Ασκώντας κριτική στην τακτική -όπως υποστηρίζει- της Κυβέρνησης να αρνείται να φέρει στη Βουλή τα παραρτήματα της σύμβασης παραχώρησης του έργου του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και αναδεικνύοντας όλες τις αρνητικές πρωτοτυπίες της σύμβασης, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης, μια ακόμη τοποθέτηση στην Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής, του Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Τομεάρχη Οικονομικών & Ανάπτυξης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη.
Ο κ. Μαμουλάκης επεσήμανε ότι είναι προσβλητική η στάση της Κυβέρνησης της ΝΔ να μην παρουσιάζει στη Βουλή τα 17 παραρτήματα της σύμβασης, τα οποία σε 240 σελίδες περιλαμβάνουν το κόστος του έργου, τους υπεργολάβους, κ.α., όταν ο ίδιος ο Υπουργός δεσμεύτηκε πριν λίγες μέρες ότι θα τα παρέχει στους Βουλευτές, τονίζοντας: «Είναι τακτική σας η αδιαφάνεια, είναι χαρακτηριστικό σας στοιχείο η προσβολή στον Κοινοβουλευτισμό. Έχω την αίσθηση ότι δεν είναι τυχαία η απόκρυψη των παραρτημάτων».
Ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ επανέλαβε ότι ο ΒΟΑΚ είναι μια ιστορική εκκρεμότητα δεκαετιών για την Κρήτη, αναφέρθηκε στο ότι αυτός ο δρόμος θα έπρεπε να είναι δημόσια επένδυση, και όχι παραχώρηση, δεδομένου ότι υπάρχει διαθέσιμος δημοσιονομικός χώρος. Το ερώτημα είναι που οδηγούνται αυτά τα «ματωμένα πλεονάσματα» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Χάρης Μαμουλάκης στην απουσία απαλλοτριώσεων που δεν έχουν προχωρήσει τα 6 χρόνια της Κυβέρνησης ΝΔ και θα επιβαρύνουν το Δημόσιο ταμείο, καθώς και στις αρνητικές πρωτοτυπίες της σύμβασης παραχώρησης. Όπως το ότι η Κρήτη γίνεται το πρώτο νησί στην Ευρώπη που οι κάτοικοι του θα πληρώνουν διόδια για τις μετακινήσεις τους και μάλιστα ακόμα και πριν ολοκληρωθεί το έργο. Καθώς και στην εξαιρετικά χαμηλή συμμετοχή του παραχωρησιούχου, που όπως προκύπτει μέχρι στιγμής από τη σύμβαση, θα συνεισφέρει με ίδια κεφάλαια μόλις το 10% του προϋπολογισμού, αλλά και στο ότι το έργο τελειώνει στον Άγιο Νικόλαο, αποκλείοντας την ανατολική Κρήτη από την όποια αναπτυξιακή προοπτική.
Ο Χάρης Μαμουλάκης αναρωτήθηκε «ποιος συνέταξε την σύμβαση;» δεδομένου ότι περιορίζεται το Δημόσιο σε χρόνους που είναι γνωστό εκ των προτέρων ότι δεν μπορούν να ικανοποιηθούν, καθώς και στα διπλά έσοδα του παραχωρησιούχου, από διόδια και σκιώδη διόδια. Ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ μίλησε και για τις δίκαιες απαιτήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου και τις προσφυγές τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για τις οποίες αδιαφόρησε η Κυβέρνηση, κάτι που δημιουργεί κίνδυνο και στο ίδιο το έργο. Καθώς και για τον φόρτο που θα επιφέρει στον ΒΟΑΚ η κίνηση από το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου, ελλείψει σχετικής πρόνοιας για την ομαλή κίνηση.
Καταλήγοντας ο Χάρης Μαμουλάκης, υπενθύμισε ότι ο αυτός ο διαγωνισμός ξεκίνησε επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με την πρώτη φάση να ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2018 και τη δεύτερη φάση τόσα χρόνια μετά.