Το πελατοκεντρικό στίγμα του στρατηγικού σχεδιασμού της ΔΕΗ έδωσαν με τοποθετήσεις τους ανώτερα στελέχη της διοίκησης της ΔΕΗ στο πλαίσιο του δεύτερου Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου που διοργανώθηκε το διήμερο 28-29 Ιουνίου. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η είσοδος της εταιρείας στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, οι πρωτοβουλίες για την ταχύτερη εξυπηρέτηση και αποτελεσματικότερη ενημέρωση των καταναλωτών, τη διαχείριση και εξοικονόμηση ενέργειας και τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης στο πλαίσιο του ΟΤ Forum 2 – Meta Living.
Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη δυναμική είσοδο της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, μίλησε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Αλέξανδρος Πατεράκης, στο δεύτερο Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου.
Όπως σημείωσε ο κ. Πατεράκης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού σχεδιασμού της ΔΕΗ και εκτείνεται τόσο στην εσωτερική οργάνωση της εταιρείας, όσο και στην επικοινωνία και την εξυπηρέτηση των πελατών της. «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στηρίζεται σε τρεις άξονες: στην τεχνολογία, δηλαδή στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού και τέλος στις διαδικασίες, δηλαδή το μοντέλο λειτουργίας ενός οργανισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά.
- Ψηφιακές εφαρμογές για τους πελάτες
Στο επίκεντρο, ωστόσο, των ψηφιακών πρωτοβουλιών της εταιρείας, τόνισε ο κ. Πατεράκης, ήταν η ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών της. Η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο ψηφιακό της προϊόν, «ΔΕΗ – My Home Online» και προσέφερε τη δυνατότητα στους πελάτες της να κλείνουν ηλεκτρονικά τα ραντεβού τους. Παράλληλα, επανασχεδίασε την ιστοσελίδα της σε πιο user friendly μορφή και ανέπτυξε νέες εφαρμογές (e-contact) για να μπορούν οι χρήστες να υποβάλλουν τα αιτήματά τους χωρίς να μεταβούν σε κάποιο υποκατάστημα, καθώς και μια νέα «Αυτόματη Ψηφιακή Βοηθό της ΔΕΗ», η οποία επιτρέπει συνεχή αμφίδρομη διάδραση, ενημέρωση για προϊόντα και υπηρεσίες της εταιρείας.
- Φθηνό και γρήγορο ίντερνετ
Στη συνέχεια, ο κ. Πατεράκης αναφέρθηκε στις έξυπνες πόλεις και την είσοδο της ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες, και συγκεκριμένα στο νέο μεγάλο έργο οπτικών ινών τελευταίας γενιάς που αναπτύσσει η εταιρεία σε όλη τη χώρα.
«Η ψηφιακή πόλη χρειάζεται και ψηφιακές τηλεπικοινωνιακές υποδομές οι οποίες θα προσφέρουν γρήγορο ίντερνετ, φθηνό και προσβάσιμο σε όλα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της χώρας», σημείωσε. Το στέλεχος της ΔΕΗ σημείωσε ότι με την αξιοποίηση του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ η εταιρεία μπαίνει στην αγορά των τηλεπικοινωνιών σαν πάροχος χονδρικής προς άλλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.
- Τα οφέλη των «έξυπνων» μετρητών
Σε ό,τι αφορά τη μετάβαση στους νέους ψηφιακούς μετρητές ηλεκτρικού ρεύματος, ο κ. Πατεράκης είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο των μελετών με την αντικατάσταση των παλαιών μετρητών να ξεκινάει από το τέλος του χρόνου και να ολοκληρώνεται εντός πενταετίας.
Στα οφέλη τους, σημείωσε ο κ. Πατεράκης, «πέρα από το αυτονόητο ότι πλέον δεν θα χρειάζεται να περνάει από την οικία ελεγκτής για να πραγματοποιεί μέτρηση, οι μετρήσεις θα είναι άμεσα διαθέσιμες στον καταναλωτή, άρα θα υπάρχει καλύτερη διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας, ενώ σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ο ψηφιακός μετρητής θα ενημερώνει τον πελάτη που εντοπίζεται η βλάβη, δηλαδή στο δίκτυο ή στην οικία. Τέλος, ο ψηφιακός μετρητής θα ενημερώνει και για την κατανάλωση που αφορά τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, διευκολύνοντας και εδώ την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας».
