Χάρης Μαμουλάκης: Με υπεκφυγές, δικαιολογίες και μετάθεση ευθυνών συνοδεύτηκε η επίσκεψη του Υφυπουργού Υποδομών στο Ηράκλειο

Με αφορμή την επίσκεψη και τις δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου στο Ηράκλειο, ο Τομεάρχης Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:

«Με υπεκφυγές και δικαιολογίες, χωρίς ουσιαστικές απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα που θέτουν οι τοπικές κοινωνίες και μετάθεση ευθυνών, ολοκληρώθηκε μια ακόμη επίσκεψη κυβερνητικού στελέχους στον τόπο μας.

Υπεκφυγές και δικαιολογίες για το σκάνδαλο των 21.000.000 ευρώ για την αποζημίωση του αναδόχου του έργου του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος λόγω “θετικών ζημιών”, δηλαδή λόγω καθυστερήσεων και υπαιτιότητας του Δημοσίου.

Υπεκφυγές και δικαιολογίες για τις καθυστερήσεις στα έργα του αεροδρομίου Καστελλίου, τόσο σε όσα αφορούν το ίδιο το αεροδρόμιο όσο και σε σειρά συνοδών έργων, παρά τις προσπάθειες του Υφυπουργού να μεταφέρει τις ευθύνες των καθυστερήσεων στο ζήτημα των ραντάρ.

Υπεκφυγές και δικαιολογίες και σε καίρια ζητήματα του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, αλλά και την επέκτασή του μέχρι την Σητεία.

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη παραμένει ανεπαρκής σε μια σειρά κρίσιμων έργων υποδομών που έχει ανάγκη ο τόπος μας. Καθυστερεί, ενεργεί με προχειρότητα, εξυπηρετεί συμφέροντα, προκαλεί ζημία στο Δημόσιο, επιδεικνύοντας πρωτοφανή ανικανότητα.

Όπως έχουμε ξαναπεί, η Κρήτη δεν αντέχει άλλο κοροϊδία από αυτή την κυβέρνηση, η οποία έχει κλείσει οριστικά τον πολιτικό της κύκλο».

Υπενθυμίζεται ότι ο Χάρης Μαμουλάκης συμμετείχε και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώθηκε από τοπικούς φορείς στην πλατεία Ελευθερίας στο Ηράκλειο με σκοπό τη σωτηρία και ανάδειξη του Μνημείου του λόφου Παπούρας και τη μεταφορά των ραντάρ του αεροδρομίου Καστελίου σε άλλη θέση.

Ένα ζήτημα για το οποίο τις επόμενες ημέρες αναμένεται να συζητηθεί στη Βουλή και σχετική Επίκαιρη Ερώτηση που έχει καταθέσει ο Χάρης Μαμουλάκης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ζητώντας απαντήσεις στα ερωτήματα:

1. Υπήρξαν ολοκληρωμένες μελέτες που εγκρίθηκαν ή η απόφαση του Υπουργείου βασίστηκε μόνο σε προμελέτες αξιολόγησης συγκεκριμένων θέσεων και δή, ήδη απαλλοτριωμένων, και ποιο το πλήθος των θέσεων αυτών; Πόσο πραγματικά ανυπέρβλητη είναι η μετακίνηση του ραντάρ; Είναι τόσο ώστε σε περίπτωση μη ύπαρξης του λόφου, δεν θα ολοκληρωνόταν η υλοποίηση του αεροδρομίου;

2. Δεδομένου ότι η τοποθέτηση των ραντάρ στο λόφο Παπούρα και οι παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο χώρο, παραβιάζουν τον Ν. 4858/2021 περί προστασίας των αρχαιοτήτων, καθώς και το αρ.24 Σ, προτίθεται να προβείτε σε ενέργειες για να επαναθεωρηθεί η απόφαση τοποθέτησης των ραντάρ στο συγκεκριμένο λόφο και να γίνουν οι απαραίτητες ολοκληρωμένες μελέτες εξεύρεσης άλλης εφικτής θέσης εγκατάστασης, ή θεωρείτε ότι η μετακίνηση τους είναι τόσο ανυπέρβλητη, ώστε αν δεν υπήρχε ο λόφος δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί και η κατασκευή του αεροδρομίου;