Από αύριο ξανά τα έργα επί του Βόρειου Οδικού Άξονα
Από αύριο ξανά τα έργα επί του Βόρειου Οδικού Άξονα

Μετά από μια μακρά σχετικά περίοδο… παύσης, επανέρχονται από αύριο τα έργα επί του Βόρειου Οδικού Άξονα και μάλιστα σε ένα από τα πιο δύσκολα σημεία του.

Η Περιφέρεια Κρήτης είχε από την αρχή ανακοινώσει ότι τα έργα θα σταματήσουν κάποια στιγμή για να εκκινήσουν ξανά λίγο μετά τις γιορτές και να ολοκληρωθούν λίγο πριν το Πάσχα και μόλις την προηγούμενη Παρασκευή ανακοίνωσε τον νέο κύκλο εργασιών.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας Κρήτης, οι παρεμβάσεις αρχίζουν σε αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ αναμένεται να υπάρξει και συνέχεια.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο εκτέλεσης του έργου «Βελτιώσεις- Συντηρήσεις νέας και παλαιάς Εθνικής Οδού Περιφέρειας Κρήτης» πρόκειται να αποκλειστεί η αριστερή λωρίδα του ρεύματος κυκλοφορίας από Ρέθυμνο προς Άγιο Νικόλαο στο τμήμα με αρχή τον κόμβο Γιόφυρου και για 1.500 μέτρα προς τον Άγιο Νικόλαο.

Η ανακοίνωση της Περιφέρειας αναφέρει πως τα έργα θα σταματούν 700 μέτρα πριν την άνω διάβαση προς οδό Ούλαφ Πάλμε, κοινώς 700 μέτρα πριν από τον κόμβο Παπαναστασίου. Η κυκλοφορία προς Άγιο Νικόλαο θα διεξάγεται από τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και όλοι οι κόμβοι θα παραμείνουν ανοικτοί.

Ο προβληματισμός των οδηγών είναι ήδη έντονος, διότι χωρίς την υλοποίηση έργων τόσο ο κόμβος της Φοινικιάς όσο και ο κόμβος της Παπαναστασίου, ειδικότερα τις μεσημβρινές ώρες, μποτιλιάρουν σε απίστευτο βαθμό και δημιουργούνται ουρές ακόμα και χιλιομέτρων επί του Βόρειου Οδικού Άξονα. Με δεδομένο το γεγονός μάλιστα πως τα έργα εκκινούν σε μια περίοδο που λόγω καιρικών συνθηκών η χρήση αυτοκινήτων είναι γενικευμένη, γεννιούνται τα ερωτηματικά πώς και εάν θα μπορέσει να υπάρξει αποσυμφόρηση της τόσο μεγάλης κίνησης.

Την ίδια ώρα, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος εισόδου προς τα νότια προάστια της πόλης, εκτός από τους δύο κόμβους, εκφράζονται σοβαρότατοι φόβοι για ένα εκτεταμένο πρόβλημα σε ολόκληρη την πόλη του Ηρακλείου, με τρομακτικές καθυστερήσεις και τεράστια ζητήματα.

Οι μνήμες μάλιστα από τη διεξαγωγή των έργων στο ρεύμα προς Ρέθυμνο είναι ακόμα νωπές, ενώ κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει πως ειδικά όταν εκτελούνταν έργα σε νευραλγικά σημεία επί του ΒΟΑΚ, το μποτιλιάρισμα έφθανε ως την παραλιακή λεωφόρο, επειδή πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούσαν εναλλακτικές διαδρομές.

Τώρα που δεν υπάρχουν όμως εναλλακτικές διαδρομές για να ακολουθηθούν εκτιμάται ότι η συμφόρηση στο νότιο τμήμα του Ηρακλείου θα είναι τέτοια, που θα αναγκάσει Περιφέρεια και ανάδοχο σε άμεσες διορθωτικές κινήσεις, διότι διαφορετικά δεν θα μπορέσει να κινηθεί κανείς, όχι επί του ΒΟΑΚ, αλλά ούτε επί των προαστίων του Ηρακλείου.