- Πώς οι εταιρείες θα καλύψουν το ψηφιακό χάσμα
Για το πώς οι ελληνικές εταιρείες θα καλύψουν το ψηφιακό χάσμα με τις ανταγωνίστριές τους στην Ευρώπη, ο κ. Πατεράκης υπογράμμισε ότι: «η συνταγή είναι απλή, αλλά η εκτέλεση δύσκολη. Καταρχάς θα πρέπει να υπάρχει όραμα, να ξέρουμε δηλαδή που πηγαίνουμε και να φτιάξουμε τη διαδρομή. Στη συνέχεια πρέπει να υπάρχει θάρρος, καθώς ο μετασχηματισμός δεν είναι ευθεία γραμμή, χρειάζονται δύσκολες αποφάσεις. Τέλος, χρειάζονται μεγάλες δόσεις τεχνολογίας».
Το ενδιαφέρον για τις αντλίες θερμότητας είναι εντυπωσιακό
Αναφερόμενος στις αντλίες θερμότητας ο κ. Καρακούσης υποστήριξε ότι είναι πολύ συμφέρουσες, με την εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων να φτάνει – σύμφωνα με μετρήσεις – στο 65%-80%: «Όταν μπαίνουμε σε μια διαδικασία συντήρησης ή όταν έχουμε ένα νεόδμητο σπίτι είναι πολύ σημαντικό, – δεδομένων και των συνθηκών, – να προσέξουμε το ζήτημα της αποδοτικότητας. Η απόδοση των αντλιών θερμότητας είναι πολύ μεγάλη και η εξοικονόμηση τεράστια. Παράλληλα, οι αντλίες θερμότητας είναι πιο αποδοτικές, πιο πράσινες και πιο ασφαλείς».
Τόνισε επίσης, ότι η ΔΕΗ έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα στην ενημέρωση των καταναλωτών αναφορικά με τις αντλίες θερμότητας, υπογραμμίζοντας ότι μπορεί με βάση τα χαρακτηριστικά του σπιτιού να προτείνει ποια αντλία θερμότητας είναι η κατάλληλη και πόσο διάστημα θα χρειαστεί για να γίνει η απόσβεση της επένδυσης.
Ερωτηθείς αν η ΔΕΗ μελετά το ενδεχόμενο ενός χρηματοδοτικού εργαλείου, ανέφερε ότι ήδη υπάρχει μια προσφορά 500 ευρώ στον πελάτη: «αναμένουμε να δούμε τα νέα πακέτα κρατικών επιδοτήσεων που θα ανακοινωθούν και θα εξετάσουμε σταδιακά πώς θα το ενισχύσουμε και θα το κάνουμε πιο συστηματικό».
Μέσα στο 2022 τα πρώτα βήματα για τα φωτοβολταϊκά στη στέγη
Σε ερώτηση για το πόσο έτοιμη είναι η ΔΕΗ για το σχέδιο «REPowerEU» που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο κ. Καρακούσης απάντησε: «Η ΔΕΗ τα 2,5 τελευταία χρόνια προσπαθεί και είναι έτοιμη να είναι ανταγωνιστική σε όλους τους τομείς. Τα αποτελέσματά μας το αποδεικνύουν». Και επεσήμανε: «αν δει κανείς τη διείσδυση που έχουν οι ηλιακοί θερμοσίφωνες στην Ελλάδα θα καταλάβει πόσο σημαντικό είναι. Τα φωτοβολταϊκά στη στέγη είναι για εμάς πάρα πολύ ψηλά στην ατζέντα. Είναι ένα θέμα που μελετάμε πολύ καιρό. Μέσα στο 2022 θα γίνουν τα πρώτα βήματα, τα πρώτα σταθερά βήματα ώστε να χτίσουμε εμπειρία εσωτερικά, να φτιάξουμε μια νέα υπηρεσία που θα έχει διαστασιολογηθεί σωστά. Και κυρίως, θέλουμε να είναι απλό».