Χωρίς καμία καθυστέρηση εκκινούν από την ερχόμενη κιόλας εβδομάδα οι χειμερινές εκπτώσεις σε όλη τη χώρα, που αναμένεται να διαρκέσουν έως και το τέλος Φεβρουαρίου.
Ειδικότερα για το Ηράκλειο, με βάση τις σχετικές αποφάσεις που έχουν ληφθεί από τον Εμπορικό Σύλλογο και τις εγκρίσεις της Περιφέρειας, όπως προκύπτει από το ισχύον νομικό πλαίσιο, οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι και τις 15 Μαρτίου.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πώλησης Ελλάδας, αναφέρεται επίσης ότι στις 15 Ιανουαρίου, που είναι η πρώτη Κυριακή εν μέσω εκπτωτικής περιόδου, τα καταστήματα μπορούν να είναι προαιρετικά ανοικτά σε όλη την επικράτεια από τις 11.00 το πρωί έως και τις 8.00 το βράδυ.
«Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πώλησης. Ειδικότερα για το Ηράκλειο βέβαια, οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για κάλυψη βασικών αναγκών, με δεδομένη την πολύ καλή εικόνα που παρουσίασε η αγορά κατά τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το γεγονός μάλιστα πως τα περισσότερα σχεδόν καταστήματα, πούλησαν τη συντριπτική πλειοψηφία από το εμπόρευμά τους, σημειώνοντας ιστορικά ρεκόρ σε τζίρους, συνεπάγεται πως η εκπτωτική περίοδος του χειμώνα, θα συνδεθεί με νέες παραλαβές σε προϊόντα, τα οποία οι καταναλωτές εκτιμάται ότι θα μπορέσουν να βρουν σε φθηνότερες τιμές.
Βέβαια, η πολύ καλή πορεία της αγοράς σε συνδυασμό με την άμεση έναρξη των εκπτώσεων από την ερχόμενη κιόλας εβδομάδα, ίσως δεν ευνοήσει τόσο την τοπική αγορά. Κι αυτό γιατί, σε προηγούμενες περιόδους, τα περισσότερα προϊόντα που προσφέρονταν σε εκπτωτικές τιμές ήταν εκείνα που είχαν μείνει αδιάθετα στα ράφια και εκείνα που η εμπορική τους αξία ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τις νέες παραλαβές.
Υπήρχαν ασφαλώς και πολλές επιχειρήσεις που πρόσφεραν αρκετά ποιοτικά προϊόντα σε φθηνότερες τιμές, ωστόσο οι καταναλωτές όφειλαν να έχουν προχωρήσει σε πολύ καλή έρευνα αγοράς και να έχουν διαπιστώσει την πραγματική αντιστοιχία της τιμής προ έκπτωσης και της τιμής μετά τη μείωση.
Γι’ αυτό, φέτος περισσότερο από ποτέ, συνιστάται στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να έχουν κάνει μια σοβαρή έρευνα αγοράς και να μην παραπλανούνται από τα φαινομενικά μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων.
Η σύσταση των εκπροσώπων των επαγγελματιών είναι ο καταναλωτής να κοιτά αποκλειστικά την τελική τιμή, να αξιολογεί αν αυτή η τιμή ανταποκρίνεται στην ποιότητα και τις δυνατότητες του προϊόντος και κυρίως να αξιολογεί αν η συγκεκριμένη τιμή ανταποκρίνεται στις πραγματικές δυνατότητες που έχει να ξοδέψει.
Σε κάθε περίπτωση, οι φετινές εκπτώσεις απαιτούν μεγάλη προσοχή από τους καταναλωτές.