«Φρενίτιδα» από τη Δευτέρα επικρατεί στην αγορά του Ηρακλείου με αφορμή την Black Friday που τελικά έγινε Black Week.
Το φαινόμενο της “Μαύρης Παρασκευής” κατά το οποίο πραγματοποιούνται προσφορές την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου έχει μετατραπεί στην Ελλάδα σε “Μαύρη Εβδομάδα” και ουσιαστικά αποτελεί μια διεύρυνση της περιόδου ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου.
Ήδη από τη Δευτέρα οι καταναλωτές στο Ηράκλειο τρέχουν για να προλάβουν τις μεγάλες προσφορές που πραγματοποιούνται σε διάφορα είναι τεχνολογίας, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως συγκεκριμένα μοντέλα κινητών τηλεφώνων εξαντλήθηκαν σε μερικές μόνο ώρες.
Αναφορικά με το φαινόμενο, η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου επισημαίνει ότι η «Μαύρη Παρασκευή» σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου και δεν αποτελεί περίοδο τακτικών εκπτώσεων αλλά προωθητική ενέργεια που αφορά όλη την αγορά και όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας.
Πέραν αυτού, η ΕΣΕΕ θεωρεί ότι δεν «πρέπει να αφήσουμε την ημέρα αυτή ανεκμετάλλευτη, αλλά να τη κάνουμε γνωστή και στους μικρούς και μεσαίους εμπόρους της ελληνικής αγοράς, ώστε να αξιοποιήσουν ανάλογα».
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ επιδιώκει τη συμμετοχή στην «Black Friday» όσων βεβαίως το επιθυμούν και εναπόκειται στους εμπορικούς συλλόγους να κρίνουν και να εκτιμήσουν τις συνθήκες της περιοχής τους, λαμβάνοντας υπόψη τις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών, όσο και την τοπική αποτύπωση της ειδικής έρευνας που πραγματοποίησε πέρυσι για πρώτη φορά η ΕΣΕΕ.
Επισημαίνεται ότι πέρσι το 19% ήταν αποφασισμένο να συμμετέχει ενώ το 20% αποφάσισε να συμμετέχει τις τελευταίες ημέρες. Βάσει της κλαδικής ανάλυσης, οι επιχειρήσεις ένδυσης – υπόδησης εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής τα τελευταία δύο έτη. Ακολουθούν οι επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού, ενώ ακολουθεί ο κλάδος των επιμορφωτικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας.
Όπως σημειώνεται, για όσους από τους εμπόρους τελικώς συμμετάσχουν στην προωθητική ενέργεια, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς εφαρμόζονται οι όροι και κανόνες της Υπουργικής Απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες.
Συγκεκριμένα, χρειάζεται οπωσδήποτε να αποτυπώνονται η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και εφόσον χρησιμοποιείται ποσοστό μείωσης, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται ρητά σε εμφανή σημεία του καταστήματος και ειδικά στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των προϊόντων που διαθέτει το κατάστημα και αυτό ισχύει και για την «Black Friday».