Για τις έξυπνες μεταφορές, τις αναγκαίες παρεμβάσεις για τα δομικά προβλήματα των αερομεταφορών και τις επενδύσεις της AEGEAN στη Θεσσαλονίκη μίλησε ο CEO της AEGEAN κ. Δημήτρης Γερογιάννης στο πάνελ για τις «Μεταφορές και την Έξυπνη Κινητικότητα» που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του 3ου Thessaloniki HELEXPO FORUM.
«Σε ότι αφορά στην επένδυση στο δίκτυό μας και φέτος αυξήσαμε τα δρομολόγια μας και τους προορισμούς, με τη συντριπτική πλειοψηφία των οποίων να συνεχίζουν να εκτελούνται και το χειμώνα.
Αντίστοιχα αυξήσαμε τις διαθέσιμες θέσεις, κυρίως του εξωτερικού και φροντίσαμε για μεγαλύτερη και καλύτερη διασυνδεσιμότητα εκεί όπου δεν μπορούμε να έχουμε απευθείας πτήσεις.
Αυτήν τη στιγμή το χειμερινό πρόγραμμα που έχουμε δημοσιεύσει περιλαμβάνει 22 συνολικά προορισμούς, 12 εξωτερικού (Βρυξέλες, Μιλάνο, Ρώμη, Ζυρίχη, Μόναχο, Φρανκφούρτη, Ντίσελντορφ, Στουτγάρδη, Βερολίνο, Αμβούργο, Λάρνακα, Τελ Αβίβ) σε 6 χώρες (Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο, Ελβετία, Κύπρο, Ισραήλ) και 10 εσωτερικού (Αθήνα, Ηράκλειο, Ρόδος, Μυτιλήνη, Χίος, Καλαμάτα, Κως, Λήμνος, Σάμος, Ικαρία), ενώ πάντα την περίοδο των εορτών προσθέτουμε και πτήσεις charter.
Μάλιστα είναι αυξημένο συνολικά κατά 14% σε σχέση με πέρυσι και υπολείπεται ελάχιστα σε σχέση με το αυξημένο πρόγραμμα του 2019.
Φυσικά δε θέλω να ξεχάσω να αναφερθώ στο νέο μας Lounge στη Θεσσαλονίκη, που λειτουργεί σχεδόν ένα χρόνο τώρα, και ήταν το πρώτο που ξεκίνησε με την αναβαθμισμένη αισθητική της νέας εταιρικής εικόνας μας.
Αλλά και στο πρώτο και μοναδικό πρόγραμμα στην Ελλάδα συστηματικής χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) αυτήν τη στιγμή και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη, το οποίο ξεκίνησε και στην πράξη υλοποιείται αποκλειστικά από τη βάση της Θεσσαλονίκης.
Πράγματι είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το πρώτο και μοναδικό πρόγραμμα στην Ελλάδα συστηματικής χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) αυτήν τη στιγμή και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη, το οποίο ξεκίνησε και στην πράξη υλοποιείται αποκλειστικά από τη βάση της Θεσσαλονίκης.
Σήμερα όλες οι πτήσεις που αναχωρούν από τη Θεσσαλονίκη έχουν SAF.
Παρόλο που η χρονική στιγμή που ξεκίνησε αυτή η ενέργεια δεν ήταν η πλέον κατάλληλη – λόγω της ενεργειακής κρίσης και της δυσθεώρητης αύξησης του κόστους των καυσίμων – εντούτοις η δέσμευση της AEGEAN για περισσότερο βιώσιμες πτήσεις είναι δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη για αυτό και το project αυτό δε σταμάτησε να προετοιμάζεται μέσα στην κρίση.
Όπως αδιαπραγμάτευτη ήταν και η προσήλωσή μας στο επενδυτικό μας πρόγραμμα για την ανανέωση του στόλου μας με τα 46 νέα αεροσκάφη μας, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική δράση της εταιρείας μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη δραστηριότητά της.
Τα νέα αεροσκάφη μας εξασφαλίζουν 19-23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus και έως 50% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999
Παράλληλα φυσικά υλοποιούμε τα τελευταία χρόνια ένα φιλόδοξο πρόγραμμα βιωσιμότητας που εκκινεί από δράσεις ανακύκλωσης, αντικατάστασης των προϊόντων και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται κατά την πτήση ή στα lounges και στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, καλύτερης αξιοποίησης των αεροσκαφών, ελαχιστοποίησης κατανάλωσης νερού και ενέργειας, μείωσης θορύβου κ.λπ. και κορυφώνεται φυσικά με την αντικατάσταση του στόλου μας από τα νέα υπερσύγχρονα αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, που μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Βέβαια πρέπει να τονίσουμε, και παρά τα όσα ίσως κάποιοι επικοινωνούν, ότι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αερομεταφορών ευθύνεται μόλις για το 1/10 της συνεισφοράς συνολικά του κλάδου των μεταφορών και ήδη για περισσότερα από τα 10 τελευταία χρόνια έχει καταφέρει να μειώσει τις εκπομπές αερίων ενώσω παράλληλα αναπτύσσεται.
Ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη πρόοδο που πέτυχε ο κλάδος σε μακροσκοπικό επίπεδο καθώς τα σημερινά αεροσκάφη καταναλώνουν περίπου 80% λιγότερο καύσιμο ανά χιλιομετρική θέση από ότι τα πρώτα εμπορικά jets το 1960.» ανέφερε.
