Στις τιμές προ κοροναϊού έχει επιστρέψει η αγορά υγρών καυσίμων, μετά από ένα «τρελό» ράλυ ανόδου των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου.
Ήδη το βαρέλι του πετρελαίου brent βρίσκεται στα 66 – 67 δολάρια, έχοντας φθάσει ιστορικά υψηλά επίπεδα από την περίοδο του κοροναϊού κι έπειτα. Παρά το γεγονός πως υπάρχουν φήμες για «διορθώσεις» στις Ασιατικές αγορές, αυτές θα αργήσουν να φανούν πάρα πολύ στην τοπική αγορά, αφού ήδη οι τιμές που πωλούνται τα καύσιμα είναι αρκετά «συμπιεσμένες».
Είναι χαρακτηριστικό πως η μέση τιμή πώλησης της απλής αμόλυβδης βενζίνης στα πρατήρια βρίσκεται στο 1,58 – 1,59 ανά λίτρο, ωστόσο η αντίστοιχη τιμή προ κοροναϊού με την τιμή του brent στα 66 δολάρια ξεπερνούσε το 1,63 – 1,64.
Αντίστοιχα, η μέση τιμή για το απλό πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται στο 1,31 αν κι όταν η τιμή του brent προ κοροναϊού βρισκόταν σε αντίστοιχα επίπεδα με τα σημερινά, το πετρέλαιο κίνησης έφθανε το 1,36.
Και το πετρέλαιο θέρμανσης όμως σημειώνει μεγάλη άνοδο αφού η τιμή του πλέον βρίσκεται στα 0,94 λεπτά ανά λίτρο και θεωρείται μάλιστα «χαμηλή» για τα σημερινά δεδομένα.
Ακόμα όμως και με αυτές τις τιμές, αλλά και αυτές τις συνθήκες, οι ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων δεν κατορθώνουν στην συντριπτική πλειοψηφία τους να επιβιώσουν, αφού τους τελευταίους τέσσερις μήνες τουλάχιστον δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμα και τα πάγια έξοδα τους. Οι αλλαγές που έχουν έρθει στο Ηράκλειο μάλιστα με κλειστές όλες τις επιχειρήσεις από τις 6.00 το απόγευμα και μετά έχουν επιδράσει καταλυτικά στη όλη κίνηση των πρατηρίων, αφού οι τζίροι έχουν συμπιεστεί δραματικά.
«Η αγορά των υγρών καυσίμων και η αγορά γενικότερα βρίσκεται στη χειρότερη περίοδο που θα μπορούσε να βρεθεί και κανείς δεν πίστευε ότι θα φθάναμε σε τέτοια επίπεδα ακόμα και στα πιο απαισιόδοξα σενάρια» αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης για να προσθέσει:
«Δεν χρειάζονται πολλές επεξηγήσεις. Τα περισσότερα μεγάλα πρατήρια παλαιότερα λειτουργούσαν έως τις 10.00 ή 11.00 το βράδυ τον χειμώνα. Τώρα 6.00 το απόγευμα κλείνουν, όπως και όλες οι επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει πολύ λιγότερες μετακινήσεις. Πολύ λιγότερη ζήτηση στα καύσιμα. Πολύ μικρότερες ανάγκες. Αυτά τα νέα δεδομένα μας επηρεάζουν όλους κι ελπίζουμε να τελειώσει σύντομο όλο αυτό που ζούμε διότι διαφορετικά τα προβλήματα που θα δούμε μπροστά μας την επόμενη ημέρα δεν ξέρουμε καν πώς και αν μπορούν να αντιμετωπιστούν».
Στο μεταξύ, μέσα στα όλα θέματα που υπάρχουν, οι πρατηριούχοι επιχειρούν να προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, διότι στις δεδομένες συνθήκες ένας πελάτης, ο οποίος χάνεται δεν αντικαθίσταται. Οπότε όλοι συμπιέζουν τιμές προς τα κάτω, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν στις δύσκολες συνθήκες. Όμως ακόμα κι αυτές οι συμπιεσμένες τιμές, παραμένουν πολύ ακριβές για τους μέσους καταναλωτές κι εκείνους που προσπαθούν να επιβιώσουν με 534 ευρώ το μήνα.