Πολλοί καταναλωτές ενδεχομένως να έχουν δει στα μηνύματα του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου ή σε διαφημιστικά φυλλάδια πως αυτή η περίοδος είναι η περίοδος των προσφορών και εκπτώσεων μετά το Πάσχα.
Ασφαλώς και όποιες εταιρείες επιθυμούν να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών μπορούν να το πράξουν, ωστόσο αυτές οι μειώσεις δεν μπορούν να ενταχθούν στο πλαίσιο των επίσημων προσφορών ή εκπτώσεων που ισχύουν για την Κρήτη.
Κι αυτό γιατί, με βάση το νόμο 4446 / 2016 που σχετίζεται με το άνοιγμα των καταστημάτων Κυριακές, αλλά και με τις εκπτωτικές περιόδους, η κάθε περιφέρεια έχει το δικαίωμα να αναπροσαρμόσει τις περιόδους των εκπτώσεων ανάλογα με τις ανάγκες της.
Η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης λοιπόν, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που της δίνει ο νόμος έκρινε πως είναι φρόνιμο να έχει δύο μεγάλες εκπτωτικές περιόδους το καλοκαίρι και το χειμώνα, αντί για δύο μικρές περιόδους και δύο ακόμα μικρότερες.
Έτσι για τα μέλη της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, αυτό που ισχύει είναι ότι, μετά από τις αποφάσεις των κατά τόπου αντιπεριφερειαρχών των Περιφερειακών Ενοτήτων όλης της Κρήτης, οι οποίες εκδόθηκαν έπειτα από τη σύμφωνη γνώμη των παραγωγικών φορέων, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις σε όλη την Κρήτη έχουν ορισθεί από 1-15 Μαρτίου και από 1-15 Σεπτεμβρίου. «Ως εκ τούτου οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του πρώτου δεκαπενθήμερου του Μαΐου δεν ισχύουν για την Κρήτη» διευκρινίζεται σε σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Πέρα από το θέμα των εκπτώσεων βέβαια, τίθεται κι ένα ακόμα ζήτημα το οποίο και σχετίζεται με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Με δεδομένο ωστόσο το γεγονός πως στην Κρήτη δεν υπάρχουν ενδιάμεσες εκπτώσεις για τα μέλη των εμπορικών συλλόγων μέσα στον Μάιο, κατά συνέπεια τα καταστήματα δεν ανοίγουν ούτε αύριο Κυριακή, 9 Μαΐου που θα παραμείνουν κλειστά.
Όλα αυτά τα δεδομένα ασφαλώς δεν είναι άγνωστα, ούτε και οι πολίτες ενημερώνονται για πρώτη φορά αναφορικά με αυτά. Στο πλαίσιο ωστόσο της ελεύθερης λειτουργίας της αγοράς τα μεγάλα πολυκαταστήματα και οι εταιρείες που δεν υπάγονται στον εμπορικό σύλλογο Ηρακλείου, ούτε και στην Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, ακολουθούν τις δικές τους πρακτικές και διαφημίζουν μειώσεις τιμών. Την ίδια στιγμή, το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ έχει κατακλύσει την αγορά, οπότε αρκετοί καταναλωτές λαμβάνουν ειδοποιήσεις για εκπτώσεις που αφορούν όμως συγκεκριμένα καταστήματα και όχι τοπικές επιχειρήσεις – μέλη της Ομοσπονδίας.
Το περίεργο πάντως είναι, ότι ενώ αυτές οι αλλαγές ισχύουν εδώ και χρόνια, οι καταναλωτές ακόμα δεν έχουν καταφέρει να συνειδητοποιήσουν το τι τελικά ισχύει στην αγορά, ενώ και οι Εμπορικοί Σύλλογοι αναγκάζονται κάθε χρόνο να επαναλαμβάνουν και να υπενθυμίζουν τις εκπτωτικές περιόδους.