλήξεων και πιθανών ελλείψεων.

Παρ’ όλα αυτά βέβαια, τα φυσικά καταστήματα δεν έχουν χάσει ακόμα την αίγλη τους και παραμένουν επιλογή για αρκετούς, που επιθυμούν την παραδοσιακή μέθοδο και την επαφή με το προϊόν πριν από την αγορά του.

Αυτή η εβδομάδα ασφαλώς θεωρείται καθοριστική για την κατανάλωση και τις αγορές, αφού αυτή την εβδομάδα θα αγοραστούν παραδοσιακά τα περισσότερα δώρα ή βασικά είδη.