Το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης επαναφέρει εκ νέου με επίκαιρη ερώτηση ο βουλευτής Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου.
«Οι παλινωδίες των Κυβερνήσεων και των αρμόδιων Υπουργών τόσο της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ όσο και της σημερινής της Ν.Δ, σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, έχουν οδηγήσει σε ροκάνισμα του «χρόνου», αφού είναι χαρακτηριστικό ότι 8 χρόνια τώρα έχει να δημοπρατηθεί η κατασκευή κάποιου νέου τμήματος και με αποτέλεσμα περίπου μόνο 60 χιλιόμετρα να έχουν παραδεκτές προδιαγραφές σύγχρονου οδικού άξονα» αναφέρει μεταξύ άλλων ο βουλευτής ο οποίος και προσθέτει:
«Ο ΣΥΡΙΖΑ, είχε ασχοληθεί περισσότερο με τον τρόπο ανάθεσης και επιλογής του συστήματος κατασκευής και λιγότερο με την ουσία του έργου, μελέτη, δημοπράτηση ή κατασκευή, και στο πλαίσιο αυτό είχε προχωρήσει στοιχειωδώς κάποιες διαδικασίες με την τριχοτόμηση του έργου.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2019, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε νέο σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ και όπως φαίνεται απο τις τελευταίες ανακοινώσεις του κ.Κεφαλογιάννη, τα έργα θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2023, αν και εφόσον υποβληθούν και εγκριθούν οι προσφορές, η περιβαλλοντική αδειοδότηση, οι προσυμβατικοί έλεγχοι και χωρίς να υπάρχουν ενστάσεις.
Επειδή τελικά φαίνεται ότι δεν υπήρξε κανένας νέος σχεδιασμός αλλά ακολουθείτε το σύστημα της τριχοτόμησης του ΣΥΡΙΖΑ, με την προσθήκη του τμήματος Κίσαμος-Χανίων και την παντελή απουσία του Νομού Λασίθιου».
Ο βουλευτής καταλήγει ρωτώντας τον αρμόδιο υπουργό «ποιος είναι τελικά ο διαφορετικός σχεδιασμός για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, αφού δεν το διακηρύσσετε ως ενιαίο έργο, με τις κάθετες διασυνδέσεις προς Ιεράπετρα, αλλά ουσιαστικά διακηρύσσει μόνο το τμήμα από Κίσσαμο έως τα Λινοπεράματα καθώς και αν η χρηματοδότηση από το ταμείο Ανάκαμψης θα είναι από το σκέλος των επιχορηγήσεων ή των δανείων;».