Ανοδικά κινήθηκε ο κύκλος εργασιών της ANEK Lines για το σύνολο του 2021, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία.
Το 2021 η σταδιακή αποκατάσταση της οικονομικής δραστηριότητας οδήγησε σε βελτίωση του οικονομικού κλίματος και στην ανάκαμψη της οικονομίας σε διεθνές επίπεδο. Στην ελληνική οικονομία, η καλύτερη του αναμενόμενου πορεία του τουρισμού και η κατακόρυφη αύξηση των εξαγωγών συνέβαλαν σημαντικά στην άνοδο του ΑΕΠ.
Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στις μετακινήσεις των επιβατών, λόγω της εφαρμογής έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης της πανδημίας, συνεχίστηκαν κατά τους πρώτους μήνες του 2021 και καταργήθηκαν σταδιακά μέχρι τα μέσα Μαΐου, ενώ εξακολούθησαν να ισχύουν τα μειωμένα πρωτόκολλα πληρότητας επιβατών των πλοίων.
Το 2021 επιτεύχθηκε μερική ανάκτηση του μεταφορικού έργου και των εσόδων σε σχέση με το 2020 όπου οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας ήταν ιδιαίτερα έντονες έχοντας επιφέρει πρωτοφανείς απώλειες στα εν λόγω μεγέθη.
Ωστόσο, η αλματώδης άνοδος των διεθνών τιμών πετρελαίου απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της ωφέλειας από την αύξηση της κίνησης και των εσόδων. Οι τιμές αγοράς καυσίμων του Ομίλου μεσοσταθμικά το 2021 σημείωσαν αύξηση κατά 45% περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ σε λειτουργικό επίπεδο, δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό.
Εκτελώντας τον ίδιο αριθμό δρομολογίων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2021 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 652 χιλιάδες επιβάτες έναντι 497 χιλ. το 2020 (αύξηση κατά 31%), 183 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 115 χιλ. (αύξηση κατά 60%) και 133 χιλ. φορτηγά έναντι 121 χιλ. (αύξηση κατά 10%).
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ αύξησε σημαντικά τον κύκλο εργασιών κατά 21%, βελτίωσε οριακά τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), ενώ αντίστοιχα βελτίωσε και τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT).
Ωστόσο, εμφάνισε υψηλές ζημιές μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας στις οποίες περιλαμβάνονται απομειώσεις της αξίας των πλοίων, έκτακτες προβλέψεις και λοιπές μη επαναλαμβανόμενες ζημιές.